itelligence AG neemt Nederlandse 2B Interactive over

09 Okt, 2009, 12:40 BST Van itelligence AG

<div> <p>BIELEFELD, Duitsland en EINDHOVEN, Nederland, October 9 /PRNewswire/ -- </p> <p> - itelligence versterkt marktaandeel in Nederland en België </p> <p> - focus blijft op consulting en licenties op SAP-gebied </p> <p> - SAP Hosting nu ook voor 2B Interactive klanten </p> <p> - With Photo </p> <p> itelligence AG, de succesvolle IT full service provider op SAP-gebied, heeft per 1 oktober 2009 2B Interactive B.V. gevestigd in Eindhoven overgenomen. itelligence heeft een aandelenbelang van 60% genomen en zal dit uiteindelijk uitbreiden naar 100%. itelligence en 2B Interactive vullen elkaar perfect aan in hun marktpositionering. Zoals bij itelligence, beslaat het aanbod van 2B Interactive SAP-licenties en consulting, van selectie tot implementatie, van support tot outsourcing. In 2008 behaalde 2B Interactive een omzet van rond 15 miljoen Euro. </p> <p> (Photo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20091009/362122a ) </p> <p> (Photo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20091009/362122b ) </p> <p> (Photo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20091009/362122c ) </p> <p> Herbert Vogel, CEO van itelligence AG: "Wij hebben gebruik gemaakt van de huidige marktsituatie om onze marktpositie in Nederland en België gericht te versterken. 2B Interactive is niet alleen zeer winstgevend, in 2008 werd een EBIT-rentabiliteit van rond 8,5% behaald, maar past zowel qua dienstenaanbod als qua ondernemingscultuur perfect bij ons. Samen kunnen wij ons marktaandeel aanzienlijk vergroten." </p> <p> Norbert Rotter, CFO van itelligence AG: "Wij financieren de overname uitsluitend uit eigen middelen en door inbreng van onze bestaande activiteiten in Nederland en België. Wij verwachten synergie-effecten, zowel voor wat betreft omzettoename als kostenreductie. Het gemeenschappelijke holdingmodel zorgt voor een snelle integratie van de vennootschappen en een uniforme marktpositionering." </p> <p> Stefan Ellerbrake, directeur West-Europa van itelligence AG: "Met de overname van 2B Interactive behalen wij in Nederland en België een omzet van meer dan 20 miljoen Euro. 2B Interactive en itelligence vullen elkaar, wat marktpositionering en serviceportfolio betreft, optimaal aan en zijn zo in staat een compleet aanbod te bieden voor het traditionele hogere middensegment in handel en industrie. Bovendien maken de oplossingen en de expertise van 2B Interactive op het gebied van onderwijs een uitbreiding van onze branchefocus op internationaal niveau mogelijk. Wij willen deze sterke basis gebruiken om de nummer 1 in het hogere SAP- middensegment in de Benelux te worden." </p> <p> 2B Interactive, opgericht in 1997, werd in 2004 SAP All-in-One Partner. In 2007 werd 2B Interactive niet alleen genomineerd voor de SAP Pinnacle Award, maar verwierf zij ook de SAP Gold Partner status. Tot het klantportfolio van het Nederlandse bedrijf horen bekende nationale en internationale ondernemingen zoals de VDL Group, Hansen Transmissions International, ROC West Brabant, ECB, Barco, Winxor Nixdorf, Rolls Royce, IAK Verzekeringen, Neways Electronics International en de universiteiten van Maastricht, Amsterdam en Leuven. Bovendien beschikt 2B Interactive over een eigen SAP-oplossing voor de onderwijs markt. Peter Slaats, oprichter en CEO van 2B Interactive, zal samen met Stefan Ellerbrake van itelligence AG, de gefuseerde onderneming leiden. </p> <p> Peter Slaats, CEO van 2B Interactive: "Wij verheugen ons erop, in de toekomst een commercieel en technologisch sterke partner als itelligence aan onze zijde te hebben. Dit biedt ons de mogelijkheden, sterk en winstgevend te groeien in onze markten en onze klanten, zowel nationaal als internationaal, optimaal van dienst te kunnen zijn." </p> <p> 2B Interactive </p> <p> 2B Interactive B.V., a SAP All-in-One Gold Partner, is hét aanspreekpunt op het gebied van branchespecifieke ICT-oplossingen. 2B Interactive levert diensten op het gebied van ERP en e-business oplossingen. Onze activiteiten beslaan het complete gebied van selectie en implementatie tot beheer en outsourcing van totaaloplossingen. </p> <p> itelligence A.G. </p> <p> itelligence is, als een van de internationaal toonaangevende IT full service providers op SAP-gebied met rond 1.450 hooggekwalificeerde medewerkers, in 17 landen in 5 regio's (Azië, Amerika, West-Europa, Duitsland/Oostenrijk en Oost-Europa) vertegenwoordigd. Als SAP Business-, Service- en Support-Alliance- alsook Global Partner Hosting en Global Partner Services realiseert itelligence voor meer dan 3.000 klanten wereldwijd complexe projecten in SAP-omgeving. In 2006 ontving itelligence de Gold-Partner-status van SAP in Duitsland, de USA volgde in 2007. Met haar omvangrijke prestatiespectrum - van SAP-strategie-advies, SAP-licentieverkoop via zelfontwikkelde SAP-branche-oplossingen tot Outsourcing &amp; Services - behaalde de onderneming in 2008 een totale omzet van 216,6 miljoen Euro. </p> <pre> Investor Relations: Katrin Schlegel Tel: +49(0)521-91-448-106 Fax: +49(0)521-91-445-201 Katrin.Schlegel@itelligence.de itelligence AG Königsbreede 1 33605 Bielefeld http://www.itelligence.de Public Relations: Silvia Dicke Tel: +49(0)521-91448-107 Fax: +49(0)521-91445-201 silvia.dicke@itelligence.de itelligence AG Königsbreede 1 33605 Bielefeld http://www.itelligence.de 2B Interactive B.V. Peter Slaats Tel: +31(0)40-2968681 Mob.: +31(0)6-53-751-270 p.slaats@2BInteractive.nl Croy 44 5653 LD Eindhoven The Netherlands http://www.2BInteractivegroup.com </pre> <p> </p> </div> <div> <p>BIELEFELD, Duitsland en EINDHOVEN, Nederland, October 9 /PRNewswire/ -- </p> <p> - itelligence versterkt marktaandeel in Nederland en België </p> <p> - focus blijft op consulting en licenties op SAP-gebied </p> <p> - SAP Hosting nu ook voor 2B Interactive klanten </p> <p> - With Photo </p> <p> itelligence AG, de succesvolle IT full service provider op SAP-gebied, heeft per 1 oktober 2009 2B Interactive B.V. gevestigd in Eindhoven overgenomen. itelligence heeft een aandelenbelang van 60% genomen en zal dit uiteindelijk uitbreiden naar 100%. itelligence en 2B Interactive vullen elkaar perfect aan in hun marktpositionering. Zoals bij itelligence, beslaat het aanbod van 2B Interactive SAP-licenties en consulting, van selectie tot implementatie, van support tot outsourcing. In 2008 behaalde 2B Interactive een omzet van rond 15 miljoen Euro. </p> <p> (Photo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20091009/362122a ) </p> <p> (Photo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20091009/362122b ) </p> <p> (Photo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20091009/362122c ) </p> <p> Herbert Vogel, CEO van itelligence AG: "Wij hebben gebruik gemaakt van de huidige marktsituatie om onze marktpositie in Nederland en België gericht te versterken. 2B Interactive is niet alleen zeer winstgevend, in 2008 werd een EBIT-rentabiliteit van rond 8,5% behaald, maar past zowel qua dienstenaanbod als qua ondernemingscultuur perfect bij ons. Samen kunnen wij ons marktaandeel aanzienlijk vergroten." </p> <p> Norbert Rotter, CFO van itelligence AG: "Wij financieren de overname uitsluitend uit eigen middelen en door inbreng van onze bestaande activiteiten in Nederland en België. Wij verwachten synergie-effecten, zowel voor wat betreft omzettoename als kostenreductie. Het gemeenschappelijke holdingmodel zorgt voor een snelle integratie van de vennootschappen en een uniforme marktpositionering." </p> <p> Stefan Ellerbrake, directeur West-Europa van itelligence AG: "Met de overname van 2B Interactive behalen wij in Nederland en België een omzet van meer dan 20 miljoen Euro. 2B Interactive en itelligence vullen elkaar, wat marktpositionering en serviceportfolio betreft, optimaal aan en zijn zo in staat een compleet aanbod te bieden voor het traditionele hogere middensegment in handel en industrie. Bovendien maken de oplossingen en de expertise van 2B Interactive op het gebied van onderwijs een uitbreiding van onze branchefocus op internationaal niveau mogelijk. Wij willen deze sterke basis gebruiken om de nummer 1 in het hogere SAP- middensegment in de Benelux te worden." </p> <p> 2B Interactive, opgericht in 1997, werd in 2004 SAP All-in-One Partner. In 2007 werd 2B Interactive niet alleen genomineerd voor de SAP Pinnacle Award, maar verwierf zij ook de SAP Gold Partner status. Tot het klantportfolio van het Nederlandse bedrijf horen bekende nationale en internationale ondernemingen zoals de VDL Group, Hansen Transmissions International, ROC West Brabant, ECB, Barco, Winxor Nixdorf, Rolls Royce, IAK Verzekeringen, Neways Electronics International en de universiteiten van Maastricht, Amsterdam en Leuven. Bovendien beschikt 2B Interactive over een eigen SAP-oplossing voor de onderwijs markt. Peter Slaats, oprichter en CEO van 2B Interactive, zal samen met Stefan Ellerbrake van itelligence AG, de gefuseerde onderneming leiden. </p> <p> Peter Slaats, CEO van 2B Interactive: "Wij verheugen ons erop, in de toekomst een commercieel en technologisch sterke partner als itelligence aan onze zijde te hebben. Dit biedt ons de mogelijkheden, sterk en winstgevend te groeien in onze markten en onze klanten, zowel nationaal als internationaal, optimaal van dienst te kunnen zijn." </p> <p> 2B Interactive </p> <p> 2B Interactive B.V., a SAP All-in-One Gold Partner, is hét aanspreekpunt op het gebied van branchespecifieke ICT-oplossingen. 2B Interactive levert diensten op het gebied van ERP en e-business oplossingen. Onze activiteiten beslaan het complete gebied van selectie en implementatie tot beheer en outsourcing van totaaloplossingen. </p> <p> itelligence A.G. </p> <p> itelligence is, als een van de internationaal toonaangevende IT full service providers op SAP-gebied met rond 1.450 hooggekwalificeerde medewerkers, in 17 landen in 5 regio's (Azië, Amerika, West-Europa, Duitsland/Oostenrijk en Oost-Europa) vertegenwoordigd. Als SAP Business-, Service- en Support-Alliance- alsook Global Partner Hosting en Global Partner Services realiseert itelligence voor meer dan 3.000 klanten wereldwijd complexe projecten in SAP-omgeving. In 2006 ontving itelligence de Gold-Partner-status van SAP in Duitsland, de USA volgde in 2007. Met haar omvangrijke prestatiespectrum - van SAP-strategie-advies, SAP-licentieverkoop via zelfontwikkelde SAP-branche-oplossingen tot Outsourcing &amp; Services - behaalde de onderneming in 2008 een totale omzet van 216,6 miljoen Euro. </p> <pre> Investor Relations: Katrin Schlegel Tel: +49(0)521-91-448-106 Fax: +49(0)521-91-445-201 Katrin.Schlegel@itelligence.de itelligence AG Königsbreede 1 33605 Bielefeld http://www.itelligence.de Public Relations: Silvia Dicke Tel: +49(0)521-91448-107 Fax: +49(0)521-91445-201 silvia.dicke@itelligence.de itelligence AG Königsbreede 1 33605 Bielefeld http://www.itelligence.de 2B Interactive B.V. Peter Slaats Tel: +31(0)40-2968681 Mob.: +31(0)6-53-751-270 p.slaats@2BInteractive.nl Croy 44 5653 LD Eindhoven The Netherlands http://www.2BInteractivegroup.com </pre> <p> </p> </div>