IJENKO, B2B cloud-platform voor het energiebeheer van particuliere woningen en van de SMART-woning, lanceert «Xperience», haar nieuwe intelligente verwarmingsservice

19 Jun, 2014, 15:57 BST Van IJENKO

PARIJS, June 19, 2014 /PRNewswire/ --

De bestaande "smart heating"-oplossingen maken afstandsbediening mogelijk zonder artificiële intelligentie, of steunen op een intelligentie zonder (menselijke) controle. Met Xperience, draagt IJENKO de controle over aan de gebruiker, overal en op elk moment, en presenteert hem de analyselijnen, opdat hij op eenvoudige wijze zijn comfort kan optimaliseren tegen de laagste kosten. Die service stelt de gebruiker in staat om op natuurlijke wijze verschillende verwarmingssystemen (verwarmingsketels, radiatoren) te programmeren en te besturen, die tot nu toe bestonden als complexe en losstaande instrumenten.

Om toegang te krijgen tot Multimedia News Release, klik alstublieft op de volgende link:

IJENKO steunt op het "internet der dingen" om het grootste deel van de verwarmingsketels op gas, stookolie en hout te besturen in Europa vanaf een nieuwe intelligente thermostaat die alle "alles of niets"-kamerthermostaten kan vervangen (met gedeporteerde relais voor een radioaansluiting op de verwarmingsketel of geïntegreerd). Eén versie OpenTherm+ is eveneens beschikbaar voor verwarmingsketels met proportionele regeling. Voorts integreert Xperience een besturing van de verwarming in multizones met thermostaatknoppen voor waterradiatoren.

Met Xperience is het de levensstijl van het gezin en het daarbij horende comfort die op natuurlijke wijze op elk moment de intelligente verwarming binnenshuis besturen. Dankzij deze benadering biedt Xperience een uniform, aanpasbaar en zelflerend beheer van consumentengebruik binnen het gezin, door aan hen de fundamentele optimalisatiekeuzes over te laten betreffende hun comfort, afhankelijk van de thermische inertie van hun huishouden.

Uiteindelijk vormt Xperience de link tussen de verwarming en het energieverbruik, waarbij gesteund wordt op de erkende deskundigheid van IJENKO op het gebied van meting en van actief energierendement.

IJENKO, B2B-platform, biedt eveneens technische apparatuur voor dienstverleners (programmeringsinterfaces - API, mobiele en internetinterfaces, verbonden voorwerpen) om, onder eigen merknaam, een "vergrote" verwarmings-Xperience voor hun klanten te creëren. Nu al overgenomen door grote industriële groepen als Toshiba via hun hele Europese aanbod PLUZZY, wordt Xperience aangeboden "als een service" door IJENKO als wit merk.

Volgens Serge Subiron, president-directeur van IJENKO, "lanceert IJENKO Xperience, een voor gebruikers natuurlijke en intuïtieve besturingservice, uitgebreid met een artificiële intelligentie die optimalisatiekeuzes voorlegt en hun beslissing met één klik in werking stelt, in overeenstemming met de waarden die het bedrijf al 6 jaar hoog houdt."

"Het beïnvloeden van het energieverbruik zonder het comfort op te geven, is een belangrijke uitdaging, maar moeilijk om alleen effectief te verwezenlijken," verklaart Alain Kergoat, president-directeur van Toshiba Smart Community Division. "Omdat het nodig is oplossingen aan te bieden die ons kunnen leiden bij onze keuzes, en het volgen van ons verbruik vergemakkelijken, wordt PLUZZY aangeboden, daarbij steunend op de intelligente verwarmingsservice van IJENKO. »

Video:

BRON IJENKO