Geldgebrek dwingt bedrijven de rem te zetten op zakenreizen

05 Feb, 2009, 06:00 GMT Van The Regus Group

AMSTERDAM, Nederland, February 5 /PRNewswire/ --

- Vraag naar videoconferencing neemt explosief toe nu bedrijven strategieën voor kostenbeheersing implementeren -

Steeds meer akenreizigers verruilen hun koffers en vliegtickets voor een bezoek videoconferencingstudio. The Regus Group, de aanbieder van 's werelds grootste netwerk van openbaar toegankelijke studio's voor videoconferencing op 1000 locaties in 75 landen, meldde een toename van maar liefst 40% in het aantal boekingen voor videoconferencing nu bezuinigingen op zakenreizen bedrijven dwingen om de manier waarop ze zaken doen te herzien.

"Gezien de moeilijke economische omstandigheden verwachten we dat het aantal zakenreizen verder zal afnemen," aldus Mark Dixon, algemeen directeur van The Regus Group. "De kwaliteit van de beschikbare virtuele middelen is de afgelopen jaren enorm toegenomen; ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf nog terug wil naar de oude manier van vergaderen."

2009 wordt een doorslaggevend jaar voor bedrijven, aangezien de greep van de wereldwijde recessie nog niet zal verslappen. Om te kunnen overleven zullen bedrijven elk proces en elke procedure nauwgezet moeten herbekijken en hieraan aanzienlijke veranderingen moeten aanbrengen om op efficiënte wijze te kunnen concurreren.

Dixon verwacht dat dit het jaar zou kunnen zijn waarin bedrijven er eindelijk toe besluiten toepassingen en technologieën te omarmen die zich al enige tijd aandienden om zo te komen tot een hogere productiviteit en lagere operationele kosten.

Volgens de berekening van Regus resulteert een videoconferentie tot een gemiddelde besparing van 75% op het zakelijk reisverkeer, en elimineert het de ongemakken van het heen en weer reizen. Dixon wijst tevens op de voordelen van het virtueel vergaderen voor het milieu, met name wanneer hierdoor het reizen per vliegtuig kan worden vermeden.

"Vergaderen op afstand maakt een efficiënte samenwerking mogelijk tussen collega's die zich op verschillende locaties bevinden en elimineert de ongemakken en hoge reiskosten," voegt Dixon toe. "Bedrijven kunnen daarnaast een bijdrage leveren aan het behoud van het milieu door over te stappen op videoconferencing - dankzij de verminderde uitstoot van CO2 , een lager brandstofverbruik en minder verkeersopstoppingen is videoconferencing een groenere manier van werken."

Om te voldoen aan de groeiende vraag naar videoconferencing introduceert Regus dit jaar een nieuw geavanceerd product. Bedrijven die deze technologie overwegen, doen er goed om de voordelen ervan te bekijken. Deze zijn:

-- De mogelijkheid om de dienstverlening uit te breiden naar een breder
       klantenbestand.
    -- Een eenvoudige en kosteffectieve oplossing om met deskundigen en
       medewerkers op verafgelegen locaties te vergaderen.
    -- Een hogere trefzekerheid bij het aanwerven van nieuw personeel dankzij
       een breder en dieper wervingsproces. En dit ongeacht waar ter wereld
       hij of zij zich bevindt.

Het in Moskou gevestigde BrunelCR Executive Search, een bedrijf voor de werving van managers, maakt gebruik van de Regus diensten voor videoconferencing om zo haar tijd optimaal te benutten en het wervingsproces te verbreden.

Ekaterina Lakhtikova, wervingsconsulent bij BrunelCR Executive Search, heeft de afgelopen jaren veel gebruik gemaakt van videoconferencing en verklaart:

"We houden er rekening mee dat een groot deel van onze klanten in het buitenland is gevestigd. Videoconferencing levert ons een aanzienlijke besparing van tijd en geld op tegenover zakenreizen. We hebben gekozen voor Regus, niet alleen omdat het wereldmarktleider is op het gebied van het aanbieden van werkplekken, maar ook omdat het bedrijf virtueel en online vergaderen mogelijk maakt door middel van haar studio's voor videoconferencing. Deze zijn gelegen in het stadscentrum, op loopafstand van het metrostation, en bieden ons professionele assistentie, technisch geavanceerde systemen, aantrekkelijke prijzen en flexibiliteit."

Over The Regus Group

Regus is wereldmarktleider in het aanbieden van flexibele werkplekoplossingen. Regus beschikt over producten en diensten die uiteenlopen van volledig uitgeruste kantoorruimtes tot professionele vergaderruimtes, business lounges en het grootste netwerk van studio's voor videoconferencing ter wereld. Regus biedt een nieuwe manier van werken, of dit nu van thuis uit, onderweg of vanuit een kantoor is.

Naast klanten als Google, GlaxoSmithKline, Nokia en Accenture verleent Regus diensten aan duizenden groeiende kleine en middelgrote ondernemingen, die hun kantoor- en werkplekbehoeften uitbesteden aan The Regus Group. Hierdoor kunnen zij zich concentreren op hun kernactiviteiten.

Meer dan 400.000 klanten profiteren elke dag weer van de faciliteiten die The Regus Group aanbiedt op 1000 locaties, in 450 steden in 75 landen. Het stelt individuen en ondernemingen in staat om te werken waar, hoe en wanneer zij dat willen.

Ga naar www.regus.com voor meer informatie.

BRON The Regus Group