InterRail: Meer Dan Alleen de Reis

18 Maa, 2009, 19:58 GMT Van Eurail Group G.I.E.

UTRECHT, Nederland, March 18 /PRNewswire/ -- InterRail gaat over veel meer dan alleen van A naar B komen, dat is wat Eurail Group G.I.E. aankondigt

Reizen met een InterRail Pas brengt u zeker naar alle Europese bestemmingen waarvan u droomt ze te bezoeken, maar reizigers bekennen dat InterRail veel meer aanbiedt dan louter een simple manier van vervoer.

Marktonderzoek dat vorig jaar is uitgevoerd door Eurail Group, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor het beheren en verkopen van de InterRail Pas, heeft onthuld dat klanten InterRail kiezen voor meerdere redenen. Het onderzoek, uitgevoerd in acht voorname InterRail Markten (VK, Italië, Spanje, Noorwegen, Duitsland, Zwitserland, Nederland en Frankrijk) toont aan dat Europese treinreizen als veilig wordt beschouwd en goed voor het ontmoeten van mensen en het bieden van een comfortabele omgeving, conductief voor ontspannen, lezen en werken.

Eurail Group heeft kwantitatief en kwalitatief onderzoek uitgevoerd om de perceptie van treinreizen in Europa te kunnen begrijpen. De resultaten van het kwalitatieve onderzoek toont aan dat treinreizen erg aantrekkelijk zijn, helemaal onder de Britten en Spanjaarden. De veiligheid en de ontspannende aspecten van treinreizen scoren niet alleen hoog op de lijst, het wordt tevens erkend als één van de meest milieuvriendelijke manieren van vervoer. Het is waar dat met het bewustzijn van vandaag over klimaatverandering kwesties het reizen met de trein met kop en schouders uitsteekt als verantwoordelijke manier van vervoer. De koolstofdioxide die per passagier wordt gegenereerd bij een korteafstandsvlucht is ongeveer vier maal zo groot dan wat een treinreis genereert(1).

"Door het praten met onze klanten en potentiële klanten, maar ook door het onderzoek uit te voeren, werd het duidelijk dat hetgeen waar onze klanten naar op zoek zijn een unieke ervaring is," legt Ana Dias e Seixas uit, Marketing Directeur Eurail Group. "InterRail kan dit bieden, het maakt de reis deel van de vakantie. Mensen houden van treinreizen omdat ze kunnen praten, ontspannen en nieuwe mensen kunnen ontmoeten en houden niet expliciet van de aspecten die geassocieerd worden met vliegen of rijden."

Vliegtuigen mogen dan sneller zijn op sommige afstanden, maar ze missen de comfortabele omgeving die met treinreizen geassocieerd wordt, dat is wat uit het onderzoek volgt. Eén van de meest plezierige dingen van het nemen van de trein is dat het mogelijk is het altijd-veranderende landschap te bewonderen - dit is zeker niet mgoelijk voor passagiers die tussen de wolken zitten, duizenden meters in de lucht. De mogelijkheid om files en drukke luchthavens te vermijden werden tevens erkend als belangrijke voordelen om met InterRail te reizen.

Terwijl het onderzoek aantoonde dat niet iedereen van InterRail heeft gehoord (ongeveer 45% van de respondenten was hier onbekend mee), maakt Eurail Group grote voortgang in het verhogen van haar merk bekendheid met een aantal marketing en communicatie campagnes. Derhalve is het aantal InterRail passagiers tot 238.000 gestegen in 2008, een stijging van 36% in vergelijking met 2007, en het wordt verwacht dat deze positieve trend zich zal voortzetten omdat meer en meer mensen de voordelen van het nemen van de trein beseffen.

Het onderzoek toonde tevens aan dat er nog steeds een algemene misvatting is dat InterRail alleen voor jonge mensen is. Integendeel, InterRail is beschikbaar voor alle leeftijdsgroepen; het richt zich op de gedachte Europa te ontdekken op uw eigen unieke manier en dit trekt alle leeftijden aan.

De InterRail Wereld Pas zorgt ervoor dat klanten tot 30 landen in Europa kunnen ontdekken met de trein, wat verschillende reismogelijkheden biedt. Prijzen beginnen bij EUR 159 voor een jeugdpas van vijf dagen en EUR 249 voor een volwassenenpas. Eurail Group biedt tevens een groot aantal InterRail Eén Land Passen. Bezoek http://www.InterRailnet.com voor meer informatie of neem contact op met een reisbureau of deelnemend Railway bedrijf.

Voor Meer Informatie:

Eurail Group collectieve website en persruimte:

Eurail foto bibliotheek: http://eurail.informationstore.net/

Noot voor redactie: De railway bedrijven van de volgende landen zijn deelnemers van de InterRail aanbieding: Oostenrijk, België, Bosnië, Bulgarije, Kroatië, Tsjechië, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Groot Brittanië, Griekenland, Hongarije, Italië, Luxemburg, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Ierland, Macedonië, Roemenië, Servië, Sowakije, Slovenië, Spanje, Zwitserland, Zweden en Turkije.

(1) Volgens het Koolstof Neutrale Bedrijf

BRON Eurail Group G.I.E.