Heidrick & Struggles helpt Wereld Economisch Forum 2016 bij identificeren Young Global Leaders

17 Maa, 2016, 11:49 GMT Van Heidrick & Struggles

- 121 jonge leiders afkomstig uit 50 landen vanwege hun leidinggevende kwaliteiten en dienstbaarheid aan de maatschappij, 64 van hen zijn vrouwen

- Het merendeel van de 2016 YGL is afkomstig uit opkomende economieën

GENÈVE, 17 maart, 2016 /PRNewswire/ -- Een onderscheid maken tussen 's werelds meest getalenteerde en invloedrijke jonge leiders is geen gemakkelijke taak. Heidrick & Struggles (Nasdaq: HSII), de nummer-1 leverancier wereldwijd op het gebied van headhunting, advies aan leidinggegevenden en cultuurvorming, is voor het negende jaar op rij een samenwerking aangegaan met het World Economic Forum, om de lijst met genomineerden voor de Young Global Leaders for 2016 samen te stellen.

Kijk voor een volledig overzicht van de 2016 YGL genomineerden op: http://wef.ch/ygl16.

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140822/139029

Heidrick & Struggles heeft ook dit jaar diens mondiale expertise op het gebied van talent spotten, opnieuw ter beschikking gesteld aan het World Economic Forum. De ondersteuning bestaat uit het beoordelen en selecteren van getalenteerde individuen wereldwijd voor deelname aan het Forum of Young Global Leaders.

De 121 Young Global Leaders van 2016 - allemaal jonger dan 40 -zijn afkomstig uit ruim 50 verschillende landen.

"Deze creatieve en getalenteerde jonge mensen hebben al opvallende bijdragen aan de wereld geleverd," aldus Tracy Wolstencroft, Heidrick & Struggles President en CEO. "Door ze lid te maken van het World Economic Forum YGL-netwerk, verwachten we dat de collectieve impact van deze dynamische leiders nog groter zal zijn."

De activiteiten van YGL hebben tot op heden geresulteerd in initiatieven en ondernemingen gericht op het oplossen van het wereldwijde watertekort, verbeteren van de arbeidsomstandigheden in fabrieken in arme landen, het creëren van een afvalvrije wereld, verbeteren van gezondheid en onderwijs van schoolgaande kinderen en aandacht vragen voor thema's als ruggemergletsel. Klik hier voor een volledig overzicht van de activiteiten van YGL.

Eerdere YGL-genomineerden waren o.a.:

• David Cameron, Premier van het Verenigd Koninkrijk
  • Jack Ma, Executive Chairman, Alibaba Group
  • Marissa Mayer, CEO, Yahoo
  • Larry Page, Medeoprichter en CEO, Google
  • Matteo Renzi, Premier van Italië
  • Naoko Yamazaki, Astronaut

De YGL Class van 2016 bestaat uit personen uit Noord-Amerika, Europa, Eurazië, het Midden-Oosten, Noord-Afrika, Oost-Azië, Zuidoost-Azië, Sub-Saharaans Afrika en Latijns Amerika.

Het Forum of Young Global Leaders hanteert een uitgebreide selectieprocedure om de volgende generatie leiders te identificeren die over uitzonderlijke kwaliteiten beschikken. Jaarlijks worden duizenden kandidaten van over de hele wereld, op basis van een gekwalificeerde nominatieprocedure voorgedragen. De kandidaten worden vervolgens onderworpen aan een selectieprocedure waarvoor buitengewoon strikte criteria gelden. Om ervoor te zorgen dat het orgaan een daadwerkelijk representatieve doorsnede is, worden de kandidaten ook nog geëvalueerd door het Leaders Team van het Young Global Leaders-forum, door Heidrick & Struggles en tot slot ondergaan ze nog een screening door een speciaal selectiecomité.

Bij de beoordeling waren in totaal ruim 50 consultants en partners van over de hele wereld betrokken. Kandidaten worden onder andere geselecteerd op basis van de volgende criteria: professionele levensloop, bewezen prestaties, omvang en diepgang van hun expertise, maatschappelijke betrokkenheid en hun vaardigheden in het omgaan met tegenslag.

Over Young Global Leaders Het Young Global Leaders Forum heeft drie doelstellingen:

• Transformatie van de volgende generatie leiders. Door het uitwisselen van kennis op basis van persoonlijke ervaringen de belangrijkste problemen in de wereld te benoemen en een beter inzicht daarin creëren.
  • Realisatie van een wereldwijde gemeenschap van gelijkgestemden. Door Young Global Leaders in te zetten in netwerken en processen en gezamenlijk te zoeken naar op de toekomst gerichte en innovatieve oplossingen voor de mensheid.
  • Positieve impact op wereldwijde vraagstukken. Door Young Global Leaders te betrekken bij samenwerkingsverbanden. Door de collectieve aard van de activiteiten en werkgroepen, kunnen de individuele bijdragen naar een hoger plan worden getild.

Over Heidrick & Struggles Heidrick & Struggles (Nasdaq: HSII) bedient de behoeften van leidinggevend talent en leidinggevenden van de belangrijkste organisaties ter wereld als vooraanstaand leverancier van consulting, culture shaping en headhunting op senior-level op het gebied van leiderschap. Heidrick & Struggles waren meer dan 60 jaar geleden pioniers op het gebied van headhunting. Vandaag de dag is het bedrijf een vertrouwd adviseur, dat geïntegreerde leiderschapsoplossingen aanbiedt en klanten helpt de wereld te veranderen, zich steeds richtend op een nieuw leiderschapsteam. Kijk voor meer informatie over Heidrick & Struggles op: www.heidrick.com

Over het Forum of Young Global Leaders Het Forum of Young Global Leaders is een unieke gemeenschap die in 2004 door professor Klaus Schwab werd opgericht. De gemeenschap bestaat uit ruim 900 jonge leiders met uitzonderlijke kwaliteiten en talenten die blijk hebben gegeven van doortastendheid, moed, actiegerichtheid en ondernemerschap. Personen die hun tijd en talent aanwenden om van de wereld een betere plek te maken. Het Forum onderscheidt jaarlijks tussen 100 en 150 opvallende jonge leiders van over de hele wereld vanwege hun professionele engagement op maatschappelijk vlak en hun potentieel om een bedrage te leveren aan de toekomst van de wereld. Het World Economic Forum is een onafhankelijke, internationale organisatie die ernaar streeft de wereld te verbeteren door leiders aan elkaar te koppelen in netwerken, teneinde mondiale, regionale en zakelijke kwesties op te lossen. Het World Economic Forum werd in 1971 opgericht en is gevestigd in het Zwitserse Genève. Het forum is onpartijdig, kent geen winstoogmerk, is niet verbonden aan een politieke stroming en staat boven de partijen en nationale belangen. www.weforum.org

Contactpersoon voor de pers H&S: Lia Randazzo +1 312.731.4003 lrandazzo@heidrick.com

BRON Heidrick & Struggles