Gus Atiyah verbindt zich aan Join Fried Franks financieringspraktijk in Washington

23 Mei, 2007, 21:45 BST Van Fried, Frank, Harris, Shriver & Jacobson LLP

NEW YORK, May 23 /PRNewswire/ --

Fried, Frank, Harris, Shriver & Jacobson LLP kondigde vandaag aan dat Ghassan "Gus" M. Atiyah zich als vennoot verbindt aan de financieringspraktijk in Washington. Voorheen werkte hij bij Hogan & Hartson LLP.

"We zijn zeer verheugd Gus te kunnen verwelkomen bij onze firma. Fried Franks financieringspraktijk blijft snel groeien. Gus heeft een brede expertise op het gebied van financiering, die wij in onze praktijk goed kunnen gebruiken", aldus Valerie Ford Jacob, voorzitter van Fried Frank.

"De komst van Gus in ons kantoor in Washington laat ook duidelijk zien dat wij er naar streven dat op elk van onze kantoren de volledige configuratie aan expertise aanwezig is. Hij is een enorme aanwinst voor onze bedrijfsdivisie. Hij zal een breed scala aan financiële transacties en werkzaamheden kunnen ondersteunen", voegde Justin Spendlove, Fried Franks partner in management, toe.

Dhr. Atiyah's werk richt zich op alle typen van private financieringstransacties en zaken betreffende private equity, waarbij hij hoofdzakelijk private equity sponsors en portfolio bedrijven zal vertegenwoordigen bij "leverage" (hefboom) financieringstransacties. Hij heeft aan talloze Fusie- en acquisitietransacties (M&A) meegewerkt in allerlei soorten van industrie, waarbij hij private equity fondsen en hedge fondsen vertegenwoordigde.

Voordat hij bij Hogan & Hartson kwam, was Dhr. Atiyah algemeen adviseur voor internationale zaken bij de Nationale Bank van Kuwait (NBK) in Koeweit. Hij begon zijn juridische carrière bij Shearman & Sterling LLP in New York, waar hij onderdeel uitmaakte van de bank- en financieringsgroep. Dhr. Atiyah behaalde zijn doctoraat met eervolle vermelding aan de Columbia Law School, waar hij studeerde met een Stone beurs. Hij behaalde zijn B.S.F.S. (Bachelor of Science in Foreign Service) magna cum laude aan de School of Foreign Service van de universiteit van Georgetown. Hij staat bij de balie van het District of Columbia en New York geregistreerd.

Fried, Frank, Harris, Shriver & Jacobson LLP is een vooraanstaand internationaal advocatenkantoor met meer dan 600 advocaten werkzaam in kantoren in New York, Washington D.C., Londen, Parijs, Frankfurt en Hongkong. Advocaten van Fried Frank vertegenwoordigen regelmatig investeringsbanken, private equity huizen en hedge fondsen, alsmede vele van de grootste bedrijven ter wereld. De firma biedt juridisch advies inzake M&A (Fusie & Acquisitie), private equity, aandelenmanagement en bedrijfsfinanciering, verdediging bij witteboordencriminaliteit en civiele procesvoering, effectenregulering, naleving en handhaving, contracten met de overheid, milieuwetgeving en regulering, vastgoed, belasting, faillissement, mededingingsrecht, beloning en compensatie, intellectueel eigendom en technologie, internationale handel en trusts en nalatenschappen. De firma vormt een associatie met Huen Wong & Co in Hongkong. Meer informatie over Fried Frank kunt u vinden op http://www.friedfrank.com.

Website: http://www.friedfrank.com

BRON Fried, Frank, Harris, Shriver & Jacobson LLP