Ingenuity Systems en Agilent Technologies zullen compatibele bio-informaticasoftware in hun aanbod opnemen

02 Mei, 2006, 12:00 BST Van Ingenuity Systems

REDWOOD CITY, California en PALO ALTO, California, May 2 /PRNewswire/ --

- Integratie tussen GeneSpring(R) van Agilent en Ingenuity Pathways Analysis (IPA) zullen workflows voor hun klanten stroomlijnen

Ingenuity Systems en Agilent Technologies, Inc. (NYSE: A) hebben vandaag een overeenkomst aangekondigd voor de integratie tussen het GeneSpring-analyseplatform van Agilent en Ingenuity Pathways Analysis. Onderzoekers van genomica zullen probleemloos gegevens kunnen uitwisselen tussen beide applicaties en zullen gebruik kunnen maken van de functies van elk systeem om een groot volume gegevens van genenexpressie te analyseren en geavanceerde biologische pathway-analyse uit te voeren.

"GeneSpring is bedoeld om een antwoord te geven op biologische vragen op de kruising van genomica, genetica, proteomica en biomarkerscreening", aldus Jordan Stockton, marketingmanager bij Agilent Informatics. "De integratie met Ingenuity Pathways Analysis ondersteunt daarnaast onze wederzijdse klanten met rigoureuze statistische analyse, onmiddellijk gevolgd door een uitgebreid onderzoek van de relevante biologische pathways. Onze gebruikers zullen dus uiteindelijk een volledigere reeks onderzoeksvragen kunnen bestuderen."

"Door de integratie van Ingenuity Pathway Analysis met GeneSpring zullen onze gemeenschappelijke klanten over meer flexibiliteit en bandbreedte beschikken voor analyse van en toegang tot hun gegevens over genenexpressie", aldus Tuan Nguyen, vice-president en partner bij Professional Services van Ingenuity Systems. "Deze samenwerking is een onderdeel van onze strategie om Ingenuity Pathways Analysis naadloos te integreren in de natuurlijke workflow van onze klanten. Hierdoor kunnen ze werkingsmechanismen ontdekken, mogelijke toxiciteit voorspellen en aan hun gegevens over genenexpressie een biologische betekenis geven met interne programma's of die van derden."

Info over GeneSpring van Agilent

Het GeneSpring-analyseplatform van Agilent integreert gegevens en is het resultaat van verschillende meettechnologieën. GeneSpring zorgt voor uitgebreide statistische analyse, datamining en visualisatiemiddelen die gebruikt werden bij talrijke onderzoekstoepassingen, geciteerd o.a. in meer dan 1.100 professionele artikelen van toonaangevende wetenschappelijke publicaties. GeneSpring is ontworpen om te beantwoorden aan de noden van de individuele onderzoeker en van internationale bedrijven en zorgt voor een zeer schaalbare omgeving voor genomicaonderzoek. Agilent ontwikkelt, ondersteunt en distribueert deze software exclusief.

Info over IPA van Ingenuity

Ingenuity Pathways Analysis is een softwareapplicatie waarmee onderzoekers de complexe biologische systemen die de kern vormen van biowetenschappelijk onderzoek, kunnen modelleren, analyseren en begrijpen. IPA wordt toegepast door de meeste grote farmaceutische bedrijven en door honderden biotechnologiebedrijven en universiteitsinstellingen over de hele wereld. De software ondersteunt de analyse van alle hoge verwerkingsanalyseplatforms en wordt gebruikt in nagenoeg alle gebieden voor ontdekking en ontwikkeling van geneesmiddelen, gaande van doelbepaling en -validatie, tot biomarkers, voorspellende toxicologie en farmacogenomica.

Ingenuity Pathways Analysis is beschikbaar via internet, een centrale computer of een geïnstalleerde oplossing. Volledig functionele, complementaire tests zijn beschikbaar op www.ingenuity.com/trial.

Info over Agilent Technologies

Agilent Technologies Inc. is het bekendste bedrijf ter wereld in meettechnieken en een toonaangevend technologisch bedrijf voor communicatie, elektronica, biowetenschappen en chemische analyse. Het bedrijf heeft 20.000 medewerkers die klanten van dienst zijn in meer dan 110 landen. De netto omzet van Agilent over het boekjaar 2005 bedroeg US$ 5,1 miljard. Informatie over Agilent kunt u lezen op internet op www.agilent.com.

Info over Ingenuity Systems

Dankzij Ingenuity kunnen onderzoekers de complexe biologische systemen die ten grondslag liggen aan de gezondheid en ziekten bij mensen, in kaart brengen, analyseren en begrijpen. De Ingenuity-producten omvatten software voor pathway-analyse en kennisplatforms voor biologen en bio-informatici en infrastructuren, inhoud en diensten voor beheer van bedrijfskennis voor toonaangevende farmaceutische en biotechbedrijven. Ingenuity werd opgericht in 1998 en heeft haar hoofdkantoor in Redwood City, California, VS. Het bedrijf heeft daarnaast kantoren in Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Japan. Meer informatie kunt u lezen op www.ingenuity.com.

Website: http://www.ingenuity.com

BRON Ingenuity Systems