Gen-Probe is niet van plan overnamebod op Innogenetics te verhogen

10 Jul, 2008, 23:02 BST Van Gen-Probe Incorporated

SAN DIEGO, July 10 /PRNewswire/ --

Gen-Probe Incorporated (Nasdaq: GPRO) maakt vandaag bekend dat het bedrijf niet van plan is om de waarde van haar voorwaardelijke overnamebod op alle uitstaande aandelen, opties, en converteerbare obligaties van Innogenetics (EBR: INNX), een Belgisch bedrijf in de moleculaire diagnostiek, te verhogen.

"Wij zijn ervan overtuigd dat wij door middel van ons gedisciplineerde analytische proces voor de waardebepaling van Innogenetics met een volledig en billijk bod zijn gekomen en daarom is een hoger bod financieel voor ons geen logische keuze," zei Hank Nordhoff, voorzitter en algemeen directeur van Gen-Probe. "Onze bestaande bedrijfsonderdelen voor klinische diagnostiek en bloedcontrole zijn tot nu toe zeer gezond, en we blijven gericht op een groei in de Verenigde Staten en internationaal."

Gen-Probe geeft deze verklaring naar aanleiding van een hoger bod dat vandaag werd gemaakt door Solvay Pharmaceuticals S.A.

Over Gen-Probe

Gen-Probe Incorporated is een wereldleider in de ontwikkeling, productie en marketing van snelle, nauwkeurige en kostenefficiënte nucleïnezuurtests (NAT's) die hoofdzakelijk worden gebruikt om menselijke ziekten te diagnosticeren en gedoneerd menselijk bloed te onderzoeken. Gen-Probe heft circa 25 jaar ervaring in NAT's en heeft in 2004 de National Medal of Technology ontvangen, de hoogste onderscheiding voor technologische innovatie in Amerika, voor de ontwikkeling van NAT-testen voor bloedcontrole. Gen-Probe is gevestigd in San Diego en heeft ongeveer 1000 mensen in dienst. Ga voor meer informatie naar http://www.gen-probe.com.

Waarschuwing met betrekking tot vooruitziende verklaringen

Verklaringen in dit persbericht die verband houden met het overnamebod en met onze verwachtingen, ons geloof, onze plannen, onze doelen, onze aannamen of met toekomstige gebeurtenissen of prestaties zijn geen historische feiten, maar vooruitziende verklaringen. Deze verklaringen worden vaak, maar niet altijd, gedaan door gebruik te maken van woorden of zinnen als geloven, zullen, verwachten, voorzien, schatten, plannen en zouden. Zo zijn verklaringen met betrekking tot de vraag of Gen-Probe haar overnamebod voor Innogenetics gaat verhogen bijvoorbeeld vooruitziende verklaringen. Vooruitziende verklaringen zijn geen prestatiegarantie. Zij brengen bekende en onbekende risico's, onzekerheden en aannamen met zich mee, die de werkelijke resultaten, niveaus van activiteit, prestaties of behaalde resultaten dusdanig zouden kunnen beïnvloeden dat deze wezenlijk verschillen van zoals die zijn uitgedrukt of geïmpliceerd. Sommmige van deze risico's, onzekerheden en aannamen omvatten, maar zijn niet beperkt tot: (i) de risico's dat onvoorziene omstandigheden of nieuwe ontwikkelingen Gen-Probe er toch toe zullen zetten om haar overnamebod voor Innogenetics te verhogen en (ii) het risico dat Solvay haar overname van Innogenetics niet zal voltooien en dat Gen-Probe daarom een ander bod op het bedrijf zal doen. De bovenstaande lijst beschrijft enkele, maar niet alle factoren die van invloed zouden kunnen zijn op ons vermogen resultaten te bereiken die zijn omschreven in de verwachtingen. Bekijk, voor aanvullende informatie over mogelijke risico's en onzekerheden en een bespreking van onze financiële verklaringen en voetnoten, documenten die we indienen bij de SEC, inclusief ons meest recente jaarrapport op formulier 10-K en alle opvolgende periodieke rapporten. Wij nemen geen verplichting op ons en doen uitdrukkelijk afstand van enige plicht om verwachtingen bij te werken om gebeurtenissen of omstandigheden te weerspiegelen na de datum van dit nieuwsbericht of om het voorkomen van opvolgende gebeurtenissen te weerspiegelen.

Contact:
    Michael Watts
    Senior directeur, investor relations and corporate communications
    +1-858-410-8673

Website: http://www.gen-probe.com