Instituut CVPath benoemt Dr. Michael Joner als nieuwe CEO

27 Aug, 2013, 13:00 BST Van CVPath Institute

GAITHERSBURG, Maryland, 27 augustus 2013 /PRNewswire/ -- De directeuren van Instituut CVPath, een toonaangevende cardiovasculaire onderzoeksorganisatie, hebben Dr. Michael Joner benoemd als de nieuwe Chief Executive Officer van het instituut, heeft Dr. Renu Virmani, de oprichter, president en medisch directeur van CVPath, bekendgemaakt. Zijn benoeming is ingegaan op 15 augustus 2013.

"We zijn verheugd dat Michael is toegetreden tot CVPath in deze belangrijke leidinggevende rol," aldus Dr. Virmani. "Hij voegt een nieuwe dimensie toe aan de cardiovasculaire onderzoeksdiensten van het instituut, gezien zijn dubbele perspectief als klinisch wetenschapper die diep betrokken is bij patiëntenzorg, evenals zijn bewezen reputatie als leider. Als CEO zal hij verantwoordelijk zijn voor het voortstuwen van het instituut naar het volgende niveau van succes om te verzekeren dat het de leidende cardiovasculaire onderzoeksorganisatie blijft in een steeds veranderend, zeer innovatief en competitief veld."

Dr. Joner heeft een indrukwekkende carrière in cardiovasculaire geneeskunde, pathologie en technologie-evaluatie. Hij voltooide zijn medische opleiding aan de Universiteit van Würzburg en was van 2004 t/m 2006 een fellow in cardiovasculaire pathologie bij Instituut CVPath. Na zijn terugkeer naar Duitsland was Dr. Joner sinds 2007 hoofd van het preklinisch onderzoek bij het Duitse hartcentrum in München, waar hij ook zijn interventionele cardiologie-opleiding afrondde. Dr. Joner is een volleerd wetenschapper en leider met een bewezen reputatie van werken met snelgroeiende medische technologiebedrijven.

"Ik ben erg opgewonden om terug te keren naar Instituut CVPath in deze uitdagende en spannende nieuwe functie," verklaarde Dr. Joner, "en ik ben ook erg enthousiast over het feit dat Dr. Virmani aan zal blijven als medisch directeur en bestuurslid van CVPath. Ik heb enorm respect voor haar en haar prestaties, en ik geniet enorm van onze collegiale relatie. "

Over Instituut CVPath

Instituut CVPath is een toonaangevende medische onderzoeks- en onderwijsorganisatie gewijd aan het verbeteren van patiëntenzorgbeheer voor degenen die lijden aan hart- en vaatziekten. Het Instituut werd opgericht in 2005 als een non-profitorganisatie op grond van artikel 501(c)(3) van de Amerikaanse Internal Revenue Code. Het is onze missie om fundamenteel en translationeel 'bench to bedside'-onderzoek te doen. Wij bieden overleg, histologie en diagnostische diensten om ontdekkingen te bevorderen die de diagnose en behandeling van hart- en vaatziekten vooruithelpen. Voor meer informatie kunt u terecht op www.cvpath.org.

BRON CVPath Institute