j2 Global lanceert eReceptionist-dienst in Frankrijk en Nederland

08 Jul, 2009, 09:00 BST Van j2 Global Communications, Inc.

LOS ANGELES, July 8 /PRNewswire/ --

- eReceptionist(TM) is een virtuele telefoondienst voor het beantwoorden, beheren en doorverbinden van telefonische oproepen. Voor een klein bedrag per maand kan een bedrijf hiermee haar professionele imago versterken.

j2 Global Communications, Inc. (Nasdaq: JCOM), leverancier van outsourced, value-added messaging en communicatiediensten, heeft vandaag de lancering van de dienst eReceptionist in Frankrijk en Nederland (www.eReceptionist.fr en www.eReceptionist.nl) bekendgemaakt.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20060710/LAM002LOGO)

eReceptionist is een virtuele telefoondienst die telefonische oproepen beantwoordt, beheert en doorverbindt naar de gewenste locatie. De dienst omvat een vast telefoonnummer, een spraakgestuurd IVR-menu met een professioneel ingesproken welkomstboodschap, meerdere doorkiesnummers, doorverbindfunctie en voicemail. Tijdens een gratis proefperiode van 30 dagen kan de gebruiker de mogelijkheden en functionaliteit van het systeem testen alvorens een abonnement te nemen.

De lancering in Frankrijk en Nederland volgt op de succesvolle lancering van eReceptionist in Engeland in mei 2008. Het netwerk van j2 Global bestrijkt meer dan 3.200 steden in 46 landen verspreid over zes continenten.

"We zijn zeer tevreden met het succes van eReceptionist in Engeland en zijn blij deze dienst nu te kunnen aanbieden aan bedrijven in Frankrijk en Nederland," aldus Hemi Zucker, CEO van j2 Global. "Steeds meer bedrijven zoeken naar mogelijkheden om hun communicatie te stroomlijnen om de snelheid en complexiteit van de zakelijke omgeving van tegenwoordig het hoofd te kunnen bieden. eReceptionist biedt een uitgebreide oplossing die bedrijven kan helpen winstgevender te zijn en hun concurrentiepositie te versterken."

Voor slechts 19,95 euro per maand elimineert eReceptionist de behoefte aan een eigen telefooncentrale, een telefonist(e) of een beantwoordingsdienst. Op elk gewenst moment kunnen extenties worden toegevoegd. Hierdoor kan het systeem meegroeien met het bedrijf. Bovendien zijn er geen opstartkosten of andere verplichtingen. Het gehele product kan binnen enkele minuten worden opgezet door middel van een eenvoudige online interface.

Deze eenvoudige online installatie, zonder het gedoe dat gewoonlijk verbonden is aan hardwarematige telefoonsystemen, is kenmerkend voor de dienst. U kiest een nummer, kiest de telefoonnummers waarnaar oproepen moeten worden doorverbonden en maakt een eigen welkomst- en voicemailbegroeting. In Engeland en Ierland zijn meer dan 300 netnummers beschikbaar, en in Nederland en Frankrijk strekt de dekking zich uit over alle geografische gebieden.

eReceptionist kan eenvoudig worden aangepast aan het aantal extensies dat het beste aansluit op de behoefte van de klant. De klant kan op elk gewenst moment extensies toevoegen en instellen of extensies moeten worden doorverbonden naar personen of afdelingen. Oproepen die niet worden beantwoord worden naar een voicemailsysteem geleid. Voicemailberichten worden doorgezonden naar het e-mailadres van de eigenaar van de extensie zodat deze de berichten eenvoudig met behulp van een computer kan beluisteren. Er zijn nog andere functies beschikbaar, zoals call-screening en melding van nieuwe voicemailberichten via sms.

Websites
    Nederland: http://www.ereceptionist.nl
    Frankrijk: http://www.ereceptionist.fr
    Engeland/Ierland: http://www.ereceptionist.co.uk

Over j2 Global Communications

j2 Global Communications, Inc., opgericht in 1995, biedt outsourced, value-added messaging en communicatiediensten aan particulieren en bedrijven verspreid over de hele wereld. Het netwerk van j2 Global bestrijkt meer dan 3.200 steden in 46 landen verspreid over zes continenten. Het Bedrijf biedt oplossingen voor fax en voicemail, documentenbeheer, telefonisch vergaderen vanaf het web, en diensten voor Unified Messaging en communicatie. j2 Global levert haar diensten voornamelijk onder de merknamen eFax(R), eFax Corporate(R), Onebox(R), eVoice(R) en Electric Mail(R). Op 31 december 2008 sloot j2 Global haar 13e achtereenvolgende fiscale jaar met omzetgroei af, en haar zevende met positieve en groeiende inkomsten uit operationele activiteiten. Voor meer informatie over j2 Global kunt u terecht op www.j2global.com.

Contactpersoon:
    Jeroen van der Weijden
    Jeroen@j2global.com
    +353(0)1-437-0888

BRON j2 Global Communications, Inc.