Grolsch tekent doorlopende kredietfaciliteit van EUR 140 mln.

16 Okt, 2007, 08:00 BST Van Koninklijke Grolsch N.V.

ENSCHEDE, Nederland, October 16 /PRNewswire/ -- Koninklijke Grolsch N.V. heeft vandaag de gegevens bekend gemaakt over de succesvolle totstandkoming van haar eerste gesyndiceerde lening.

Deze gesyndiceerde lening betreft een doorlopende kredietfaciliteit met een duur van zeven jaar en een waarde van EUR 140 miljoen. De opbrengst zal worden aangewend voor algemene bedrijfsdoeleinden, waaronder de herfinanciering van bestaande schulden. Daarnaast zal EUR 70 miljoen van de transactie fungeren als een liquidity backstop faciliteit voor deze eerste stap van de onderneming op het gebied van schuldpapier.

Met deze volledig toegezegde, ongedekte kredietfaciliteit, heeft Grolsch met succes haar financieringsstrategie weten te diversificeren, zodat nu niet alleen banken en de aandelenmarkt maar ook de geldmarkt daarvan deel uitmaakt. Grolsch zal met deze langlopende gesyndiceerde lening gedurende een aanzienlijke periode van aantrekkelijke financieringskosten kunnen profiteren, en dit in een tijd van stijgende rentelasten en schommelingen op de financiële markten.

Fortis is opgetreden als Co-ordinator, Mandated Lead Arranger, en Bookrunner. ABN AMRO en Rabobank zijn opgetreden als Mandated Lead Arrangers. Grolsch is geadviseerd door Interest & Currency Consultants (ICC) (financieel) en De Brauw Blackstone Westbroek (juridisch).

Over Grolsch:

Koninklijke Grolsch N.V., met een rijke traditie die terugvoert tot 1615, is een brouwerij gevestigd in het oosten van Nederland. Grolsch heeft een notering aan de Euronext aandelenbeurs in Amsterdam. Grolsch legt zich toe op het kwaliteitssegment van zowel de binnenlandse als de internationale biermarkt. Grolsch is één van de grootste merken in de Nederlandse biermarkt. Internationaal is Grolsch actief in 70 landen en richt zich met name op het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Canada, Australië, Nieuw Zeeland en Frankrijk. Wereldwijd kent Grolsch een premium positionering waarbij de unieke Grolsch waarden als onderscheidende smaak, topkwaliteit, traditie, aspiratie, authenticiteit en samen genieten centraal staan. Het merk is mede zo sterk geworden dankzij de bekende beugelfles van Grolsch. De verkoop van Grolsch kwam neer op 3,2 miljoen hectoliter in 2006, met een netto-omzet van EUR 317,6 miljoen en bijna 900 medewerkers.

PRN NLD

BRON Koninklijke Grolsch N.V.