KazakhTelecom kiest multivendor Operations Support Systeem en nieuw Network Operations Center van Lucent Technologies

17 Mei, 2006, 02:36 BST Van Lucent Technologies

NICE, Frankrijk, ASTANA, Kazakstan en MOSKOU, May 17 /PRNewswire/ --

- Lucent en Winncom Technologies Corp. installeren en integreren eerste grootschalig multivendor Operations Support Systeem voor een operator in Kazakstan

- Lucent levert ook OSS-software en consultancy

TeleManagement World -- KazakhTelecom, het nationale telecombedrijf van Kazakstan, Lucent Technologies (NYSE: LU) en Winncom Technologies (OTC Bulletin Board: ARCS) kondigden vandaag aan dat ze samenwerken om een multivendor Operations Support Systeem (OSS) te installeren voor een nieuwe-generatie Network Operations Center (NOC) dat Lucent en Winncom in Astana, de hoofdstad van het land, aan het bouwen zijn voor KazakhTelecom.

KazakhTelecom maakt optimaal gebruik van de nieuwe Operations Support Systeem (OSS) oplossing en zal zijn netwerkinfrastructuur efficiënter kunnen bedienen. Bovendien zal het bedrijf de nieuwe IP-gebaseerde diensten die de operator in zijn nieuwe-generatie netwerk wil introduceren, beter kunnen beheren.

Met het multivendor OSS, waaronder de bekroonde VitalSuite(R) softwarereeks en zijn integratie met tools van andere verkopers die al in het netwerk van de operator aanwezig zijn, zal KazakhTelecom problemen op het netwerk snel kunnen oplossen en de kwaliteit van zijn diensten aan de klanten in de Astana-regio verder kunnen verbeteren. Lucent Worldwide Services levert ook consultancydiensten zodat KazakhTelecom efficiëntere netwerkprocessen en -verrichtingen kan leveren.

De nieuwe OSS-oplossing zal later dit jaar geïnstalleerd worden in een regionaal Network Operations Center in Astana dat gebouwd wordt door Lucent en Winncom. Het zal bediend worden door KazakhTelecom. De OSS-installatie maakt deel uit van een breedband nieuwe-generatie netwerk dat Lucent en Winncom voor KazakhTelecom in Astana aan het bouwen zijn, met een IP/MPLS kern, oplossingen voor breedbandtoegang en een applicatieplatform.

"De nieuwe OSS-oplossing maakt het netwerk van KazakhTelecom in Astana klaar voor de meest geavanceerde IP-diensten," aldus Dmitry Kamensky, managing director, Lucent Technologies Rusland en GOS. "Met de VitalSuite software van Lucent heeft de operator de veiligheid, de service en de kwaliteit die klanten vragen voor IP-netwerken. Een uitgebreide operationele ondersteuning is uitermate belangrijk om IP-gebaseerde netwerkdiensten te ontwikkelen. Met de investeringen voor het geavanceerde Network Operations Center dat Lucent en Winncom voor KazakhTelecom aan het bouwen zijn, kan het telecombedrijf zijn operationele kosten aanzienlijk verlagen en kan het zijn abonnees een veel uitgebreidere reeks van geïntegreerde telecommunicatiediensten aanbieden."

Lucent levert verschillende onderdelen van zijn VitalSuite(R) productenreeks, zoals VitalSuite(R) Integrated Service Assurance en VitalSuite Network Performance Management voor storingen- en prestatiebeheer, VitalSuite(R) AAA voor authenticatiebeheer, en VitalQIP(R) IP Address Management software.

Bovendien levert de dienstengroep van Lucent strategische consultancy en OSS-transformatie. De professionele dienstverlening van Lucent en Winncom omvat systeemintegratie en operationele processen en metriek voor het nieuwe Network Operations Center.

Deze aankondiging is een aanvulling van het NGN-project van KazakhTelecom dat in maart 2006 aangekondigd werd op CeBIT (http://www.lucent.com/press/0306/060308.cob.html). Het netwerk van KazakhTelecom omvat belangrijke netwerkelementen van Lucents Broadband Solutions, Applications Solutions en Converged Core productenreeksen, en zal ook netwerkinfrastructuur omvatten van Lucents wereldwijde partner Juniper Networks, inclusief een volledige reeks van routingplatforms. Lucent kondigde vorige zomer ook aan dat KazakhTelecom een geconvergeerde Lucent Ethernet routeroplossing aan het installeren was (http://www.lucent.com/press/0605/050622.cob.html).

Over KazakhTelecom

KazakhTelecom is het grootste telecombedrijf in Kazakstan, leider op de nationale telecommunicatiemarkt. KazakhTelecoms uitgebreide netwerk van servicecentra biedt zijn zakelijke en huishoudelijke klanten een brede reeks van telecommunicatiediensten, zoals traditionele telefonie en telegrafie, data- en internettoegang, intelligente netwerk- en satellietcommunicatie, enz. KazakhTelecom verbindt zijn meer dan twee en een half miljoen zakelijke en huishoudelijke klanten met 230 landen over de hele wereld.

De laatste jaren ontwikkelt KazakhTelecom grootschalige projecten die fundamenteel zijn voor de nationale telecommunicatie-infrastructuur. Het optische netwerk dat alle grote steden van het land met elkaar verbindt, en de beschikbaarheid van digitale interfaces met de netwerken van de buurlanden laat Kazakstan toe om één van de grootste Europees-Aziatische transitcentra te worden. KazakhTelecom beheert vandaag al een communicatielijn met de kortste telecommunicatieroute tussen Europa en Azië.

KazakhTelecom werkt actief mee aan de ontwikkeling van een uniform informatie- en communicatielandschap van het Europees-Aziatische continent en staat open voor een samenwerking met nieuwe zakenpartners die voor beide partijen voordelig is. Bijkomende informatie over KazakhTelecom is terug te vinden op de website: http://www.telecom.kz.

Over Lucent Technologies

Lucent Technologies ontwerpt en levert systemen, diensten en software voor de ontwikkeling van nieuwe-generatie communicatienetwerken. Met de steun van Research & Development door Bell Labs zet Lucent zijn expertise in op het gebied van mobiele, optische, software-, data- en spraaknetwerktechnologieën en -diensten voor het creëren van nieuwe, omzetverhogende mogelijkheden voor zijn klanten, zodat zij hun netwerk snel kunnen inzetten en beter kunnen beheren. Lucents klantenbestand bestaat uit communicatieserviceproviders, overheden en bedrijven wereldwijd. Het hoofdkantoor is gevestigd in Murray Hill, NJ (Verenigde Staten). Voor meer informatie over Lucent Technologies kunt u terecht op de website: http://www.lucent.com

Over Winncom Technologies

Winncom Technologies Corp., een dochtermaatschappij van ARC Wireless Solutions Inc. (OTC Bulletin Board: ARCS), is een verdeler met een toegevoegde waarde die producten, systemen, oplossingen en diensten levert voor talrijke netwerkapplicaties waaronder draadloos en WiMAX. Winncom is één van de eerste bedrijven die producten en oplossingen levert voor New Generation Networks voor telecombedrijven en grote ondernemingen. Het bedrijf heeft klanten in Noord-Amerika, Oost-Europa, de GOS en Centraal-Aziatische landen. Winncom heeft een reputatie opgebouwd als een leider in netwerkproducten en -oplossingen met uiterst bekwame verkoopsprofessionals, ingenieurs en technisch ondersteunend personeel. Voor meer informatie over Winncom surft u naar http://www.winncom.com of belt u naar +1-888-WINNCOM (+1-888-946-6266) of +1-440-498-9510.

Op TeleManagement World
    15-18 mei