Keukenhof en Rusland gaven samen aftrap naar themajaar "From Russia with Love"

15 Okt, 2009, 15:18 BST Van Keukenhof

LISSE, Nederland, October 15 /PRNewswire/ -- Op donderdag 15 oktober om 11.00 uur heeft Zijne Excellentie Mr K.G. Gevorgian, ambassadeur van Rusland, in samenspel met Walter Jansen, voorzitter Raad van Bestuur Keukenhof, de laatste hand gelegd aan het bloembollenmozaïek van de Pokrovkathedraal (Basiliuskathedraal). Het mozaïek toont een impressie van de toren van de kathedraal op het rode plein in Moskou. In het voorjaar van 2010 zal het in zijn vrolijke kleurenpracht toe bloei komen. De kathedraal heeft een formaat van 21 bij 12 meter en is geplant met 65.000 bloembollen. In het voorjaar van 2009 zal het in zijn vrolijke kleurenpracht toe bloei komen.

Met het planten van de Basiliuskathedraal op donderdag 15 oktober werd nogmaals accent gegeven aan de najaarsbeplanting op Keukenhof. De komende maanden gaan er in het park in totaal zo'n zeven miljoen bloembollen de grond in. Wie in zijn eigen tuin bollen wil planten en op zoek is naar unieke bolgewassen, kan komend weekend - van 16 tot en met 18 oktober - terecht op de Nationale Bloembollenmarkt op Keukenhof. Hier bieden kwekers vanuit heel Nederland hun producten aan. Bovendien geven de tuinmannen van Keukenhof plantdemonstraties, waarbij zij belangstellenden voorzien van nuttige tips en adviezen en wordt door een boomdeskundige een rondleiding gegeven.

In 2010 is Keukenhof geopend van 18 maart tot en met 16 mei

http:// www.keukenhof.nl