Fusie North Sea Group en Argos Oil een feit

25 Okt, 2011, 14:30 BST Van Argos Oil and North Sea Group

ROTTERDAM, Nederland, October 25, 2011 /PRNewswire/ --

Grootste onafhankelijke olie- en energieleverancier van West-Europa

De fusie tussen North Sea Group (NSG) en Argos Oil (Argos) is vanaf vandaag een feit. Nederland krijgt er hiermee een grote onafhankelijke energieleverancier bij, met een belangrijke positie  in de West-Europese energiemarkt. De naam van de gefuseerde onderneming wordt op een later tijdstip bekend gemaakt.

Gebundelde krachten

Door het samengaan van NSG en Argos ontstaat één van de grootste onafhankelijke spelers in de West-Europese olie- en energiemarkt. Het gefuseerde bedrijf heeft ca. 850 werknemers, een gezamenlijke tankopslagcapaciteit van ruim 1,5 miljoen m3 en een jaaromzet van ongeveer €10 miljard.

Van producent tot consument

Onder leiding van CEO Peter Goedvolk zal de nieuwe organisatie zich richten op midstream- en downstream activiteiten. De organisatie bedient de gehele keten, van producent tot consument. Het zwaartepunt van de activiteiten van de nieuwe onderneming komt te liggen in de Benelux, Duitsland, Frankrijk en Zwitserland. Buiten Europa is de organisatie onder andere vertegenwoordigd in Brazilië, Singapore en China.

Aandeelhouders en directie

De aandeelhouders van het gefuseerde bedrijf zijn Reggeborgh, Atlas Invest, Argos Energy Group en STAK Management. Uit de directies van NSG en Argos is één nieuwe directie gevormd. De nieuwe board zal bestaan uit Peter Goedvolk (CEO), Cees den Ouden (CFO), Ron Scheepers en Rick Klop.

'… één van de meest aansprekende olie- en energiebedrijven van West-Europa …'

Peter Goedvolk: 'Groei is noodzakelijk in de huidige oliemarkt. Het is een volumemarkt waarin veel massa nodig is om succesvol mee te doen. Door het samengaan van NSG en Argos bereiken we de gewenste schaalgrootte en bedienen we de gehele waardeketen. De directie en onze aandeelhouders zijn ervan overtuigd dat we met elkaar één van de meest aansprekende olie- en energiebedrijven van West-Europa kunnen worden. De fusie biedt namelijk goede mogelijkheden om onze activiteiten in West-Europa verder uit te breiden, internationaal onze opslagactiviteiten te vergroten en onze focus op duurzame energie aan te scherpen.'

Noot voor de redactie:

Over North Sea Group

NSG is een belangrijke speler op de West-Europese downstream oliemarkt. Het bedrijf combineert de opslag en distributie met de internationale handel in en verkoop van minerale oliën en biobrandstoffen. NSG is daarnaast actief in Azië en Zuid-Amerika, waarmee de onderneming inzet op verdere verbreding van haar positie op de wereldwijde oliemarkt. NSG heeft veiligheid, duurzaamheid en milieu hoog in het vaandel staan.

Over Argos Oil

Argos Oil is in 1984 opgericht door CEO Peter Goedvolk en is één van de snelst groeiende olie- en energiebedrijven in de Benelux. Haar divisies in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland zijn actief in alle geledingen van de olie- en brandstofgerelateerde bedrijfskolom. De energiebehoefte en de ingezette energiemix, waarin het milieu steeds meer centraal staat, verandert continu. Argos speelt hier op in met een flexibele werkwijze en een breed productenportfolio.

BRON Argos Oil and North Sea Group