Hermann Scheer spreekt tijdens Nederlandse zonne-energieconferentie

20 Maa, 2009, 08:20 GMT Van SolarPlaza

ROTTERDAM, Het Nederland, March 20 /PRNewswire/ --

- Drijvende kracht achter succesvolle Duitse duurzame energiebeleid spreekt tijdens Nederlandse zonne-energieconferentie

Dr. Hermann Scheer, de "Europese Al Gore", spreekt tijdens de Nederlandse zonne-energieconferentie "The Solar Future" op 22 april in Rotterdam. De eerste grote Nederlandse zonne-energieconferentie van deze eeuw is getiteld 'The Solar Future - Investeren in zonne-energie'. Doel van de conferentie is inzicht te bieden in de internationale ontwikkelingen en te inspireren.

Behalve Duits parlementslid en auteur van de boeken "A solar manifesto", "The Solar Economy" en "Energy Autonomy" is Hermann Scheer president van EUROSOLAR (The European Association for Renewable Energy) en voorzitter van de World Council for Renewable Energy (WCRE). Scheer wordt gezien als beleidsinnovator en een wereldwijd leider op het gebied van duurzame energie. In Nederland is hij vooral bekend geworden door zijn optreden in een aflevering over zonne-energie van Tegenlicht, een programma van de VPRO. Hermann Scheer is een groot voorstander van decentrale opwekking van duurzame energie. Overal waar mensen wonen en werken kan elektriciteit en warmte worden opgewekt uit - op termijn - vrijwel gratis duurzame bronnen, zoals wind, zon, golven en de bodem. Scheer heeft in Duitsland in 10 jaar tijd een ongekende energierevolutie op gang gebracht die inmiddels heeft geleid tot een aandeel duurzaam opgewekte elektriciteit in de elektriciteitsmix van 18%. Nederland zit momenteel op 6 a 7%. De sterke groei is gebaseerd op het door hem ontwikkelde feed-in tarief, waarbij zelf opgewekte stroom tegen een vast en gegarandeerd tarief wordt teruggeleverd aan het net.

De thema's van de zonne-energieconferentie in de Schiecentrale te Rotterdam zijn: technologie, industrie, markt, investeren en visie.Wereldwijd opererende Nederlandse zonne-energieondernemers zullen vertellen hoe de internationale industrie en markt zich ontwikkelen. Ook zullen ze spreken over nieuwe technologieen, investeringsmogelijkheden en kansen voor nu en in de nabije toekomst. Naast Hermann Scheer spreekt ook Prof. Wim Sinke. Hij kan worden beschouwd als een 'founding father' van zonne-energieonderzoek en -beleid in Nederland. Prof. Sinke zal de 'mythes' over de onmogelijkheden van zonne-energie in Nederland ontkrachten.

Over solarplaza

Organisator SolarPlaza heeft al vijftien jaar ervaring in de internationale markt voor zonne-energie. Het bedrijf organiseerde de afgelopen jaren een groot aantal internationale zonne-energieconferenties in landen als de Verenigde Staten, China, India, Spanje en Duitsland. Tezamen met de website http://www.solarplaza.com vormt SolarPlaza zo een wereldwijd platform op het gebied van zonne-energie.

BRON SolarPlaza