Grand Group verschijnt binnenkort op de AIM van de Londense effectenbeurs

28 Apr, 2014, 17:47 BST Van Grand Group Investment Limited

WUXI, China, 28 april 2014 /PRNewswire/ -- Grand Group Investment Limited (Grand) heeft de welbekende Britse investeringsbank ZAI Corporate Finance Ltd (ZAI) aangesteld als de vaste genomineerde adviseur en makelaar voor hun notering op de Alternative Investment Market (AIM) van de effectenbeurs in Londen. Eerder werd goedkeuring aan Grand verleend om de beurs van de AIM op te gaan.

Grand werd opgericht door TAN KAH KEE International Society, aanverwante instanties en door contributies van Chinese beleggers. Financiële middelen worden door middel van een primaire emissie op de effectenbeurs van Londen verworven. Het aandelenkapitaal zal oplopen tot 40 miljoen Britse ponden.

Grand gaat zich richten op investeringen in het beroepsonderwijs voor productiemedewerkers, online opleidingen, stages in het buitenland, de technisch-economische sector en in de industrie voor culturele vrijetijdsbesteding. Grand zal de toonaangevende leider worden binnen de Chinese sector voor onderwijs en cultuur, de vermogensbeheerder van internationaal onderwijs en cultuur en de productmanager van internationaal onderwijs en cultuur.

Grand accepteert een verdienmodel met een GP+LP-structuur en versterkt diensten die een toegevoegde waarde hebben. Na de beursintroductie zal het beginnen met het opstarten van RMB-fondsen in China. In de tussentijd zal Grand samen met ZAI een handelssysteem opzetten voor Chinese beleggers in de detailhandel, zodat deze een account kunnen openen op de secundaire markt. Dit betreft het eerste tweetalige Chinees-Engelse systeem in de Britse sector, dat van enorm belang zal zijn voor de handel van Chinese detailhandel-beleggers in bedrijven die in Engeland genoteerd zijn. Ook de liquiditeit van de aandelen zal daarmee vergroot worden.

Grand heeft de inschrijvingen voor Wuxi Victory Media and Cultural Co. Limited inmiddels afgerond. Het investeringsbedrag liep op tot 200 miljoen CNY. Wuxi Victory Cultural Media Co. Limited is de O&O-producent van een reeks educatieve softwareprogramma's voor standaardvaardigheden in de metallurgische sector. Het betreft een fabrikant die cursusgelden werft door gestandaardiseerde educatieve software aan te bieden voor de metallurgische sector aan verschillende technische scholen. In 2013 werden 129 HD-video's met didactische software (geproduceerd door Victory) gebruikt door bijna twintigduizend mensen.

Grand is van plan om binnen 3-6 maanden 3-5 projecten af te ronden (voornamelijk in late stadia en voorafgaand aan de beursintroductie). Het investeringsbedrag van één enkel project bedraagt meer dan 30 miljoen CNY. Volgens het belegginsprincipe "Een minderheidsbelang in aandelen houden" zal Grand niet alleen financiële middelen in te brengen hebben, maar tevens nieuwe technologie, nieuwe producten en nieuwe markten bieden, waarmee projectpartijen hun voordeel kunnen doen en wat hun concurrentiepositie in wezen zal bevorderen.

Contactpersoon voor de media:
Zhou Jiang
Telefoonnummer: +86-510-83291718