Ghil Bae naar Internationaal Steinway Festival

19 Apr, 2010, 08:00 BST Van Stichting MuziekRobijn

AMSTERDAM, April 19, 2010 /PRNewswire/ --

- Voorburgse verovert eerste plek op Steinway Pianoconcours

De 15-jarige Ghil Bae uit Voorburg zal Nederland dit najaar vertegenwoordigen op het Internationaal Steinway Festival in Hamburg. Afgelopen zondag won zij in de categorie tot 17 jaar de nationale finale van het Steinway Pianoconcours. In het Concertgebouw van Amsterdam overtuigde Ghil Bae de jury met haar evenwichtig toucher, een rijk kleurenpalet en een buitengewoon temperamentvol optreden.

In de jongste categorie (tot 11 jaar) was zowel de eerste prijs als de publieksprijs voor Rotterdammer Tejas Ziegler. Nicola Braam uit Den Haag kwam in de groep tot 14 jaar als allerbeste naar voren. De toptalenten werden in het Concertgebouw beoordeeld door een vakjury bestaande uit juryvoorzitter Jan Wijn, Marietta Petkova, Joop Celis, Marlies van Gent en Yoram Ish-Hurwitz.

Het Steinway Pianoconcours staat internationaal hoog aangeschreven en wordt eens in de twee jaar gehouden in negen Europese landen en China.

19 april 2010

Noot voor de redactie:

- U kunt rechtenvrije persfoto's downloaden vanaf http://www.hansspeekenbrink.nl/steinwaypianoconcours/

Graag naamsvermelding van de fotograaf: Hans Speekenbrink

- Tevens zijn er foto's beschikbaar op de ANP-beeldbank