Kaldewei roept badkuiphandgreep terug

06 Jul, 2010, 06:00 BST Van Franz Kaldewei GmbH & Co. KG

AHLEN, Duitsland, July 6, 2010 /PRNewswire/ -- De firma Franz Kaldewei GmbH & Co. KG roept haar in de jaren 1996 tot 2002 geleverde badkuiphandgrepen met de productbenaming "Rondostar-Multi-Griff", "Studiostar-Multi-Griff" en "Saniluxstar-Multi-Griff" terug. Andere badkuiphandgrepen van Kaldewei zijn niet betrokken bij de productterugroeping.

In zeer zeldzame gevallen kan een onoordeelkundige montage van de genoemde badkuiphandgrepen uit de leveringsperiode 1996 tot 2002 tot een beschadiging van de handgreep leiden als er vethoudende substanties tussen badkuipoppervlak en handgreepafdichting binnendringen. Dit kan de kunststof van de handgreep beschadigen en op lange termijn tot een verzwakking van het materiaal leiden, zodat de handgreep in het extreme geval onder invloed van belasting kan breken.

Dit gevaar bestaat in het bijzonder als de badkuiphandgrepen niet door het vakbedrijf, maar bijvoorbeeld door de eindklanten zelf na inbouw van de badkuip gemonteerd werden. De betrokken handgrepen kunnen aan verschillende badkuipmodellen van Kaldewei bevestigd zijn.

Klanten, die beschikken over een badkuiphandgreep van Kaldewei, die met bovenstaande afbeelding en ook met de geschetste afmetingen overeenstemt, worden verzocht, op het volgende gratis servicetelefoonnummer met Kaldewei contact op te nemen om de noodzakelijke stappen te bespreken.

Servicetelefoon vrij van kosten: 0800-023-3598.

Hier krijgen klanten bijkomende informatie om vast te stellen, of ze over één van de bij de terugroeping betrokken producten beschikken.

Meer informatie vindt u ook op http://www.kaldewei.com

- Cross reference: Picture is available via epa european pressphoto agency and can be downloaded free of charge at:

http://www.presseportal.de/story.htx?firmaid=58044 -

Franz Kaldewei GmbH & Co. KG