Het Erasmus Centre for Strategic Philanthropy opent haar deuren

06 Jan, 2009, 13:02 GMT Van RSM Erasmus University

ROTTERDAM, Nederland, January 6 /PRNewswire/ -- De Erasmus School of Economics (ESE) en de Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) werken op dit moment samen met een particuliere stichting in Nederland aan de oprichting van het Erasmus Centre for Strategic Philanthropy. Beide faculteiten gaan hiertoe aanzienlijke bedragen vrijmaken, aangevuld met een externe subsidie. Het Erasmus Centre wordt ondersteund door leden van de wetenschappelijke staf van zowel ESE als RSM. Daarnaast worden projecten van PhD studenten gefinancierd.

Alle activiteiten staan in het teken van hoofdthema: "Doing Good Done Better". Het centrum gaat zich onder andere richten op het verrichten van hoogwaardig, fundamenteel wetenschappelijk onderzoek en op het verzorgen van trainingen voor executives die stichtingen leiden. Daarbij wordt samengewerkt met andere grote nationale en internationale initiatieven gericht op het vergroten van filantropische inspanningen binnen een open netwerk. De kernrichting van het centrum is Impactmeting en Transparantie en het werven van Strategische Subsidies. Door de externe fondsen die ter beschikking zullen worden gesteld, is het mogelijk ten minste één full-time hoogleraar en een directeur aan te stellen.

Het centrum zal van start gaan binnen de reguliere bachelor-programma's met een bijvak onder de titel 'Strategic Philanthropy'. Meer gegevens over de activiteiten in 2009 zullen beschikbaar worden gesteld op een website die binnenkort gelanceerd wordt.

De Erasmus School of Economics is een wereldwijd vooraanstaand academisch instituut. De ESE staat bekend om haar hoogstaand onderwijs en onderzoek. De elite van haar oud-studenten hebben uitmuntende bijdragen geleverd aan de wetenschap, de overheid en de particuliere sector. http://www.ese.eur.nl

De Rotterdam School of Management, Erasmus University is een internationaal zeer hoog aangeschreven business school die bekend staat om zijn baanbrekend onderzoek naar duurzaam ondernemen en de ontwikkeling van internationale zakelijk leiders. Het biedt een brede waaier aan Bachelor-Master, doctoraal, MBA en Executive Education programma's. RSM staat in de top 10 van Europese business schools. http://www.rsm.nl

BRON RSM Erasmus University