IGEL verlaagt prijzen voor Clever Clients

05 Jan, 2005, 18:30 GMT Van IGEL Technology GmbH

FORT LAUDERDALE, Florida en BREMEN, Duitsland, January 5 /PRNewswire/ --

- Lancering van Windows CE versies van Clever Clients resulteert in neerwaartse aanpassing van de prijzen.

IGEL Technology GmbH heeft haar productspectrum uitgebreid met Clever Client versies voorzien van het Microsoft Windows CE operating system. Een prijsaanpassing aan de hand van de prestaties van diverse productreeksen resulteerde in lagere prijzen voor de eindklant.

De voorstelling van de nieuwe Clever Clients van de Compact, Winestra en Elegance reeksen van IGEL, die gebaseerd zijn op Microsoft Windows CE 5. 0, ging gepaard met een herziening van de prijsstructuur voor de betrokken productgroepen. De behoefte om de prijzen in overeenstemming te brengen met de prestatiekenmerken van met Windows en Linux ondersteunde units resulteerde in lagere prijzen voor eindgebruikers van de Linux Thin Clients, die met succes tot een gevestigde waarde op de markt werden gemaakt.

Het programma werd uitgebreid met de Windows CE units van de Compact groep: model IGEL-332 CE Compact met 64 MB hoofdgeheugen wordt aangeboden aan een nettoprijs voor eindgebruikers van 299 Euro, en model IGEL-364 CE Compact met 128 MB hoofdgeheugen wordt aangeboden aan een nettoprijs voor eindgebruikers van 349 Euro.

De nettoprijzen voor eindgebruikers van IGEL Linux Thin Clients worden tijdens de introductie op de markt met onmiddellijke ingang verlaagd. Model IGEL-332 LX Compact kost nu 329 Euro in plaats van 349 Euro. De prijs voor de zwaardere versie, de IGEL-364 LX Compact, werd verlaagd van 399 Euro tot 379 Euro.

De prijzen van de units uit de Winestra reeks, de IGEL-432 LX en de IGEL-464 LX, worden ook verlaagd met 20 EURO, respectievelijk van 449 Euro tot 429 Euro, en van 499 EURO tot 479 Euro.

De Clients van de IGEL Elegance reeks, die geïntegreerd zijn in de LCD monitor, worden nu ook aan een gunstigere prijs aangeboden. Na de prijsverlaging van 20 Euro bedraagt de nieuwe prijs van de IGEL-1532 LX IQ Elegance 1.179 Euro, en van de IGEL-1564 LX IQ Elegance 1.229 Euro.

Het aantrekkelijke prijsniveau van de IGEL Smart reeks en de IGEL Premium reeks blijft ongewijzigd.

Frank Lampe, Marketing Manager van IGEL Technology GmbH, meent dat deze stap een billijke weerspiegeling is van de prestatiekenmerken van elk product: "Onze prijzen waren evenwichtig en gesynchroniseerd om een prijsstructuur te bereiken die rekening houdt met de verschillende prestatiekenmerken van met Linux en Windows ondersteunde Thin Clients. Dit vormt een aanzienlijke besparing voor onze klanten die Clients doorgaans in grote hoeveelheden aankopen. En dat is zeker welkom nieuws in deze tijden van extreme kostendruk."

Overzicht van de nieuwe prijsstructuur
    Model                     Oude nettoprijs          Nieuwe nettoprijs
                              voor eindgebruikers      voor eindgebruikers
    IGEL-332 LX Compact             349,00 Euro             329,00 Euro
    IGEL-364 LX Compact             399,00 Euro             379,00 Euro
    IGEL-432 LX Winestra            449,00 Euro             429,00 Euro
    IGEL-464 LX Winestra            499,00 Euro             479,00 Euro
    IGEL-1532 LX IQ Elegance      1.199,00 Euro           1.179,00 Euro
    IGEL-1564 LX IQ Elegance      1.249,00 Euro           1.229,00 Euro
    IGEL-332 CE Compact (nieuw)        ------               299,00 Euro
    IGEL-364 CE Compact (nieuw)        ------               349,00 Euro

Meer informatie over IGEL en de IGEL producten is beschikbaar op: www.igel.com

IGEL Technology

IGEL Technology GmbH, Bremen, heeft dochterondernemingen in Augsburg (Duitsland) en Fort Lauderdale (VSA). Het bedrijf ontwikkelt, produceert en verkoopt de volledige lijn met Linux en Windows ondersteunde terminals en Thin Clients. Het bedrijf staat vooral bekend om haar platform- onafhankelijke productlijn en de ontwikkeling van bijbehorende vernieuwende firmware en de Central Remote Management Suite. Naast de hardware bieden de IGEL Clever Client systemen vooral ook het voordeel van doeltreffend centraal klantenbeheer en de mogelijkheid om te voldoen aan de individuele behoeften van de klant. Volgens het IDC rapport van 2003 (gepubliceerd in februari 2004) behoort IGEL tot de top vijf van de meest succesvolle Thin Client fabrikanten ter wereld. IGEL Technology maakt deel uit van de wereldwijd actieve Melchers Group.

Frank Lampe, IGEL Technology GmbH, Schlachte 39/40, 28195 Bremen, tel.: +49-421-1769-370, fax: +49-421-1769-302, lampe@igel.com;

Dr. Ulrich Woessner, onpact AG, Isartalstrasse 49, 80469 Munich, tel.: +49-89-759-003-144, fax: +49-89-759-003-10, woessner@onpact.de, http://www.onpact.de

BRON IGEL Technology GmbH