Jabra CRUISER: nieuwe in-car speakphone met Noise Blackout(TM) Extreme technologie

13 Okt, 2009, 19:50 BST Van Jabra

KOPENHAGEN, Denemarken, October 13 /PRNewswire/ -- Als vooraanstaand producent van innovatieve Bluetooth(R) apparatuur voor handsfree bellen, introduceert Jabra vandaag de nieuwste in-car speakerphone, de Jabra CRUISER. De Jabra CRUISER maakt gebruik van Dual Microphone technologie voor ongekende geluidskwaliteit, Voice Announcements(TM) voor het gebruikersgemak en de mogelijkheid om muziek te streamen naar de speakerphone en de autoradio.

Omgevingsgeluid zoals voorbij razend verkeer, zorgt er vaak voor dat bestuurders naar hun mobiele telefoon grijpen om te bellen, in plaats van gebruik te maken van een handsfree kit. De Jabra CRUISER is de eerste speakerphone waarbij gebruik wordt gemaakt van de Noise Blackout(TM) Extreme technologie. Deze technologie wordt reeds gebruikt in Jabra's geprezen headset familie om achtergrond geluid te elimineren en echo's te voorkomen. Op deze manier kunnen bestuurders genieten van super geluidskwaliteit ongeacht de drukte op de weg of in de auto.

Tijdens het rijden is het van groot belang je op de weg te blijven concentreren. Mede dankzij Voice Announcement(TM), is de Jabra CRUISER dusdanig handig in gebruik, dat je geen moment je ogen van de weg hoeft te halen. De in-car speakerphone maakt verbinding met de contactlijst in de telefoon om aan te kondigen wie er belt*, op die manier kan je zelf beslissen of je het telefoontje beantwoord of niet. Wanneer het een onbekende beller betreft, leest de speakerphone het telefoonnummer hardop voor. Daarnaast ondersteunt de stem je ook bij het pairing proces en kan je op de hoogte worden gehouden van de verbindings- en batterijstatus.

Mocht je tussendoor benieuwd zijn naar de batterijstatus en willen controleren of de speakerphone goed verbonden is, kan je als bestuurder dit al wachtend voor een stoplicht, gemakkelijk controleren via de Jabra StatusDisplay(TM). Het meerkleurige lichtsysteem vertelt de bestuurder alles wat hij of zij wilt weten.

Ook voor muziekfans is de Jabra CRUISER ideaal, doordat het MP3 muziek dat is opgeslagen op de mobiele telefoon afspeelt via zowel de speakerphone als via de stereo van de auto dankzij de ingebouwde FM-transmitter. De muzieknummers kunnen via de play, pauze en rewind-toetsten op de speakerphone worden beheerd. Zodra er een telefoontje binnenkomt, vervaagd de muziek zodat je geen enkel gesprek hoeft te missen.

Als laatste kunnen er tot maximaal twee Bluetooth systemen tegelijkertijd met de speakerphone worden verbonden. De Jabra CRUISER kan ook thuis worden gebruikt wanneer je handsfree wilt bellen tijdens het computeren of huishoudelijke klussen.

De belangrijkste specificaties van de Jabra CRUISER:

- Bluetooth(R) 2.1, waaronder EDR en eSCO
    - A2DP en AVRCP voor streaming van muziek
    - Noise Blackout(TM) Extreme technologie met Dual Microphones
    - Glashelder (stem)geluid (DSP)
    - Voice Announcement(TM), waaronder Caller ID via phonebook acces profile
      (PBAP) en pairing instructies
    - FM-transmitter
    - StatusDisplay(TM)
    - Multiuse(TM) - verbindt tot maximaal twee systemen tegelijkertijd
    - Nachtrijmodus
    - Auto-pairing met de mobiele telefoon
    - Clip om speakerphone aan zonneklep te bevestigen
    - Gesprekstijd: tot maximaal 14 uur
    - Standby tijd: tot maximaal 13 dagen
    - Afmetingen: 12.7 x 6.2 x 1,7 cm
    - Gewicht: 85 gram
    - USB kabel
    - Universele auto-oplader
    - Snelstart handleiding met gebruiksaanwijziging

De Jabra CRUISER is vanaf beschikbaar.

* afhankelijk van telefoon

Over GN

GN Netcom is met het merk Jabra wereldwijd marktleider op het gebied van innovatieve headsetoplossingen. Met ongeveer 1100 medewerkers en verkoopkantoren over de hele wereld ontwikkelt en produceert GN Netcom een uitgebreid aanbod aan draadloze headsets voor mobiele gebruikers, en draadloze en draadgebonden headsets voor zakelijke professionals op kantoor en in Call Centers. GN Netcom's zakelijke activiteiten omvatten ook original equipment manufacturing (OEM). GN Netcom is onderdeel van GN Store Nord A/S. Voor meer informatie kunt u terecht http://www.jabra.nl

http://Battrex BV is binnen Nederland distributeur van Jabra-producten. Voor meer informatie bezoekt u http://www.battrex.nl