Internationale conferentie tegen piraterij in Cairo, Egypte

30 Apr, 2009, 13:45 BST Van Phoenix Intelligence Support Services, Inc. - Anti Piracy Unit

CAIRO, April 30 /PRNewswire/ --

Dhr. William "Bo" Fielding van de Anti Piracy Unit van Phoenix Intelligence Support Services, Inc. heeft vandaag bekendgemaakt dat een noodconferentie wordt georganiseerd. De conferentie wordt gehouden in verband met de recente acute stijging in het aantal gewelddadige gevallen van piraterij in de Golf van Aden en het omringende gebied. Op dit moment worden meer dan 20 schepen en 200 mensen door piraten vastgehouden. Voor de organisatie van de conferentie is contact geweest met de regeringen van Egypte, Somalië, Djibouti, Jemen, Jordanië, Panama en Maleisië, internationale instanties, vooraanstaande personen in het bedrijfsleven, en anderen. Tijdens de conferentie komen een groep hoge regeringsbeambten, invloedrijke personen uit de particuliere sector en deskundigen van belangrijke overheidsinstanties bijeen, waaronder experts op het gebied van scheepvaart, verzekeringen, beveiliging en regeringsbeleid. Deze zullen werken aan "directe oplossingen voor de korte termijn" en beleidsmodellen voor de lange termijn, ter bestrijding van de toenemende plaag van criminele piraterij op de belangrijkste handelsroutes en waterwegen ter wereld.

Dhr. Fielding merkt op: "Deze internationale conferentie is niet slechts een discussieforum over dit belangrijke onderwerp. Tijdens de conferentie komen belangrijke besluitvormers en experts voor het eerst bij elkaar om te komen tot echte oplossingen waarvan de gevolgen binnen zeer korte tijd merkbaar zullen zijn, zowel op zee als op het land."

Tot de afgevaardigden en genodigden behoren leden van de US Central Command (CENTCOM), CT151, AFRICOM, SOMICOM, ENIGMA, het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken, de Afrikaanse Unie, autoriteiten van het Suezkanaal en Panamakanaal, Maleisische autoriteiten, Special Operations-commandanten of hun vertegenwoordigers van Jemen, Djibouti, Jordanië, de VS, Spanje, Frankrijk, Duitsland en andere EU-lidstaten, experts op het gebied van terrorismebestrijding, Lloyds en andere belangrijke verzekeringsmaatschappijen, de secretaris-generaal van de ambassadeur voor Grieks-Arabische aangelegenheden Moheb El Samara (Egypte), belangrijke scheepvaartbedrijven, leden van de Somalische overgangsregering en vele andere deskundigen en hoogwaardigheidsbekleders uit Egypte, Azië, het Midden-Oosten en Afrika.

Naar verwachting zullen 300 afgevaardigden van over de hele wereld de conferentie bijwonen. De pers zal waarschijnlijk veel aandacht besteden aan de aanloop naar het evenement en aan het evenement zelf. De Cairo International Anti Piracy Summit wordt gehouden op 27 mei 2009, met aanvullende werkgroepen op 28 en 29 mei 2009, in het 5-sterren Intercontinental Hotel City Stars in Nasr City, Cairo, Egypte.

Gedetailleerd materiaal over de conferentie is op verzoek verkrijgbaar via: www.phoenixintelligencesupport.com, telefoon: +1-954-328-6555 www.antipiracysolutions.com . U kunt ook een e-mail sturen naar de vertegenwoordigende contactpersoon van het stuurcomité voor de conferentie, generaal Ahmed Fouad Atta: Intl.consulting@gmail.com.

BRON Phoenix Intelligence Support Services, Inc. - Anti Piracy Unit