Getty Petroleum Marketing Inc. Zoekt Bemiddelaar voor Contractgeschil met Ethanol Fabrikant

30 Jun, 2010, 21:32 BST Van Getty Petroleum Marketing Inc.

EAST MEADOW, New York, June 30, 2010 /PRNewswire/ --

Getty Petroleum Marketing Inc. (Getty) kwam vandaag met het nieuws dat ze een Aanvraag voor Bemiddeling ingediend hadden bij de American Arbitration Association tegen Bionol Clearfield, LLC (Bionol), een ethanol fabrikant in Pennsylvania. Getty sloot een vijfjarig contract af om ethanol bij Bionol aan te kopen; er is echter een geschil ontstaan met betrekking tot de aankoopprijs. Het contract stipuleerde onder andere dat de beide partijen elk geschil via bindende arbritrage zouden regelen voor de American Arbitration Association. Getty blijft ondertussen de contractueel opgelegde ethanolbehoeften bij Bionol kopen. Getty blijft Bionol op maandelijkse basis miljoenen dollars betalen voor de ethanol, conform de contractvoorwaarden die betalingsgeschillen regelen. Hierbij worden enkel de betwiste bedragen achtergehouden.

"Getty blijft er naar streven met Bionol samen te werken aan een oplossing voor de betwiste bedragen. Wanneer beide partijen niet tot een dergelijke overeenkomst komen, streven ze naar een oplossing van de vorderingen via de aanhangige arbitrage, dit alles volgens de ethanol overeenkomst", aldus Vadim Gluzman, Getty CEO.

Gettys moederbedrijf, OAO LUKOIL, is noch betrokken partij bij het contract noch bij de gerechtelijke stappen wat de arbitrage betreft.

BRON Getty Petroleum Marketing Inc.