IntraLinks ziet toename van 180 procent in faillissementen en overeenkomsten voor herstructurering

04 Maa, 2009, 00:43 GMT Van IntraLinks

NEW YORK, March 4 /PRNewswire/ --

De toonaangevende leverancier van oplossingen voor de uitwisseling van belangrijke informatie IntraLinks(R), Inc. heeft gedurende de periode van drie maanden eindigende op 15 februari 2009 een toename van 180 procent waargenomen in faillissementen en overeenkomsten voor reorganisatie in vergelijking met de voorgaande periode van drie maanden in 2008. Sinds 2006 zijn de kanalen van IntraLinks gebruikt voor meer dan 200 herstructureringsprocessen. Daarnaast zijn ze gebruikt voor acht van de tien grootste faillissementsovereenkomsten van 2008.

"Gelet op de complexiteit en kosten van faillissementen en herstructureringen is het van het grootste belang dat adviseurs kunnen beschikken over de beste technologische oplossingen," aldus Matt Porzio, vicepresident van Productmarketing bij IntraLinks. "Onze klanten vertrouwen op IntraLinks voor de stroomlijning van alle aspecten van het proces, zoals financiering van bedrijven in staat van surséance, verkopen volgens sectie 363 en communicatie met de crediteur en het crisismanagementteam."

"Op de huidige Europese markt voert ons team een snel groeiend aantal bedrijfsfinancierings - en reorganisatieprocessen uit," aldus Paul Hemming, leidend partner van Ondernemingsfinanciering bij Zolfo Cooper Europa. "Bij deze processen draait het vaak om krappe deadlines en verschillende kopersgroepen, verspreid over het gehele continent. Daarom is de integriteit van onze partners voor ons van levensbelang. IntraLinks heeft, met haar uitstekende staat van dienst, laten zien een belangrijke rol te kunnen spelen bij de levering van snelle, efficiënte en effectieve oplossingen voor herstructurering."

IntraLinks stelt kredietnemers, kredietverleners, adviseurs, accountants en externe raadgevers in staat gevoelige, waardevolle informatie van binnen en buiten de onderneming uit te wisselen. Managers kunnen belangrijke documenten met betrekking tot het dossier beheren, de toegang tot documenten regelen door middel van machtigingen en documentbescherming, en informatie snel en eenvoudig doorspelen aan nieuwe deelnemers of gerechtelijke functionarissen.

Toenemende overheidsregulering en het kritische oog van het publiek vormen uitdagingen voor professionals die zich bezighouden met herstructureringen en faillissementen. Het beveiligingssysteem van IntraLinks, het beste in zijn soort, met 10 jaar SAS 70 Type II-certificering, waarborgt de bescherming van de uiterst belangrijke informatie die tijdens het herstructureringsproces door de vele betrokken partijen wordt uitgewisseld.

Over IntraLinks

Via haar veilige webgebaseerde oplossingen stelt IntraLinks zakelijke professionals in staat wanneer en waar dan ook cruciale informatie uit te wisselen. Sinds 1997 heeft IntraLinks voor ruim 750.000 gebruikers in 90.000 organisaties wereldwijd de bedrijfsprocessen versneld, de communicatie vereenvoudigd en een snelle workflow in de hand gewerkt. IntraLinks rekent 800 bedrijven van de Fortune 1000 tot haar klanten, waaronder AstraZeneca Pharmaceuticals LP, Bank of America, Deutsche Bank en de FDIC. Meer informatie kunt u vinden op www.intralinks.com.

Over Zolfo Cooper Europe

Zolfo Cooper Europe is een vooraanstaande internationale leverancier van advies- en herstructureringsdiensten voor ondernemingen. De uiterst bekwame teams van Zolfo Cooper Europe bieden leiderschap, ervaring en waardevolle adviezen aan ondernemingen en hun belanghebbenden in uitdagende financiële omstandigheden.

De professionals van Zolfo Cooper Europe kunnen bogen op een grote deskundigheid op het gebied van bedrijfsfinanciering en herstructurering, bedrijfsherstel, adviesdiensten voor crediteuren en pensioensadviezen, en kunnen zich daardoor volledig richten op het creëren van resultaatgerichte bedrijfsoplossingen - van het maximaliseren van het rendement voor belanghebbenden tot het versterken van het concurrentievoordeel van een bedrijf op de lange termijn.

CONTACTPERSOON:
    Shelley Pfaendler / Dani Ruest