Herinneringen redden: VHS-video's op tijd digitaliseren

28 Jan, 2009, 09:20 GMT Van MAGIX AG

AMSTERDAM, January 28 /PRNewswire/ -- Met het pakket "Red uw video's!" (http://www.magix.com/nl/red-uw-videos/) helpt MAGIX, VHS-schatten te bergen en te bewaren. Video's kunnen van VHS naar PC worden opgenomen en als DVD worden gebrand of als videobestand worden bewaard. "Er zijn nog recorders en cassettes beschikbaar en bruikbaar. Gebruikers kunnen deze tijd gebruiken, om hun favoriete films op VHS-cassettes te redden", aldus Jürgen Jaron, directievoorzitter van MAGIX AG. Naar een passende aansluitmogelijkheid hoeft niet langer te worden gezocht. De meegeleverde USB-video-omzetter met SCART-adapter en verlengkabel verbindt de videorecorder met de PC en digitaliseert het videosignaal. Op de PC neemt de software MAGIX Film op DVD 7 ( http://www.magix.com/nl/film-op-dvd/) dit signaal op. Het materiaal kan dan met het programma worden bewerkt en op DVD/Blu-ray Disc worden gebrand. Dit totaalpakket is voor 59,99 Euro in de handel verkrijgbaar.

Conservering contra kwaliteitsvermindering

In de loop der jaren wordt de beeldkwaliteit van videocassettes slechter. Vanwege magnetische invloeden bij de opslag vervagen kleuren en vervormen contouren zienderogen. Bovendien vergaat door het afspelen de beeldlaag op de band langzaam, als tenminste de band niet al is vastgelopen in de VHS-speler en daardoor onbruikbaar is geworden. Daarom is conservering door digitalisering met behulp van passende hard- en software, zoals "Red uw video's" van MAGIX, aan te raden.

Als een film in digitale vorm beschikbaar is, kan deze steeds weer worden gebrand en op diverse opslagmedia zoals harde schijven of online opslag-platvormen worden opgeslagen. Dankzij DVD-menu's en verwijderde reclameblokken, kan er van cineastische parels of homevideo's zorgeloos worden genoten.

Beeld- en informatiemateriaal:

Packshots:

Screenshots:

Video:

Over MAGIX:

De MAGIX AG, Berlijn, is een internationaal opererende aanbieder van software, online diensten en digitale inhouden voor het gebruik van multimediale producten en diensten in de persoonlijke communicatie. Daarnaast is MAGIX voor zakenpartners, bijv. online portalen en hardwarefabrikanten, hét adres voor multimediaoplossingen op maat. Sinds 1993 ontwikkelt MAGIX in Duitsland top-technologie voor de vormgeving, bewerking en archivering van digitale foto's, video's en muziek. Gezien de afzet van producten voerde MAGIX bij de verkoop van foto-, video- en muzieksoftware via de detailhandel in Duitsland en verscheidene andere Europese staten in het jaar 2007 een leidende marktpositie en behoorde ze in de VS tot de drie leidende marktdeelnemers.

Pieter Prins - MAGIX
    A: Veerdijk 40d, 1531 MS, Wormer