JLTV kondigt allereerste internationale uitzending van Maccabiah Spelen aan

10 Jul, 2009, 01:42 BST Van JLTV

LOS ANGELES, July 10 /PRNewswire/ --

- 's Werelds eerste 24 uur per dag, Joodse tv-zender schrijft geschiedenis

JLTV wordt's werelds eerste Joodse televisiezender die 24 uur per dag uitzendt wanneer het op 12 juli wereldwijd uitbreidt naar meer dan 100 miljoen huishoudens en het naast de dekking in Amerika ook Hot Bird satellietdekking zal hebben in Europa, Noord-Afrika en het Middenoosten. Samenvallend met de wereldwijde uitbreiding zal JLTV, als onderdeel van het speciale sportprogrammering, de 18e Maccabiah Spelen uitzenden van 12 tot 23 juli. Dit zal de eerste uitzending buiten Israël zijn.

Aan de Maccabiah Spelen, ook bekend als de Joodse Olympische Spelen, nemen Joodse atleten uit de gehele wereld deel en de Spelen worden elke vier jaar gehouden in Israël. Meer dan 8000 atleten uit meer dan 50 landen nemen deel aan de Spelen waardoor dit het op twee na grootste sportevenement is.

"De Maccabiah Spelen vormen een ongelofelijke culturele ervaring waarbij internationale atleten in Israël bijeenkomen vanwege hun gemeenschappelijke interesse in sport," aldus JLTV president en CEO Phil Blazer. "Als eerste wereldwijde Joodse netwerk hopen we dat het publiek overal ter wereld de prestaties van de Joodse atleten zal vieren."

JLTV's programmering van de Spelen bevat een drie uur durende special die zondag 12 juli van 18:00 uur tot 21:00 uur (EDT) uitgezonden zal worden, er zullen tevens twee herhalingen uitgezonden worden. De vier uur durende openingsceremonie zal op maandag 13 juli uitgezonden worden van 18:00 uur tot 22:00 uur (EDT), er zullen tevens een aantal herhalingen uitgezonden worden. De uitzending van de Maccabiah Spelen loopt tot 24 juli en omvat hoogtepunten van de spelen, interviews met de atleten en human interest reportages.

JLTV's uitzending van de Maccabiah Spelen zal gepresenteerd worden door winnaar van Olympisch goud Mitch Gaylord, de eerste Amerikaanse gymnast die een perfecte '10' scoorde. "Het winnen van de gouden medaille tijdens de Olympische Spelen in 1984 was zeker het toppunt maar ik heb mijn deelname aan de Maccabiah Spelen altijd beschouwd als één van de hoogtepunten in mijn gymnastiekcarrière," aldus Gaylord.

Over JLTV

JLTV (Jewish Life Television) is het eerste voltijd televisienetwerk met een Joodse programmering. Het netwerk werd in 2007 gelanceerd en heeft een volledig aanbod qua nieuws-, sport-, lifestyle- en entertainmentprogrammering. Naast uitzendingen via Time Warner Cable, DirecTV en plaatselijke Tv-zenders in de Verenigde Staten kan JLTV, na de lancering op 12 juli op Hot Bird, een groep satellieten die uitzenden in Europa, Noord-Afrika en het Middenoosten, in meer dan 100 miljoen huishoudens over de gehele wereld bekeken worden. Hot Bird locatie: frequentie: 11200. Polariteit: verticaal. Symboolsnelheid: 27500. FEC-snelheid: 5/6

BRON JLTV