ISAN breidt uit in Nederland - Nieuw ISAN-registratieagentschap, ISAN NL, nu in bedrijf

11 Mei, 2006, 12:00 BST Van ISAN International Agency

com.clickability.cms.translator.UtilContext$userObject@2f8f064b.

GENEVE, May 11 /PRNewswire/ -- ISAN International Agency (ISAN-IA) kondigde vandaag de toewijzing van zijn eerste registratieagentschap in Noord-Europa aan, ISAN NL (www.nl.isan.org), opgericht en ondersteund door VEVAM, SEKAM en SEKAM VIDEO.

"ISAN NL is het achtste ISAN-registratieagentschap dat tot op heden is aangewezen, naast AF ISAN in Frankrijk, ISAN Berne in Zwitserland, RA Deutschland in Duitsland, ARIBSAN in Spanje, Australasia ISAN RA in Australië, Secure Path en Microsoft Studios in de Verenigde Staten," aldus Patrick Attallah, chief executive officer van ISAN-IA. "Ik heet ISAN NL welkom bij de gemeenschap van registratieagentschappen en het ISAN- ecosysteem. ISAN NL is een ideale partner voor de Nederlandse sector voor ISAN-IA op grond van hun rol en bewezen staat van dienst. Dankzij hun betrokkenheid wordt de ISAN-service binnenkort beschikbaar voor producers en omroepen op deze markt."

"We denken dat de mondiaal unieke ID van ISAN een grote stap vooruit is naar een efficiënt en veilig identificatie- en metagegevenssysteem voor audiovisueel materiaal vandaag en voor de toekomst," aldus Remco Snoek, directeur van ISAN NL.

ISAN (International Standard Audiovisual Number) is een vrijwillig nummersysteem voor de identificatie van audiovisueel materiaal. ISAN geeft geregistreerd materiaal een uniek, permanent en internationaal erkend referentienummer, waarmee het materiaal en diens gerelateerde versies op elk punt in zijn levenscyclus geïdentificeerd kan worden. ISAN is ontworpen om door mensen gelezen te worden en in informatiesystemen verwerkt te worden als een 24-bit hexadecimaal getal.

ISAN is meer dan een nummer; het is een volledige identificatieservice, waarmee de registratiebeambte materiaal aan geassocieerde metagegevens kan verbinden. ISAn is een belangrijke hulp in het leveren en promoten van audiovisuele inhoud. Wanneer het geïmplementeerd wordt, staat ISAN de gebruikers toe een mondiaal uniek, internationaal erkend en permanent referentienummer op te zoeken en te gebruiken voor al het audiovisueel materiaal dat in het ISAN-IA-systeem wordt geregistreerd. ISAN wordt gebruikt in productie- en distributiesystemen, omroeptoepassingen en elektronische programmagidsen.

ISAN-IA nodigt Nederlandse producers, omroepen en postproductiebedrijven uit om contact op te nemen met ISAN NL op www.nl.isan.org en het registratieproces te beginnen.

Over ISAN

Het International Standard Audiovisual Number is een nummer dat door mensen en machines gelezen kan worden en stelt gebruikers in staat AV- materiaal en verschillende versies daarvan op unieke wijze te identificeren . Samen met een registratie op het web en een informatieservice geleverd door een ecosysteem van ondersteunende organisaties, is ISAN de volledige oplossing voor de inhoudsidentificatie van audiovisueel materiaal.

ISAN is ontworpen producers, distributeurs, omroepen, scriptschrijvers, artiesten of houders van rechten van audiovisueel materiaal te helpen bij het nauwkeurig opsporen van het gebruik van hun materiaal en te helpen dit materiaal te leveren, promoten en te beschermen. Consumenten kunnen ook van ISAN profiteren, wat de basis kan vormen voor een geraffineerde herontdekking van programma's of informatie over hen via geavanceerde mediadiensten, bijv. elektronische programmagidsen voor digitale tv en internetzoekmachines.

Het ISAN International Agency (ISAN-IA), opgericht door AGICOA, CISAC en FIAPF, onderhoudt de centrale database van ISANs en geassocieerde metagegevens, en wijst toe en coördineert een wereldwijd netwerk van ISAN- registratieagentschappen (ISAN RAs), die bevoegde ISAN-gebruikers tot dienst staan. Voor meer informatie, bezoek www.isan.org.

De namen van de werkelijke bedrijven en producten die hier genoemd worden kunnen de handelsmerken van de respectievelijke eigenaren zijn.

Internet: www.presseportal.ch.

Contact: