Geen onderbrekingen in leveringen van Chiquita na faillissementsaanvraag Eastwind

25 Jun, 2009, 19:33 BST Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, June 25 /PRNewswire/ --

Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) heeft vandaag bekendgemaakt dat het bedrijf niet verwacht dat de faillissementsaanvraag van Eastwind Maritime Inc. en enkele van haar gelieerde ondernemingen negatieve gevolgen zal hebben voor de dienstverlening aan de klanten van Chiquita en de levering van bananen en andere verse fruitproducten. Voor alle 12 zeeschepen die het bedrijf in 2007 heeft verkocht blijft een langlopende huurovereenkomst van kracht, met inbegrip van de vier schepen die zijn verkocht aan Eastwind.

"We nemen passende maatregelen om het belang van Chiquita in het kader van deze langlopende huurovereenkomsten te beschermen," aldus Waheed Zaman, senior vicepresident van de productleveringsorganisatie. "De transportactiviteiten van Chiquita vormen slechts een relatief klein deel van de activiteiten van Eastwind. We houden de ontwikkelingen scherp in de gaten en werken nauw samen met de andere partijen die zijn betrokken bij de huurovereenkomsten om te zorgen voor een ononderbroken en vlotte dienstverlening aan onze klanten."

Over Chiquita Brands International, Inc.

Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) is een toonaangevende internationale leverancier en distributeur van verse voedselproducten met toegevoegde waarde van hoge kwaliteit - van energierijke bananen en ander fruit tot voedzame en kant-en-klare gemengde salades. Het bedrijf verkoopt haar gezonde en verse producten onder de kwaliteitsmerken Chiquita(R), Fresh Express(R) en andere verwante handelsmerken. Chiquita heeft een jaaromzet van circa US$4 miljard en heeft ongeveer 23.000 mensen in dienst. Het bedrijf is actief in meer dan 80 landen wereldwijd. Voor meer informatie kunt u terecht op onze website op www.chiquita.com.

BRON Chiquita Brands International, Inc.