Johnson & Johnson onthult Olympisch paviljoen met tentoonstelling authentieke Qin Shi Huang terracotta strijders

07 Aug, 2008, 03:22 BST Van Johnson & Johnson

PEKING, August 7 /PRNewswire/ --

- 'Caring World'-expositie in paviljoen bestaat uit hightech, interactieve tentoonstellingen

Johnson & Johnson (NYSE: JNJ), wereldwijd partner van het Internationaal Olympisch Comité en officieel partner van de Olympische en Paralympische Spelen 2008 in Peking, heeft vandaag zijn Olympisch paviljoen op de Olympic Green onthuld. Als onderdeel van de 'Caring World'-tentoonstelling in het paviljoen, die de zorg en inzet van het bedrijf voor een gezondere samenleving overal ter wereld illustreert, biedt Johnson & Johnson bezoekers aan de Olympische Spelen 2008 in Peking de kans om een zeldzame tentoonstelling van authentieke Qin Shi Huang terracotta strijders te ervaren.

Het Olympisch paviljoen van Johnson & Johnson en de 'Caring World'-expositie is van zaterdag 9 augustus t/m zaterdag 23 augustus van 9:00 tot 22:00 uur open voor bezoekers aan de Olympic Green.

De 'Caring World'-expositie bestaat uit een serie van acht hypermoderne, interactieve tentoonstellingen, die de zorg en inzet van het bedrijf voor een gezondere wereld tonen. Van de tentoonstelling 'Our Aspirations' (Onze ambities), waar mensen verhalen, gedachten en herinneringen delen over zorg die zij tijdens hun leven hebben gegeven en ontvangen, tot de tentoonstelling 'Global Challenges' (Wereldwijde uitdagingen), waar te zien is hoe Johnson & Johnson op vele fronten en op wereldniveau belangrijke uitdagingen op gezondheidsgebied te lijf gaat, tot de tentoonstelling 'Vital Technologies' (Onmisbare technologie), die laat zien hoe de medische technologie de vreugde van het leven kan herstellen, staat bij de expositie de zorg voor anderen en hoe deze het leven zinvoller maakt centraal.

Het hoogtepunt van de expositie in het paviljoen is de tentoonstelling van de Qin Shi Huang terracotta strijders, een schoolvoorbeeld van de inzet van het bedrijf voor de gemeenschap. Ter viering van de lange samenwerking tussen Johnson & Johnson en het Chinese Qin Shi Huang Terracotta Army Museum om deze onschatbare kunstwerken te beschermen en te bewaren, zullen vijf authentieke Qin Shi Huang terracotta soldaten in het Olympisch paviljoen te zien zijn: een staande boogschutter, een knielende boogschutter, twee officieren en één (zwaar beschadigde) soldaat.

"Bij Johnson & Johnson heeft de zorg voor de gezondheid en het welzijn van mensen en gemeenschappen overal ter wereld lang centraal gestaan, en de interactieve 'Caring World'-expositie is gelijktijdig bedoeld als huldebetuiging aan de mensen wier vriendelijke daden en medeleven dagelijks een positieve bijdrage leveren aan onze wereld en als interessant kijkje in de toekomst van de gezondheidszorg," zei William C. Weldon, raadsvoorzitter en algemeen directeur van Johnson & Johnson. "Ook zijn er op onze expositie vijf authentieke Qin Shi Huang terracotta strijders te zien, die de belangrijke samenwerking tussen Johnson & Johnson en het Qin Shi Huang Terracotta Army Museum illustreren."

Toen het terracottaleger laat in de jaren '90 door diverse soorten schimmel werd aangetast, gingen Xian-Janssen Pharmaceuticals Ltd. (XJP) en Janssen Pharmaceutica in België (allebei dochterbedrijven van Johnson & Johnson) snel aan het werk met wetenschappers van het Museum om ter plaatse een specifiek laboratorium voor schimmelonderzoek op te zetten en om de wetenschappers oplossingen te bieden voor het schimmelprobleem. De bedrijven werkten eveneens nauw met de wetenschappers van het Museum samen om hun schimmelbestrijdingsmiddelen op deze nieuwe taak - de bewaring van de kunstwerken - af te stemmen.

Het Olympisch paviljoen van Johnson & Johnson is een indrukwekkend gebouw van staal en glas met een vloeroppervlak van 25.000 vierkante voet (2.800 vierkante meter), waarvoor gebruik is gemaakt van een innovatief, milieuverantwoordelijk ontwerp. Het passieve koelsysteem van dit milieuvriendelijke bouwwerk bestaat o.a. uit ruim 4.000 bamboestelen, die rondom het gebouw en op het dak ervan zijn geplant. De bamboe en een aantal andere voorzieningen op het gebied van landschapsarchitectuur en water zorgen niet alleen voor koeling, maar scheppen tevens een welige, ontspannende oase in het hart van de Olympic Green.

Over Johnson & Johnson

Zorg voor de wereld ... één mens tegelijk: hierdoor worden de mensen van Johnson & Johnson geïnspireerd en verenigd. Wij zetten ons in voor onderzoek en wetenschap en komen steeds met innovatieve ideeën, producten en diensten uit de hoek om de gezondheid en het welzijn van de mens te verbeteren. Onze 120.200 medewerkers bij meer dan 250 bedrijven van Johnson & Johnson werken samen met partners in de gezondheidszorg om elke dag, overal ter wereld de levens van ruim een miljard mensen te verbeteren. Johnson & Johnson is officieel partner van de Olympische en Paralympische Spelen 2008 in Peking, wereldwijd partner van het Internationaal Olympisch Comité en partner van het Amerikaans Olympisch Comité en het Amerikaans Olympisch team.

Zie voor verdere informatie, foto's en video: jnj.com.cn/Olympics/en/press.

Contactpersonen voor de media:
    Lorie Gawreluk                       Rick McCabe
    Johnson & Johnson                    Edelman