Gouverneur Arnold Schwarzenegger en burgemeester Michael Bloomberg geven in de woning in Los Angeles van Gary Winnick, voorzitter van iCrete, het startsein voor de inzamelingsactie voor voorstel 11

20 Okt, 2008, 19:23 BST Van iCRETE

LOS ANGELES, October 20 /PRNewswire/ --

- Sprekers roepen tevens op tot hernieuwde investeringen in de Amerikaanse economie.

- Winnick: 'Dit is niet het moment om onze kop in het zand te steken. Het land is altijd heel goed voor ons geweest en nu is voor ons de tijd gekomen een bijdrage te leveren en blijk te geven van onze steun.'

Burgemeester Michael Bloomberg was woensdag in Californië om samen met gouverneur Arnold Schwarzenegger aanwezig te zijn tijdens een inzamelingsactie georganiseerd door financier en filantroop Gary Winnick in zijn woning in Los Angeles. Winnick is voorzitter en oprichter van iCrete, een bedrijf in geavanceerde betontechnologie dat momenteel een revolutie veroorzaakt binnen de op een na grootste bedrijfstak ter wereld, en de oprichter van Global Crossing en het Global Crossing Network, dat op dit moment wereldwijd in totaal 130.000 mijl (210.000 kilometer) beslaat en zes continenten verbindt.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20080729/LATU051LOGO )

Tijdens het evenement in de woning van Winnick in Los Angeles werd geld ingezameld ter ondersteuning van voorstel 11, het hervormingsinitiatief voor de gerechtelijke herindeling in Californië waarover in november wordt gestemd. Bloomberg en Schwarzenegger spraken zich beiden uit als voorstander van voorstel 11, een voorstel voor de vorming van een onafhankelijke 14-koppige volkscommissie voor het vaststellen van nieuwe gerechtelijke districtgrenzen op basis van regels die niet afhankelijk zijn van politieke partijen.

De gouverneur van Californië en Winnick lieten zich tevens positief uit over de eerste resultaten van de verkoop van kortlopende obligaties door de staat Californië als aanmoedigend en positief signaal aan de bredere financiële markten.

"Dit is niet het moment om onze kop in het zand te steken," sprak Winnick toen hij Schwarzenegger voorging. "Het land is altijd heel goed voor ons geweest en nu is voor ons de tijd gekomen een bijdrage te leveren en blijk te geven van onze steun."

Winnick vervolgde: "In tijden van crisis kunnen we hopen dat de crisis op een of andere manier aan ons voorbij gaat. Zo werkt het echter niet. We kunnen echter ook beroep doen op leiders als Michael Bloomberg en Arnold Schwarzenegger om ons door de crisis te leiden."

OVER GARY WINNICK

Financier en filantroop Gary Winnick is voorzitter en algemeen directeur van Pacific Capital Group, een private equity beleggingsmaatschappij met gediversifieerde doelstellingen, die zowel iCrete, een bedrijf voor geavanceerde betontechnologie, als de opbouw van het telecommunicatienetwerk Global Crossing heeft gefinancierd. Winnick, wiens carrière op het gebied van internationale beleggingen en risicodragend kapitaal meer dan dertig jaar beslaat, is op dit moment lid van het bestuur van het Museum of Modern Art (MOMA) en het Simon Wiesenthal Center. Hij is gehonoreerd met de begeerde Wiesenthal Center Humanitarian Award en houder van een eredoctoraat van de universiteit van Long Island.

OVER iCRETE

iCrete is een hypermodern technologiebedrijf dat momenteel een revolutie veroorzaakt binnen de betonindustrie door haar gepatenteerde iCrete(R) System. Het iCrete System zorgt voor een dramatische verbetering van de kwaliteit en prestaties van kant-en-klare betonmengsels en voorgegoten beton, een verlaging van de uitstoot van broeikasgassen, en aanzienlijke kostenbesparingen voor het gehele proces. Voor alle betonproducenten ter wereld is iCrete een aanbieder van een geoptimaliseerde technologie voor de samenstelling betonmengsels, evenals een geavanceerd productie- en kwaliteitsborgingsysteem. Onze website is te bezoeken op http://www.icrete.com.

Website: http://www.icrete.com

BRON iCRETE