Homburg Invest kondigt verlenging aan van de CCAA bescherming

08 Okt, 2011, 01:15 BST Van Homburg Invest Inc.

MONTREAL, October 8, 2011 /PRNewswire/ --

Homburg Invest Inc. (TSX: HII.A; HII.B; NYSE Euronext Amsterdam: HII) ("Homburg Invest" of de "Vennootschap") laat weten dat het Superior Court  in het kader van de Canadese wet op de bescherming tegen insolventie [Companies' Creditors Arrangement Act ("CCAA")] de CCAA bescherming voor Homburg Invest en een aantal van haar dochterbedrijven per 9 september 2011 heeft verlengd. Deze verlenging blijft van kracht tot 9 december 2011 en zal vervolgens door het hof opnieuw worden bekeken.

Deze beslissing, die vandaag is ontvangen, geeft Homburg Invest tijd voor het ontwikkelen van een herstructureringsplan ten gunste van al haar belanghebbenden, zowel crediteuren als obligatiehouders. Een en ander wordt uitgevoerd onder toezicht van het Superior Court, dat Samson Bélair / Deloitte & Touche Inc. als onafhankelijke toezichthouder op de uitvoering (de "Toezichthouder") heeft aangewezen. De toezichthouder ziet toe op de zakelijke activiteiten van Homburg Invest en ondersteunt de vennootschap bij haar herstructureringsplan.

Alle aan het hof gerichte verzoeken en de beslissingen in dat verband en tevens een kopie van de verslagen van de toezichthouder zijn te vinden op diens website: http://www.deloitte.com/ca/homburg-invest. De website vermeldt tevens het contact voor informatie.

Homburg Invest heeft, zoals eerder aangekondigd, op 12 september een website gelanceerd met aanvullende informatie over het CCAA proces. Informatie hierover is te vinden op de volgende website: http://www.homburginvestinformation.ca of http://www.homburginvestinformatie.nl. Nederlandse ingezetenen kunnen tevens kosteloos aanvullende informatie verkrijgen over de CCAA op het volgende gratis nummer: 0800-023-0323.

Wie is Homburg Invest?

Homburg Invest Inc. bezit en ontwikkelt een gevarieerde portefeuille van kwalitatief hoogwaardig onroerend goed in de vorm van bureaus, winkels en onroerend goed in de industriële en de ontwikkelingsector, door heel Europa en de Verenigde Staten en heeft tevens een belang in CANMARC Real Estate Investment Trust.

Media:

Canada                       Nederland