Heel apart en excentriek: een nacht in een iglo, in een suite in het vliegtuig of in het spinhuis - hotel.info presenteert de meest bijzondere hotels

01 Aug, 2011, 10:00 BST Van hotel.info

NEURENBERG, Duitsland, August 1, 2011 /PRNewswire/ --

Wie zou het niet fascineren 's nachts de sfeer van een gevangeniscel te bespeuren zonder vooraf met de politie in aanraking te komen? Of in een passagiersvliegtuig te overnachten en daarbij ondanks vliegangst van zijn welverdiende slaap te kunnen genieten?

hotel.info, de gratis online hotelreserveringsservice voor meer dan 210.000 hotels wereldwijd, presenteert nu haar meest uitzonderlijke hotels. Of in een high-tech huis, onder het vriespunt in een iglo of achter tralies - het hoeft toch niet altijd een standaard twee- of eenpersoonskamer te zijn om een aangename nachtrust te krijgen.

Waar de overnachting een belevenis wordt - hier een kleine selectie van de meest curieuze hotels.

Ook zonder airconditioning geen probleem met de warmte

Extreme hitte en uitgevallen airco's? Daarmee worden de hotelgasten van Ice Hotel Canada in Sainte-Catherine-de-la-Jacques in Canada niet lastig gevallen. Het hotel bestaat, zoals de naam al zegt, grotendeels uit ijs en sneeuw, in totaal meer dan 15.000 ton van deze witte pracht en 500 ton bevroren water. U kunt kiezen uit 36 koele kamers en thema-suites. Het interieur van het Ice Hotel, zoals bijv. sculpturen, de bar of ook de kamerinrichting bestaat ook uit sneeuw en ijs. In de ijskapel van het hotel geven zelfs jaarlijks tientallen paartjes elkaar het jawoord. En om ervoor te zorgen dat de overnachting een niet al te kille belevenis wordt, zijn er voldoende dekens voor een aangename nachtrust aanwezig.

Een volledig verslag kunt u ook hier vinden:

Perscontact:

Aleksander Szumilas