"Green Cars Ride & Drive" (Rijden met groene auto's) biedt zeldzame testritten voor auto's met alternatieve brandstof tijdens de LA Autoshow

26 Okt, 2009, 21:37 GMT Van Greater Los Angeles Auto Show

LOS ANGELES, October 26 /PRNewswire/ --

- Media kunnen proefritten maken met de nieuwste diesel, elektrische, waterstof en hybride auto's

De Los Angeles Autoshow zal journalisten een unieke kans bieden om proefritten te maken met een aantal van de meest geavanceerde groene auto's. Dat zal gebeuren op 3 december van 9:30 tot 15:30. Het "Rijden met groene auto's/LA Autoshow programma" zal het voor journalisten mogelijk maken om vlak na elkaar vergelijkende ritten te maken met spannende, nieuwe en experimentele modellen, die grote brandstofefficiëntie, een geringe invloed op het milieu of alternatieve brandstoffen bieden. Het "Ride & Drive" programma wordt gesponsord door Southern California Edison (SCE) en de "Plastics Make It Possible(SM) (Plastic maakt het mogelijk) campagne van de American Chemistry Council.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20060612/LAM005LOGO)

De LA Autoshow is de eerste belangrijke autoshow in Noord-Amerika dit seizoen en heeft een goede reputatie opgebouwd als een belangrijke show voor opkomende groene tendensen en auto's. Tijdens de tweede Persdag van de show zullen meerdere auto's van tien fabrikanten, die automakers uit Noord-Amerika, Europa en Azië vertegenwoordigen, klaar staan voor proefritten in de straten van L.A.

Een aantal van deze deelnemende auto's zijn zo nieuw, of zijn in zulke kleine aantallen beschikbaar, dat er maar heel weinig, of geen, kansen waren om een proefrit te maken. Onder die auto's zijn de Mercedes-Benz S400 Hybrid, Porsche Cayenne Hybrid, Porsche Cayenne Diesel en de elektrische Volkswagen E-Up! Andere groene auto's die klaar staan voor proefritten zijn onder meer de BMW 335d, Chevy Equinox Fuel Cell, Honda FCX Clarity, MINI-E, Mitsubishi i-MiEV, Mitsubishi i car, Volkswagen Euro Polo Blue Motion en Touareg TDI en anderen. Drie finalisten van de 2010 Green Car of the Year(R) (Groene auto's van het jaar 2010) doen ook mee: de Audi A3 TDI, Honda Insight en de Volkswagen Golf TDI.

"De huidige grotere aandacht voor efficiëntie, vermindering van CO2 en betere algemene milieuprestaties hebben een grotere vaart gezet achter allerlei soorten "groene" auto's, of ze nu aangedreven worden door geavanceerder benzine- of dieselmotoren of alternatieven als elektriciteit, waterstof of biobrandstoffen", zegt Ron Cogan, hoofdredacteur en uitgever van het Green Car Journal, hoofdredacteur van GreenCar.com (http://www.greencar.com/) en de organisator van de "Ride & Drive." "Deze "Ride & Drive" geeft journalisten die de LA Autoshow bijwonen een kans om achter het stuurwiel van deze vernieuwende auto's te kruipen en ze op de straten in de stad aan de tand te voelen."

De "Ride & Drive" gaat vergezeld van tentoonstellingen van Southern California Edison en "Plastics Make it Possible(SM)" Deelnemers aan de autoshow die de tentoonstelling van SCE bezoeken krijgen een voorproefje van wat zij moeten doen om hun woningen klaar te maken voor plug-in en elektrische auto's. Deskundigen van SCE zullen antwoord geven op veelgestelde vragen over elektriciteitstarieven, oplaadapparatuur, opties voor installatie en wanneer men het elektrabedrijf moet bellen. Plastics Make it Possible(SM) is een nieuwe campagne gesponsord door de American Chemistry Council die de aandacht vestigt op vernieuwende manieren om plastics te gebruiken. Binnen de auto-industrie helpen plastics auto's beter maken door veiligheid, prestaties en stijl. Op het gebied van de jongste "groene" auto's maken plastics het fabrikanten mogelijk om auto's lichter en meer efficiënt in het gebruik van brandstof te maken, wat de uitstoot van broeikasgassen vermindert. De afgelopen tien jaar worden gerecycleerde plastics steeds meer gebruikt in het interieur en de bekleding van auto's, waardoor plastics een tweede leven kunnen leiden in auto's.

Over Green Car Journal(R)

Green Car Journal richt zich al sinds 1992 op het kruispunt van auto's, energie en het milieu. Dat gebeurde aanvankelijk door middel van een nieuwsbrief voor de auto-industrie en daarna met een prijswinnend blad voor autoliefhebbers. Tegenwoordig wordt het blad beschouwd als de belangrijkste bron voor informatie over geavanceerde technologie voor grote brandstofefficiëntie en lage uitstoot en auto's voor alternatieve brandstof. Een voorbeeld van de gedrukte edities is online te zien op www.GCJUSA.com.

Over Southern California Edison

Southern California Edison (SCE) is één van de grootste elektriciteitsbedrijven in het land en levert diensten aan een bevolking van bijna 14 miljoen via 4,9 miljoen rekeningen. SCE heeft de grootste vloot elektrische auto's in het land, met bijna 300 auto's die meer dan 17 miljoen mijl hebben gereden.

Over Plastics Make it Possible(SM)

Plastics Make it Possible belicht de vele manieren waarop plastics ons leven beter maken, grote problemen oplossen en ons helpen een veiliger, veelbelovende toekomst te ontwerpen. Plastics Make it Possible wordt gesponsord door de plastic industrie (http://www.americanchemistry.com/plastics/) van de American Chemistry Council (http://www.americanchemistry.com/s_acc/index.asp).

Over de Los Angeles Autoshow

De show is op 2 en 3 december uitsluitend open voor de media en van 4 tot 13 december voor het algemene publiek. De Organisation Internationale des Constructeurs d'Automobiles (OICA), de wereldwijde vakorganisatie van de auto-industrie, heeft de Los Angeles Autoshow officieel aangewezen als een van de goedgekeurde internationale tentoonstellingen voor het 2009 autoshow seizoen. Meer informatie over de Los Angeles Autoshow is online op www.LAautoshow.com.

BRON Greater Los Angeles Auto Show