Hospira voltooit gedecentraliseerde procedure voor generisch Docetaxel - volledige lancering verwacht eind 2010

26 Okt, 2009, 19:55 GMT Van Hospira, Inc.

LEAMINGTON SPA, Engeland, October 26 /PRNewswire/ --

-- Formule in één flacon ontworpen om veiligheid te verhogen --

Hospira, Inc. (NYSE: HSP), de wereldleider voor merkloze injecteerbare geneesmiddelen heeft vandaag de voltooiing aangekondigd van de gedecentraliseerde procedure (DCP) voor merkloos docetaxel. Het bedrijf verwacht het geneesmiddel tussen nu en eind 2010 in het grootste deel van Europa te lanceren. Het geneesmiddel voor chemotherapie is een generieke versie van Taxotere(R) van Sanofi-Aventis, dat in 2008 een verkoop in Europa had van ongeveer US$1,1 miljard. Anders dan productformuleringen die hiervoor beschikbaar waren en waarvoor verleners van gezondheidzorg het medicijn in twee stappen moesten verdunnen voorafgaande aan infusie, wordt de docetaxel van Hospira geleverd in een formulering in één flacon, die ontworpen is om de veiligheid van apothekers te verbeteren.

"De formulering van docetaxel in één flacon van Hospira helpt de veiligheid en het gemak te verbeteren voor verleners van gezondheidszorg als zij het geneesmiddel weer in zijn oude staat terugbrengen en het manipuleren", zei Michael Kotsanis, president voor Europa, Midden Oosten en Afrika van Hospira. "Een nieuwe en vernieuwende manier voor het aanbieden ligt in het verlengde van ons doel om gedifferentieerde merkloze medicijnen te bieden die voordelen hebben uitstijgen boven het besparen van kosten. De vraag naar merkloze oncologiegeneesmiddelen blijft sterk stijgen overal in Europa en docetaxel van Hospira zal de komende anderhalf jaar in een aantal Europese landen gelanceerd worden".

De docetaxel van Hospira zal gemaakt worden als onderdeel van de joint venture van het bedrijf met Zydus Cadila Healthcare, Ltd.

Docetaxel is een anitmitotisch chemotherapie medicijn dat voornamelijk gebruikt wordt om borstkanker en prostaatkanker te behandelen. Het geneesmiddel wordt ook gebruikt voor longkanker, hoofd- en nekkanker en gastrisch adenocarcinoma. De presentatie van docetaxel van Hospira zal 20 mg, 80 mg en 160 flacons met één dosis omvatten. De 160 mg flacon is een extra presentatie, niet beschikbaar voor het medicijn waarvan het is afgeleid.

Over Hospira

Hospira is een wereldwijd leverancier van specialiteitfarmaceutica en medicijnen toegewijd tot Advancing Wellness(TM) (het Bevorderen van Welzijn). Hospira is de koploper in de wereld voor het maken van specialiteit merkloze injecteerbare farmaceutica en het bedrijf biedt een van de breedste portefeuilles van merkloze injecteerbare medicijnen voor acute behandeling en oncologie. Het biedt ook geïntegreerde oplossingen voor infusietherapie en beheer van medicijnen. Door middel van zijn producten helpt Hospira de veiligheid, de kosten en de productiviteit van patiëntenzorg te verbeteren. Het bedrijf heeft zijn hoofdkwartier in Lake Forest, Illinois, Verenigde Staten en heeft ongeveer 14.000 medewerkers. Het hoofdkantoor van Hospira in Europa, Midden Oosten en Afrika is in Leamington Spa, Verenigd Koninkrijk. U kunt meer te weten komen over Hospira in het VK op www.hospira.co.uk.

Private Securities Litigation Reform Act van 1995 --
    Een waarschuwing met betrekking tot vooruitblikkende verklaringen

Dit persbericht bevat vooruitziende verklaringen die vallen binnen de betekenis van de Private Securities Litigation Reform Act van 1995, inclusief een geplande datum voor lancering en andere verklaringen met betrekking tot de doelen en strategie van Hospira. Hospira waarschuwt dat deze vooruitblikkende verklaringen onderworpen zijn aan risico's en onzekerheden die ertoe kunnen leiden dat de feitelijke resultaten belangrijk kunnen verschillen van wat aangegeven wordt in de vooruitblikkende verklaringen. Factoren van economische, concurrentie, regering, technologische en andere aard die een belangrijke invloed kunnen hebben op de activiteiten van Hospira en die kunnen veroorzaken dat de feitelijke resultaten aanzienlijk verschillen van de verwachtingen zijn onder meer de risico's onzekerheden en factoren besproken onder de koppen "Risicofactoren" en "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations" (Bespreking en analyse door het management van de financiële condities en resultaten van activiteiten) in het jongste jaarverslag van Hospira op Formulier 10-K en daaropvolgende Formulieren 10-Q die ingediend zijn bij de Securities and Exchange Commission, die hierin door verwijzing worden opgenomen. Hospira voelt zich niet verplicht om veranderingen in de vooruitblikkende verklaringen als gevolg van later optredende gebeurtenissen of ontwikkelingen openbaar bekend te maken.

BRON Hospira, Inc.