India Capital Fund: recordwinst op beleggingen van +44,8% voor de maand mei

23 Jun, 2009, 01:06 BST Van India Capital Management Ltd

HONGKONG, June 23 /PRNewswire/ --

Het India Capital Fund (ICF), een langetermijn Absoluut Rendement Fonds, realiseerde in de maand mei een rendement van 44,8%, na aftrek van alle kosten, in vergelijking met een stijging van 36,5% in termen van dollars voor de Indiase Sensex-index. Het ICF heeft dit jaar een rendement van 61,4% geboekt, in vergelijking met 56,6% voor de Sensex in termen van US dollars.

India Capital Management (ICM), de exclusieve adviseur van het India Capital Fund, behoort tot de oudste bedrijven voor beleggingsbeheer in India. Tot haar beleggers behoren met name universiteitsfondsen, stichtingen en kapitaalkrachtige beleggers. Het ICF belegt in een geconcentreerd, op basis van onderzoek samengesteld aandelenportfolio gericht op de lange termijn. De andere fondsen van het ICM, India Capital Opportunities 1 (ICO1) en India Institutional Fund (IIF) kenden in de maand mei een rendement van respectievelijk 51,6% en 69,1%.

Het ICF was vrijwel volledig belegd voordat de uitslagen van de verkiezingen in India werden bekendgemaakt, op zaterdag 16 mei. Deze uitslag werd op maandag 18 mei gevolgd door een stijging van 17% op de Indiase markt in minder dan twee minuten handel. "Alle beleggers in India wilden plotseling meer beleggen," aldus een woordvoerder van India Capital Management. "Wat er verder ook gebeurt op de markt, het is duidelijk dat voor het eerst in 18 jaar in India een regering is aangetreden die hervormingen en liberaliseringen wil uitvoeren, en tevens het vermogen heeft dat ook te doen. De impact op de lange termijn zal uiterst positief zijn."

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

India Capital Management Ltd
    IFS Court, 28 Cybercity, Ebene, Mauritius