HR Access koopt Atlasys en versterkt daarmee zijn positie in het Midden-Oosten en Noord-Afrika

05 Jun, 2006, 12:00 BST Van HR Access

PARIS, June 5 /PRNewswire/ -- HR Access heeft vandaag aangekondigd dat het een overeenkomst heeft getekend om Atlasys, een bedrijf dat de producten van HR Access in het Midden-Oosten en Afrika integreert en daarin een leidende positie heeft, te kopen. De aankoop is een onderdeel van een groter plan van HR Access om naar strategische markten uit te breiden. HR Access leidt nu met totaal bijna 500 mensen werkzaamheden in 10 landen. De aankoop moet nog door de Centrale Bank van Tunesië goedgekeurd worden.

Atlasys, dat in Tunesië gevestigd is, is al lange tijd een regionale partner van HR Access. De laatste 18 maanden is de verkoopkracht van Atlasys een grote hulp geweest bij het vergroten van het marktaandeel van de oplossingen van HR Acces in de regio. Als onderdeel van het partnerschap heeft Atlasys ook technische expertise en ondersteuning gegeven aan twee afdelingen van HR Access: productontwikkeling en onderhoud en professionele services en training.

De aankoop van Atlasys door HR Access brengt de bestaande relatie op een ander niveau, met interessante nieuwe groeimogelijkheden en een verbeterde klantenservice. De ontwikkeling van HR Access in de regio zal worden gestimuleerd door de strategie van sterke groei en lokale verkoopaanwezigheid van Atlasys te combineren met de verkoop aan bedrijven en de marketingmiddelen van HR Access. De bestaande klanten van Atlasys zullen kunnen profiteren van een directere relatie met HR Access terwijl ze nog steeds kunnen vertrouwen op de ervaring en ondersteuning van hun huidige Atlasysadviseurs. Ten slotte toont HR Access door een dergelijke grote investering zijn betrokkenheid op de lange termijn in deze snel groeiende regio.

"We zijn blij met de ontwikkeling van ons bedrijf en met de mogelijkheid om de bijzondere vakkennis en ervaring van beide organisaties samen te voegen zodat we ons marktvermogen, onze klantenservice en onze geografische dekking kunnen vergroten", zegt Eduardo Pontoriero, voorzitter en CEO van HR Access Solutions.

"Door ons bij HR Access aan te sluiten sturen we een sterk signaal naar onze klanten en naar de hele regio. Het toont aan dat HR Access geïnteresseerd is in de regio Midden-Oosten/Afrika en in het bieden van een hoger service- en contactniveau dan de concurrentie", aldus Saïd Aïdi, General Manager van Atlasys.

De afgelopen 30 jaar heeft HR Access zijn succes opgebouwd door de beste HR- en salarisoplossingen in zijn klasse te bieden, aangepast aan de behoeften van internationale bedrijven, hun bedrijfssectoren en de landen waarin ze zaken doen. Deze unieke ervaring maakt het voor HR Acces mogelijk om zijn klanten te volgen bij het aanboren van en uitbreiden naar nieuwe markten. Met een versterkte aanwezigheid in het Midden-Oosten en Afrika heeft HR Access nu meer mogelijkheden om twee zeer belangrijke marktsegmenten te bedienen: Lokale bedrijven die de oplossingen van HR Access willen gaan gebruiken en multinationals die de oplossingen van HR Access al gebruiken en hun werkzaamheden naar deze active regio willen uitbreiden.

Over HR Access

HR Access Solutions is in oktober 2003 ontwikkeld, nadat Fidelity Investments de HR Access softwarebewerkingsactiviteiten van IBM aankocht. Als Europese leider voor wat betreft Human Resource management heeft het bedrijf nu meer dan 500 medewerkers die in Frankrijk, Spanje, Duitsland en andere Europese landen werken. HR Access Solutions ontwerpt, ontwikkelt en verhandelt een volledige strategische Human Resource- en salarisoplossing in combinatie met een volledig servicepakket dat alles van installatie en training tot uitvoering en uitbesteding omvat.

HR Access is een handelsmerk van HR Access Solutions.

Voor meer informatie: www.hraccess.com

Contactpersoon voor de pers - HR Access:
    Georges Karidis, Phone:  +33-(0)1-70-38-31-00

BRON HR Access