Howards Storage World tekent hoofdcontracten in Ierland en de Filippijnen

31 Jul, 2007, 17:32 BST Van Howards Storage World

SYDNEY, Australië, July 31 /PRNewswire/ --

De internationale uitbreiding wordt voortgezet met succesvolle Australische detailhandelaar, Howards Storage World door het intekenen van hoofdfranchises in Ierland en op de Filippijnen. Howards Storage World verwacht dat 25 winkels geopend gaan worden in Ierland en 30 op de Filippijnen.

De hoofdfranchiser in Ierland zal de eerste Howards Storage World in maart 2008 openen. Dit wordt in april 2008 gevolgd door de verwachte opening van de Philippines Group.

Het Master Franchise-model stelt ondernemers in staat een franchisewinkel te kopen en de rechten ervan binnen een gebied te bezitten. In Ierland worden de winkels gefranchised en op de Filippijnen zijn alle winkels eigendom van het bedrijf.

De hoofdfranchisee in Ierland - Olive Donovan - zag de winkel voor het eerst toen zij een bezoek bracht aan haar zus in Perth in West-Australië. Olive heeft een opleiding in handelsbankieren en zag een potentiële markt voor het Howards-concept en kocht daarom de rechten voor een Howards Storage World in Ierland en Noord-Ierland.

De Robinsons detailhandelgroep die de Filippijnse hoofdfranchise heeft gekocht, is daarentegen een grote groep van detailhandels die de Howards Storage World-winkels in eigendom willen laten zijn van het bedrijf. Robinsons is de op een na grootste detailhandelaar op de Filippijnen met een omzet van 500 miljoen US-dollar. De groep vertegenwoordigt The Handyman Hardware Group-winkels, Robinson Department Stores, Toys R Us in de Verenigde Staten, Top Shop in Groot-Brittannië, True Value Hardware in de VS en Mini Shop in Japan. Op hun beurt zijn deze in eigendom van de JG Summit Holding Company, een van de grootste conglomeraties van het land.

Nu het Howards-merk de wereld verovert, is het Australische concept aan strikte regels onderworpen om de merkintegriteit en consistentie op de markten te handhaven. Er worden per lokale markt wel nuances aangebracht.

Voorafgaande aan de opening van internationale winkels zullen de hoofdfranchisers in Australië een intensief trainingsprogramma van zeven weken doorlopen bij Howards Storage World om hen alle aspecten van het detailhandelconcept bij te brengen.

"Howards Storage World biedt klanten over de hele wereld innovatieve oplossingen voor opslag en organisatie rond het huis. Het universele probleem van 'ruimtegebrek' heeft onze internationale groei voortgestuwd. We helpen mensen in het vinden van een plek voor alles," zegt directeur Dirk Spence.

Met kwaliteitsproducten ontworpen om het leven in huis makkelijker te maken, waaronder producten voor de keuken, voorraadkamer, washok, badkamer, kledingkast, kantoor en garage, heeft Howards gestudeerd op betere opslag. Dit alles wordt geleverd door bekwame servicemedewerkers en een overzichtelijke winkellay-out.

Howards Storage World heeft momenteel negen internationale winkels in New Zealand, Singapore, het Midden-Oosten en Spanje en verder zullen negen winkels aan het eind van 2008 worden geopend. Australië heeft momenteel een sterke basis met meer dan 50 winkels.

Voor meer informatie over Howards Storage World kunt u de internationale website bezoeken onder www.howardsstorageworld.com; de Australische website www.hsw.com.au of bellen met +61-2-9452-8888.

Informatie voor de media :   Michelle Larmer of Jane Humphries,
                                 Double Edge PR,
                                 tel. +61-2-9957-1352
                                 of via e-mail: jane@doubleedge.com.au.

Website: http://www.howardsstorageworld.com

BRON Howards Storage World