Het Universitair Ziekenhuis Gent kiest voor innovatieve Patient Safety oplossing van AeroScout

26 Feb, 2007, 21:08 GMT Van AeroScout, Inc.

SAN MATEO, Californië, February 26 /PRNewswire/ --

- AeroScout, Cisco en Emergin volgen locatie en status van patiënten in het meer dan 1000 bedden tellende Belgische Ziekenhuis

AeroScout, Inc., de leidende leverancier van op Wi-Fi gebaseerde Active RIFD oplossingen, introduceerde vandaag een innovatief veiligheidsproject voor patiënten in het Universitaire Ziekenhuis Gent (UZ Gent)in België. AeroScout zal samen met Cisco Systems en Emergin de locatie en de status van risicopatiënten volgen terwijl zij zich door het ziekenhuis bewegen, waardoor het personeel in staat gesteld wordt efficiënter te reageren op noodgevallen.

"In de haastige omgeving van ziekenhuiszorg kunnen vertragingen in het snel reageren op de toestand van de patiënt soms ernstige consequenties hebben", zei Bart Sijnave, CIO bij het Universitaire Ziekenhuis Gent. "Wij reduceren niet alleen de reactietijd bij een noodsituatie, maar breiden deze tevens uit naar alle afdelingen van het ziekenhuis. Wij verheugen ons op de extra voordelen van AeroScout's technologie voor onze patiënten".

Patiënten van de cardiologische afdeling van het UZ Gent worden uitgerust met een mobiele tag die hun medische status volgt. Wanneer een patiënt iets overkomt, is snel reageren cruciaal om zijn veiligheid te garanderen. Als de patiënt zich niet op zijn kamer of in de onmiddellijke omgeving bevindt, loopt hij vaak een groot risico.

Voor de eerste fase van het project zullen patiënten uitgerust worden met tags van AeroScout, die precies gelokaliseerd kunnen worden via het Cisco Wi-Fi netwerk en het Cisco 2710 Wireless Location Appliance. Wanneer een patiënt directe medische hulp nodig heeft, dan zal zijn locatie gerapporteerd worden via de tags, waarbij gebruik wordt gemaakt van AeroScout MobileView software en de Emergin Enterprise Service Bus om direct een verpleegster te bellen op haar Cisco IP-telefoon. Hierdoor kan het personeel snel en volledig ingelicht inspelen op het ontstane noodgeval, zelfs als de patiënt de cardiologische afdeling heeft verlaten.

"De combinatie van Active RFID met Wi-Fi mogelijkheden blijft ongekende voordelen opleveren voor ziekenhuizen overal ter wereld", zei Gabi Daniely, Vice President Marketing en Product Strategy bij AeroScout. "De installatie in Gent is een goed voorbeeld van een ziekenhuis dat meer uit zijn Wi-Fi infrastructuur haalt, die naadloos integreert met de bestaande communicatieapparaten en een betere zorg voor de patiënt oplevert met meer rendement".

AeroScout zal de gezamenlijke AeroScout/Cisco/Emergin oplossing deze week demonstreren op haar stand (#4205 op HIMSS07) op de eerste Healthcare IT beurs in New Orleans. De demonstratie is tevens te zien op de Ciscostand, #927 aan het grote gangpad. Voor meer informatie, kijk op: info@aeroscout.com.

Over AeroScout

Aeroscout is de leider in Active RFID oplossingen voor het volgen en lokaliseren van goederen en personen via Wi-Fi netwerken. Zijn vernieuwende zichtbaarheids oplossingen lokaliseren op accurate wijze en monitoren goederen en mensen in zowel omgevingen binnenshuis als daar buiten, ter bevordering van het zakelijke proces. Het bedrijf telt meer dan 200 klanten in de gezondheids-, fabricage- en logistieke sector, waaronder Boeing en meer dan 25 van 's werelds toonaangevende ziekenhuizen. AeroScout, dat in 1999 werd opgericht, heeft zijn hoofdkantoor in San Mateo en kantoren in Europa en Azië. Voor meer informatie, kijk op www.aeroscout.com.

AeroScout is een geregistreerd handelsmerk van AeroScout, Inc. Wi-Fi is een handelsmerk van de Wi-Fi Alliance.

Over Cisco Systems

Cisco, (NASDAQ: CSCO), wereldwijd leider op het gebied van netwerken, dat de manier hoe mensen contact maken, communiceren en samenwerken transformeert. Informatie over Cisco is te vinden op: http://www.cisco.com. Voor het laatste nieuws, kijk op http://newsroom.cisco.com.

Cisco, Cisco Systems en het Cisco System logo zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van Cisco Systems, Inc. en/of van zijn filialen in de Verenigde Staten en bepaalde andere landen. Alle andere in dit document vermelde handelsmerken zijn het eigendom van hun desbetreffende eigenaars. Het gebruik van het woord 'partner' hoeft geen samenwerkingsverband te impliceren tussen Cisco en welk ander bedrijf dan ook. Dit document is Cisco Public Information.

Websites: http://www.cisco.com

BRON AeroScout, Inc.