Grolsch en Premium Beverages Australia tekenen samenwerkingsovereenkomst

14 Aug, 2007, 08:00 BST Van Koninklijke Grolsch N.V.

ENSCHEDE, Nederland, August 14 /PRNewswire/ -- Koninklijke Grolsch N.V. onderneemt een belangrijke stap om haar positie in Australië te verstevigen. Met ingang van 10 september 2007 zal Premium Beverages Pty Ltd Grolsch bier in Australië importeren, vermarkten en distribueren. In de loop der jaren heeft het merk Grolsch bij Australische consumenten een sterke reputatie opgebouwd als internationaal kwaliteitsmerk.

Om het momentum van het Grolsch-merk in deze groeisector van de biermarkt te bevorderen, gaan Grolsch en Premium Beverages Pty Ltd een partnership aan voor de lange termijn. Deze samenwerking stelt Grolsch in staat haar positie in Australië verder te versterken, terwijl Premium Beverages, waarvan Coopers Brewery Limited meerderheidsaandeelhouder is, haar aanbod in de sector premiumbieren zal uitbreiden. Grolsch zal een kleine minderheidsparticipatie in Premium Beverages verwerven.

Rob Snel, Algemeen Directeur van Grolsch International, zegt: "We zijn opgetogen over de samenwerking met Premium Beverages en Coopers. We delen dezelfde passie voor kwaliteitsbieren. De verkoopprestaties van de Premium Beverages-organisatie van de afgelopen vier jaar zijn indrukwekkend. Voor Koninklijke Grolsch betekent deze samenwerking een belangrijke stap in het realiseren van onze strategische doelstellingen in één van onze internationale focusmarkten."

Het beleid van Premium Beverages is er op gericht om marktleider te worden in de markt voor premiumbier in Australië met een beperkt assortiment kwaliteitsmerken. Bruce Siney, Managing Director van Premium Beverages, verklaart: "Het afzetvolume in het premium biersegment laat dubbele groeicijfers zien. Met het Grolsch-merk in onze portefeuille zijn we zonder meer beter gepositioneerd om te profiteren van de groeimogelijkheden in de markt. Ons assortiment zal voor de consument en de klant aantrekkelijker zijn."

Over Premium Beverages Pty Ltd

Premium Beverages Pty Ltd, uit Melbourne Australië is opgericht in 2003 als een joint venture tussen Coopers Brewery of South Australia en American Beverages Distributors de toenmalige importeur en distributeur van Budweiser in Australië. Sinds de oprichting heeft de onderneming een uitzonderlijke groei laten zien van de merken in haar portefeuille en is leidend in de groei van de Australische premium biermarkt. De strategie van Premium Beverages is zich alleen te richten op het premium gedeelte van de biermarkt op het gebied van verkoop, marketing en distributiediensten voor zowel lokale als internationale brouwers.

Coopers is een onafhankelijke kwaliteitsbrouwerij uit Adelaide, opgericht in 1862, in eigendom van en geleid door de vijfde generatie van de Cooper familie.

Over Koninklijke Grolsch N.V.

Koninklijke Grolsch N.V., met een rijke traditie die terugvoert tot 1615, is een brouwerij gevestigd in het oosten van Nederland. Grolsch heeft een notering aan de Euronext aandelenbeurs in Amsterdam. Grolsch legt zich toe op het kwaliteitssegment van zowel de binnenlandse als de internationale biermarkt. Grolsch is één van de grootste merken in de Nederlandse biermarkt. Internationaal is Grolsch actief in 70 landen en richt zich vooral op het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Canada, Australië, Nieuw Zeeland en Frankrijk. Wereldwijd kent Grolsch een premium positionering waarbij de unieke Grolsch waarden als onderscheidende smaak, topkwaliteit, traditie, aspiratie, authenticiteit en samen genieten centraal staan. Het merk is mede zo sterk geworden dankzij het bekende beugelflesje van Grolsch. De verkoop van Grolsch kwam neer op 3,2 miljoen hectoliter in 2006, met een netto-omzet van EUR 317,6 miljoen en bijna 900 medewerkers.

PRN NLD

BRON Koninklijke Grolsch N.V.