INRIX kondigt aan: verkeersinformatie voor heel Europa

23 Apr, 2008, 10:00 BST Van INRIX

KIRKLAND, Washington en BRUSSEL, België, April 23 /PRNewswire/ --

- Vooraanstaand leverancier van verkeersinformatie in Noord-Amerika brengt innovatieve technologie naar Europa via strategische samenwerkingsovereenkomsten met ARC Transistance en zijn geavanceerde netwerk van Europese automobielverenigingen, commerciële wagenparken en onderzoeksorganisaties voor eerste lancering in 16 landen in Europa

INRIX (R) kondigde vandaag aan dat vanaf nu verkeersinformatie beschikbaar is voor heel Europa. Het bedrijf heeft verder een aanzienlijke investering gedaan in het uitbreiden van het bereik van diepgaande stroomdata op de belangrijke wegnetwerken overal in Europa.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20060424/SFM077LOGO-b)

INRIX combineert zijn unieke en succesvolle technologieën voor het verzamelen van verkeersinformatie en dit op intelligente wijze samenbrengen door middel van belangrijke strategische samenwerkingsverbanden met vooraanstaande Europese automobielverenigingen, commerciële wagenparken en onderzoeksorganisaties. Door de relatie van INRIX met ARC Transistance - het grootste hulpnetwerk voor automobilisten via automobielverenigingen die 48 miljoen leden hebben in 43 Europese landen en die 80% van het netwerk van wegen in Europa bestrijken - en de samenwerkingsverbanden met ITIS Holding, TNO en anderen, volgt de strategie van INRIX een heel-Europa benadering voor realtime, historische en voorspellende verkeersinformatie.

Via zijn samenwerkingsverband met ARC Transistance kan INRIX nu aan zijn wereldwijde klanten de verzamelde verkeersinformatie van ARC leveren. Dit zal in eerste instantie beschikbaar zijn voor 16 landen. Een belangrijke uitbreiding staat op het schema in 2008 en 2009. Via de gezamenlijke inspanning van INRIX en ARC zullen de belangrijkste automobielverenigingen in Europa aanzienlijk diepgaandere en meer uitgebreide aanbiedingen op het gebied van verkeer kunnen doen aan individuele landen en overal in de Europese gemeenschap. Een van de eerste verenigingen die van dit nieuwe samenwerkingsverband zal profiteren, is de ANWB, de belangrijkste automobielvereniging in Nederland met meer dan 3,8 miljoen leden.

"Wij zijn onder de indruk van, en hebben vertrouwen in de schaalbare technologie en benadering van INRIX voor het verzamelen, analyseren en afleveren van verkeersinformatie", zei Charles Capelleman, directeur productontwikkeling van ARC Transistance. "Na een uitgebreide evaluaties van mogelijkheden voor het uitbreiden van de rapportage over wegen en het verbeteren van de verkeersinformatie, hebben wij geconcludeerd dat INRIX de ideale partner voor verkeersinformatie is."

Behalve het verzamelen en verwerken van land-specifieke informatie over verkeersvoorvallen via het netwerk van de automobielvereniging, werkt INRIX ook in elk land samen met zijn partners om meer uitgebreide informatie te ontwikkelen over de verkeersstroom op de belangrijkste snelwegen, wegen en verkeersaders. INRIX richt zich op het verbeteren van de algemene kwaliteit van de verkeersinformatie in Europa door gebruikmaking van zijn unieke methode voor het analyseren en verzamelen van data uit een combinatie van intelligente bronnen, waaronder commerciële en privé-voertuigen met GPS, informatie die anoniem verzameld wordt via mobiele telefoons, traditionele informatie van sondes in de weg en GPS informatie van mobiele apparaten. Het resultaat is zeer nauwkeurige informatie over snelheden op de weg en uitgebreide rapportage over de markt.

Dominique Bonte, hoofdanalist voor telematica en navigatie bij ABI Research verklaarde: "Nu er steeds meer concurrentie komt in het navigatiemilieu, is het leveren van informatie van hoge kwaliteit aan eindgebruikers een uiterst belangrijke manier waarop leveranciers van navigatiedata zich onderscheiden in Europa. Leveranciers van verkeersinhoud moeten een breed scala aan verkeersinformatie leveren, inclusief informatie over incidenten en verkeersstromen en historische en voorspellende data. Het verspreiden van verkeersinformatie specifiek voor een land via de gratis en commerciële RDS-TMC netwerken is de meest gebruikte manier om tegenwoordig in Europa verkeersinformatie te ontvangen. Verzamelaars van verkeersinformatie die uitmuntende technologieën combineren met inhoudsrijke, heel Europa bestrijkende rapportage zullen succes boeken met de nieuwe generatie van met elkaar verbonden navigatieapparatuur en telematicadiensten."

INRIX bouwt voort op zijn succes als de belangrijkste leverancier van verkeersinformatie in Noord-Amerika en de verkeersdiensten van INRIX richten zich op fabrikanten in de autobranche, makers van GPS-navigatieapparatuur, GSM leveranciers, web portals en leveranciers van navigatietoepassingen, die geïnteresseerd zijn in het integreren van internationale informatie over het verkeer op de weg via hun diensten voor consumenten en bedrijven.

"Wij hebben klanten overal in de wereld die dezelfde kwaliteit van verkeersinformatie en uitgebreide wegendekking eisen in Europa, als wij nu in Noord-Amerika leveren", zei Bryan Mistele, president en algemeen directeur van INRIX. "INRIX is in een unieke positie om allesomvattende realtime data te leveren over incidenten en verkeersstromen, gebaseerd op ons leiderschap in technologie, onze gemengde benadering voor het verzamelen van data en ons uniek partnermodel met ARC Transistance en anderen."

Sinds het bedrijf in 2004 opgericht werd, is INRIX snel uitgegroeid tot de belangrijkste leverancier van verkeersinformatie in Noord-Amerika met meer dan 50 klanten, 55.000 mijl realtime verkeersstroom, meer dan 100.000 mijl aan verkeerswaarschuwingen in het gehele land die het hele Interstate Highway System in de VS en 800.000 mijl historische verkeersstroom bestrijkt. Het bedrijf is de enige leverancier van dynamische verkeersvoorspellingen.

Groeien door middel van unieke samenwerkingsverbanden

ARC Transistance

INRIX en ARC Transistance zijn samengegaan om data met verkeersinformatie beschikbaar te stellen aan hun klanten overal in Noord-Amerika en Europa. INRIX werkt ook samen met ARC Transistance om verkeersinformatie te verzamelen, te analyseren en te verspreiden onder de belangrijkste automobielverenigingen en -organisaties die om te beginnen 16 landen in Europa vertegenwoordigen. ARC Transistance is het grootste netwerk in Europa dat hulp aan automobilisten verleent. Het biedt een volledig scala aan diensten aan 48 miljoen automobilisten en werkt via aangesloten organisaties in meer dan 40 gebieden in Europa.

ANWB

INRIX werkt samen met de ANWB, de grootste automobielvereniging in Nederland met meer dan 3,8 miljoen leden, om het eerste dynamische systeem voor het voorspellen van verkeersinformatie in Nederland op http://www.anwb.nl te lanceren. INRIX en de ANWB gebruiken de modellen van INRIX voor het voorspellen van verkeersstromen op 4000 km aan wegen in het gehele land. De bedrijven zullen ook samenwerken bij het uitbreiden van de dekking en de kwaliteit van realtime verkeersinformatie in Nederland.

ITIS HOLDINGS

INRIX werkt al sinds 2006 samen met ITIS Holdings, Plc, de belangrijkste leverancier van informatie over verkeersongevallen en reizen in het VK, om de realtime verkeersinformatie in het VK van ITIS te combineren met de modellen voor voorspelling van verkeersstromen in het VK van INRIX.

TNO

INRIX en TNO, de vooraanstaande Nederlandse onderzoeksorganisatie, werken samen aan modellen die het verkeer kunnen voorspellen in Europa. Zij werken ook aan het verbeteren van de meest moderne systemen voor verkeersinformatie voor regeringsinstanties en commerciële organisaties overal in Europa.

Commerciële wagenparken, leveranciers van technologie

INRIX werkt ook samen met vooraanstaande commerciële wagenparken en leveranciers van technologie overal in Europa om diepgaande, allesomvattende data te verzamelen via voertuigen met GPS die op de belangrijkste wegen rijden in en tussen landen overal in Europa.

Europese verkeersinformatie van INRIX is beschikbaar in samenwerking met ARC Transistance. Het netwerk van ARC omvat op het ogenblik realtime informatie over incidenten in het verkeer voor Oostenrijk, België, Kroatië, de Tsjechische Republiek, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Hongarije, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Slovenië, Spanje, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk. Realtime informatie over verkeersstromen is nu beschikbaar voor het hele Verenigd Koninkrijk via het samenwerkingsverband tussen INRIX en ITIS Holding. Voor heel Nederland is die informatie beschikbaar in samenwerking met de ANWB. Andere landen zullen volgen in 2008 en 2009.

Over INRIX

INRIX(R) is de toonaangevende leverancier van accurate, realtime, historische en voorspellende verkeersinformatie in Noord-Amerika en nu in Europa, via samenwerking met ARC Transistance, het toonaangevende netwerk van Europese automobielverenigingen. Meer dan 50 klanten en industriële partners vertrouwen op INRIX Traffic, onder meer ANWB, het Total Traffic Network van Clear Channel Radio, TomTom, deCarta, I-95 Corridor Coalition, ITIS Holdings, MapQuest, Microsoft, Mio, Navigon, TCS, Tele Atlas, TeleNav, Telmap en TNO. INRIX levert data van de hoogste kwaliteit en biedt de meest brede berichtgeving voor persoonlijke navigatie, het maken van kaarten, telematica en andere op locatie gebaseerde toepassingen in de auto, online en op mobiele communicatiemiddelen.

INRIX Traffic Services gebruikt geavanceerde statistische analysetechnieken, oorspronkelijk ontwikkeld door Microsoft Research, om verkeersinformatie te verzamelen en de waarde daarvan te verhogen. INRIX gebruikt honderden openbare en privébronnen, waaronder traditionele sensoren in de weg en het unieke netwerk van het bedrijf met meer dan 800.000 voertuigen met GPS-systemen en GSM-sondes. INRIX levert op dit ogenblik verkeersinformatie in meer dan 100 markten in Noord-Amerika en via ARC Transistance in 16 Europese landen. Om de revolutie van de technologie van de verkeersinformatie achter de volgende generatie van navigatie en op locatie gebaseerde servicetoepassingen te ervaren, kunt u http://www.inrix.com bezoeken.

INRIX is een gedeponeerd handelsmerk van INRIX, Inc. in de Verenigde Staten en/of andere landen.

De namen van werkelijke bedrijven en producten die hierin genoemd worden, kunnen handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaars.

Website: http://www.inrix.com

BRON INRIX