Knight introduceert Knight Link: Een nieuwe bron van liquiditeit voor Europa

11 Nov, 2009, 19:52 GMT Van Knight Capital Group, Inc.

JERSEY CITY, New Jersey en LONDEN, November 11 /PRNewswire/ --

De Knight Capital Group, Inc. (Nasdaq: NITE) heeft vandaag de officiële lancering aangekondigd van Knight Link in Europa. Dit is een innovatief model voor het verhandelen van Europese aandelen dat institutionele en makelaarsdealers die met individuele klanten werken toegang tot de unieke liquiditeit van Knight biedt.

"Het geeft ons veel voldoening om Knight Link in Europa te lanceren", zei Kee-Meng Tan, Managing Director, hoofd van de Electronic Trading Group in Europa. "Knight Link is ontworpen om Europese cliënten afwikkeling van hoge kwaliteit van hun beurshandelingen te bieden met een hoge mate van vervulling en lage kosten op een laag-latent platform."

Knight Link is geautoriseerd en wordt gereguleerd door de Financiële Dienstenautoriteit in het VK als een Systematische Internaliseur, in overeenstemming met de Richtlijn voor Beurzen voor Financiële Instrumenten (Markets in Financial Instruments Directive, MiFID). Knight Link helpt cliënten om de door de MiFID verplichte eisen voor de beste uitvoer te bereiken door middel van uitvoering van aandelenhandel van hoge kwaliteit en met lage transactiekosten.

"Knight Link kan aangepast worden aan de behoeften en voorkeuren van iedere cliënt", voegde Dhr. Tan daaraan toe. "Wij kunnen een breed scala aan handelsarchitectuur en capaciteitsvereisten verwerken gebaseerd op onze vooroplopende technologie, uitgebreide marktmakende werking en omdat wij verbonden zijn met alle plaatsen in Europa waar aandelen verhandeld worden."

Knight heeft Knight Link in januari 2009 geïntroduceerd voor een handjevol instellingen met activiteiten in Europa en Knight Capital Europe Limited is begonnen met activiteiten als een Leverancier van diensten aan individuele personen in het VK in juni 2009. Knight zal binnenkort beginnen ook met het aanbieden van zijn hardmakende diensten op de Equiduct gereguleerde beurs, waarmee het de beste uitvoering van opdrachten brengt naar de markten voor individuele personen op het Europese vasteland. Knight Link biedt snelle uitvoering van opdrachten voor een breed en groeiend scala aan pan-Europese grote en mid-cap aandelen en brengt uitvoering van institutionele en particuliere stromen samen. Sinds begin 2009 heeft Knight Link zowel institutionele als persoonlijke makelaardealer cliënten toegevoegd en het Bedrijf verhandelt regelmatig meer dan US$100 miljoen (67 miljoen Euro) per dag.

Knight Link in Europa is gebaseerd op het zeer succesvolle model dat Knight ontwikkeld heeft voor het handelen op de Amerikaanse aandelenbeurzen. In de VS biedt Knight Link toegang tot een van de grootste bronnen van liquiditeit op de markt buiten de beurs en verhandelde in oktober 2009 dagelijks 129 miljoen Amerikaanse aandelen.

Knight biedt cliënten telefonische en elektronische toegang tot en verhandelingen in Europa via ons verhandelingbedrijf gebaseerd in Londen. Knight is rechtstreeks lid van meer dan 20 Europese beurzen en plaatsen waar multilateraal gehandeld wordt (MTFs).

Voor meer informatie over Knight Link in Europa kunt u contact opnemen met Dhr. Tan op +44-(0)20-7997-7778 en fax +44-(0)20-7997-7726.

Over Knight

De Knight Capital Group, Inc. (Nasdaq: NITE) is een wereldwijd bedrijf voor de kapitaalmarkten, dat diensten voor toegang tot beurzen en het uitvoeren van aandelenhandel biedt voor meerdere klassen van aandelen voor bedrijven aan de aankoop- en verkoopkant. Het hybride beursmodel van Knight levert elkaar aanvullende elektronische en telefonische diensten voor het uitvoeren van handel in wereldwijde aandelen en obligaties plus valutahandel, termijncontracten en opties. Het bedrijf staat voortdurend bovenaan op lijsten als de toonaangevende bron voor liquiditeit buiten beurzen voor Amerikaanse aandelen. Knight biedt ook diensten op kapitaalmarkten aan bedrijven die aandelen uitgeven. Knight heeft zijn hoofdkwartier in Jersey City, NJ en is op steeds meer plaatsen gevestigd overal in Noord-Amerika, Europa en het gebied van Azië en de Stille Oceaan. Meer informatie is te vinden op www.knight.com.

Bepaalde verklaringen hierin kunnen "vooruitblikkende verklaringen" zijn in de betekenis van de Private Securities Litigation Reform Act van 1995. Deze vooruitziende verklaringen zijn geen historische feiten en zijn gebaseerd op huidige verwachtingen, schattingen en ramingen over de sector waarin het Bedrijf werkt, de mening van management en bepaalde aannames door het management, waarvan vele door hun aard inherent onzeker zijn en die wij niet kunnen beheren. Daarom worden lezers gewaarschuwd dat al dergelijke vooruitblikkende verklaringen geen garanties zijn voor prestaties in de toekomst en onderworpen zijn aan bepaalde risico's, onzekerheden en aannames die moeilijk te voorspellen zijn, waaronder, maar daar niet toe beperkt, risico's verbonden met de kosten, integratie, prestatie en de exploitatie van recent aangekochte bedrijven of bedrijven die in de toekomst gekocht kunnen worden door het Bedrijf en de risico's en kosten verbonden met het stopzetten door het Bedrijf van de activiteiten in het beheer van activa. Omdat dergelijke verklaringen risico's en onzekerheid inhouden, kunnen de werkelijke resultaten en prestatie van het Bedrijf mogelijk volledig anders zijn dan de resultaten die gegeven of geïmpliceerd worden door dergelijke vooruitblikkende verklaringen. Gezien deze onzekerheden worden lezers gewaarschuwd om niet te veel te vertrouwen op dergelijke vooruitblikkende verklaringen. Tenzij de wet anders vereist, verwerpt het Bedrijf ook alle verplichting om zijn visie over enige van dergelijke risico's of onzekerheden bij te werken of om in het openbaar het resultaat bekend te maken van enige verandering in de vooruitblikkende verklaringen die hierin gedaan worden. Lezers moeten de risico's en onzekerheden in de rapporten van het Bedrijf aan de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (SEC) zorgvuldig bestuderen, inclusief, maar niet daartoe beperkt, de factoren die uiteengezet worden onder de koppen "Bepaalde Factoren die de resultaten van de Bedrijfsactiviteiten beïnvloeden (Certain Factors Affecting Results of Operations)" en "Risicofactoren (Risk Factors)" in het jaarrapport van het Bedrijf ingediend op formulier 10-K voor het jaar dat op 31 december 2008 eindigde en in andere rapporten of documenten die het Bedrijf van tijd tot tijd indient bij, of verschaft aan, de SEC. Deze informatie moet ook gelezen worden samen met de geconsolideerde financiële verklaringen van het Bedrijf en de aantekeningen daarbij, die vervat zijn in het jaarrapport van het Bedrijf ingediend op formulier 10-K voor het jaar dat op 31 december 2008 eindigde en in andere rapporten of documenten die het Bedrijf van tijd tot tijd indient bij, of verschaft aan, de SEC.

BRON Knight Capital Group, Inc.