Haven van Rotterdam zal gebruik maken van Savi Networks Savitrak(TM) voor beveiliging en beheersdienst vracht

02 Feb, 2007, 08:00 GMT Van Savi Technology

MOUNTAIN VIEW, Californië, February 2 /PRNewswire/ -- Savi Networks heeft vandaag aangekondigd dat het de informatiedienst in real-time van SaviTrak(TM) heeft uitgebreid naar belangrijke terminallokaties in de Haven van Rotterdam, de grootste haven van Europa en een transportgateway die wereldwijd met meer dan 1000 havens verbonden is. SaviTrak verhoogt de efficiëntie en de beveiliging voor expediteurs, bedieners van haventerminals en dienstenleveranciers door de lokatie en beveiligingsstatus van vrachtcontainers automatisch te volgen.

"De installatie van de infrastructuur voor Radio Frequency Identification (RFID) die verbonden is met de SaviTrak-informatiedienst helpt ons een technologische voorsprong te behouden voor snelle, efficiënte en veilige activiteiten," zei Jan Westerhoud, President van Europe Container Terminals (ECT) in de Haven van Rotterdam. "Met SaviTrak en zijn vermogen om scheepsladingen te volgen en te beheren door een wereldwijd informatienetwerk , kunnen we onze klanten en handelspartners betere diensten bieden."

"Nu faciliteiten in de Haven van Rotterdam online zijn, zijn SaviTrak-diensten op vele belangrijke havens ter wereld in Azië, Amerika en Europa volledig operationeel," zei Lani Fritts, chief operating officer van Savi Networks. "Europa, inclusief onze infrastructuur in de Haven van Felixstowe in het Verenigd Koninkrijk, is een wezenlijke schakel in ons groeiende netwerk, omdat zoveel handel in de wereld in en uit deze regio vloeit."

Fritts merkte bovendien op dat installaties van netwerken in de havens van Rotterdam en Felixstowe in het bijzonder van pas komen, omdat zij samenvallen met de toenemende erkenning door expediteurs en autoriteiten dat betere maatregelen voor de beveiliging van vracht, zoals SaviTrak, ook kunnen helpen bij het verbeteren van de snelheid en de efficiëntie van per container vervoerde vracht die over de wereld wordt vervoerd.

Savi Networks LLC levert expediteurs en hun logistiekleveranciers betere managementcontrole, efficiëntie en beveiliging in hun wereldwijde toevoerketens met SaviTrak(TM), een informatiedienst in real-time die de lokatie en de status bijhoudt van verschepingen van vrachtcontainers en hun inhoud. Het bedrijf, dat een joint-venture is tussen Savi Technology, Inc., een bedrijf van Lockheed Martin [NYSE: LMT] en Hutchison Port Holdings, 's werelds leidende havenoperateur, werkt samen met havens en terminaloperateurs om zijn wereldwijde netwerk uit te breiden, wat op standaards gebaseerde technologieën voor Automatic Identification en Data Collection optimaal gebruikt. Om meer te weten te komen over Savi Networks, bezoek www.savinetworks.com

BRON Savi Technology