Huisbeveiliging ontmoet het internet

01 Aug, 2011, 08:00 BST Van Egardia

VIANEN, The Netherlands, August 1, 2011 /PRNewswire/ --

Vandaag lanceert Egardia een nieuwe vorm van huisbeveiliging in België, Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk. Via internet en de mobiele telefoon is het mogelijk om het huis en het kantoor te beveiligen tegen inbraak, brand en waterschade.

Kant en klare beveiliging

Het Egardia concept bestaat uit een draadloos basisalarmsysteem in combinatie met een abonnement op een doeltreffende beveiligingsdienst. In geval van een alarm worden de eigenaar en andere contactpersonen per SMS, telefonisch en per e-mail gewaarschuwd. Het basisalarmsysteem kan worden uitgebreid met extra inbraakmelders, rookmelders, paniekknoppen en draadloze nachtzichtcamera's. Gebruikers van het alarmsysteem hebben via internet en de mobiele telefoon wereldwijd toegang tot het alarmsysteem en de live videobeelden. Bij een alarm stuurt de nachtzichtcamera video-opnames naar de vooraf ingestelde mobiele telefoons.

Door het gebruik van internet en de volledig geautomatiseerde alarmcentrale kan Egardia een gebruiksvriendelijke oplossing bieden voor een vast en laag maandbedrag. Een traditionele telefoonlijn is niet meer nodig. Iedereen kan het alarmsysteem binnen 30 minuten zelf installeren; gaten boren of draden trekken is niet nodig. Het abonnement op de beveiligingsdienst (9,95 €/maand) is maandelijks opzegbaar. Klanten kunnen via http://www.egardia.com een online beveiligingsadvies krijgen; een online bestelling wordt binnen 3 dagen thuisbezorgd.

Daling aantal inbraken

Klantonderzoek toont aan dat het aantal inbraken bij klanten met de Egardia-dienst met 81% afneemt. Andere belangrijke bevindingen zijn:

• 97% voelt zich thuis veiliger;
  • 84% van de klanten vindt het belangrijk dat zij en hun contactpersonen in geval van een inbraak of brand direct gealarmeerd worden;
  • 83% vindt het belangrijk dat het systeem continu automatisch gecontroleerd wordt op een goede werking. Bij constatering van een probleem wordt direct een melding afgegeven.

101 jaar ervaring

Egardia is partner van NVD Security Group, een van de oudste beveiligingsbedrijven van Europa. Directeur Van der Leelie van de NVD: "Wij zien dit een sprong voorwaarts in de wereld van beveiligingsproducten en diensten. In de komende maanden introduceert Egardia nieuwe interactieve producten voor energiemanagement. Alles kan online bestuurd worden via een persoonlijke website of Smartphone zoals een iPhone, Android telefoon en/of iPad."

Over Egardia

Egardiais opgericht in 2010 en heeft kantoren in Parijs, Düsseldorf, Wenen, Antwerpen en Nederland. Egardia heeft de ambitie om marktleider te worden in online huis- en kantoorbeveiliging en energiemanagement diensten.

BRON Egardia