ilse media kiest Picsearch als afbeeldingzoekmotor

31 Okt, 2006, 09:00 GMT Van Picsearch AB

STOCKHOLM, Zweden, October 31 /PRNewswire/ --

- Grootste Nederlandse zoekportalen ondersteund door familievriendelijke afbeeldingzoeker

Vandaag werd aangekondigd dat ilse media, Nederlands grootste internetuitgever met populaire zoekportalen als ilse.nl, Kieskeurig.nl en Startpaginal.nl, Picsearch gekozen heeft als zoekrobot voor afbeeldingen. Het akkoord versterkt de samenwerking die ilse media en Picsearch de laatste jaren hebben opgebouwd.

Robert Risberg, CEO van Picsearch: "ilse media is een van de meest herkenbare merken in Nederland met een lange voorgeschiedenis in innovatie van online diensten. We kijken er naar uit om nauw met ilse media samen te werken en wij verbinden ons ertoe de beste diensten op het vlak van zoeken naar multimedia naar de Nederlandstalige bevolking te brengen."

Het ilse media netwerk bestaat uit 96 websites, waaronder ilse.nl, startpagina.nl, NU.nl, kieskeurig.nl en web-log.nl, en ze bereikt hiermee 67% van alle internetgebruikers in Nederland. Elke maand worden op het ilse media netwerk meer dan 6 miljard pagina's bezocht. De functie 'Afbeeldingen zoeken' zal geïmplementeerd worden op ilse.nl en startpagina.nl.

Nils Rooijmans, hoofd van de zoekrobotdiensten van ilse media legt uit: "We hebben Picsearch gekozen vanwege hun excellente service en omdat Picsearch een onafhankelijke technologieprovider is die onze specifieke behoeften begrijpt. Picsearch is uniek omwille van hun familievriendelijke filter die belangrijk is omdat het aantal jonge personen dat gebruik maakt van onze portalen nog steeds groeit."

Afbeeldingen zoeken heeft een grotere groei gekend dan het normale webzoeken in het afgelopen jaar. Picsearch is een van de drie grootste afbeeldingenzoekers ter wereld en beschikt over meer dan 1,7 miljard afbeeldingen. Elke maand worden er miljoenen nieuwe afbeeldingen aan de dienst toegevoegd. Picsearch heeft vanaf het begin gestreefd naar relevantie en familievriendelijkheid. Een hoge relevantie maakt het voor gebruikers makkelijker het beeld te vinden waarnaar ze zoeken. Familievriendelijkheid houdt in dat kinderen in alle veiligheid kunnen surfen omdat shockerend materiaal automatisch gefilterd wordt door geavanceerde filtersystemen.

Over Picsearch

Picsearch AB is een grote provider van zoekmotoren voor afbeeldingen en multimedia. Hun diensten zijn marktleiders inzake relevantie en familievriendelijkheid. Picsearch ondersteunt verschillende grote internetwebsites alsook hun eigen internetdomeinen. Picsearch werd opgericht in 2000, is een privé-onderneming en heeft haar hoofdkwartier in Stockholm, Zweden. Ga naar www.picsearch.com voor meer informatie.

Over ilse media

ilse media begon in 1995 en is sinds dan uitgegroeid tot de grootste internetuitgever in Nederland. Het ilse media netwerk bestaat uit 96 websites en bereikt ruim 67% van de Nederlandse internetters van 13 jaar en ouder. ilse media's grote publieksites waaronder Startpagina, NU.nl, ilse.nl en web-log.nl behoren tot de top 20 van grootste sites in Nederland. Ga naar www.ilsemedia.nl voor meer informatie.

BRON Picsearch AB