Glamour en mode keren terug naar het Witte Huis, juwelenontwerper Loree Rodkin wordt onderdeel van de Amerikaanse geschiedenis

21 Jan, 2009, 17:44 GMT Van Loree Rodkin

NEW YORK, January 21 /PRNewswire/ --

- Met foto

Voor het eerst in 50 jaar keert de mode terug naar het Witte Huis. First Lady Michelle Obama is de meest zichtbare en bewonderde vrouw ter wereld; ze is snel een internationaal rolmodel en mode-icoon geworden.

(Foto: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20090120/NY60875)

In de laatste maanden was er constant speculatie over wat en van wie Michelle Obama iets zal dragen.

Maar juwelenontwerper Loree Rodkin werd uitgekozen voor vier belangrijke momenten; de verkiezingsavond, het inaugurele concert, het inaugurele kinderconcert op The Disney Channel en het inaugurele bal. Alles wat door Michelle Obama op het inaugurele bal wordt gedragen, zal deel gaan uitmaken van de permanente collectie van het Smithsonian Museum. Het is toepasselijk dat Michelle Obama heeft gekozen voor een vrouwelijke, in Amerika gevestigde ontwerper die een clientèle aantrekt die sterk is, hardwerkend, vrouwelijk, onafhankelijk, onbevreesd en oprecht.

Ongetwijfeld hebben strategen van luxemerken van over de hele wereld deze historische First Lady hebben willen aankleden. Michelle bleef echter trouw aan haar unieke en onafhankelijke stem door te kiezen voor de ontwerpen van Loree Rodkin. Mrs Obama werd bij het juwelenmerk geïntroduceerd door de vooraanstaande luxeboetiek van Chicago, Ikram, waar zij een oude klant is.

"Het is een privilege om onderdeel van de geschiedenis uit te maken. Vandaag heeft het land weer nieuwe hoop," verklaart Loree Rodkin. "De First Lady is een symbool van hoop, moed en een geweldige stijl. Ik ben vereerd dat zij voor mijn juwelen heeft gekozen. Woorden kunnen niet omschrijven wat ik voel nu Michelle Obama mij heeft toegestaan om deel uit te maken van dit grote moment."

"Drie jaar lang heb ik al mijn e-mails beëindigd met: 'VERANDERING is de enige constante'. Het is toepasselijk dat mijn ontwerpen nu met de First Lady, Michelle Obama, worden geassocieerd."

De collectie van Loree Rodkin is landelijk beschikbaar bij Neiman Marcus en in specialiteitwinkels in Hongkong, Frankrijk, Italië, Rusland, Londen, Griekenland, Zwitserland, Saint-Barthélemy en losstaande boetieks van Loree Rodkin in Japan. Bezoek voor meer winkellocaties www.loreerodkin.com.

Opmerking voor redacteuren:

Een foto voor dit bericht is te vinden op de PA Photowire. Die kan worden gedownload op http://www.pa-mediapoint.press.net of is te zien op http://www.mediapoint.press.net of http://www.prnewswire.co.uk.

Een foto voor dit bericht is te vinden bij het Europese Persfoto Agentschap (EPA) op http://www.epa-photos.com

BRON Loree Rodkin