Knight stelt Bradley W. Duke aan als hoofd van Institutionele Elektronische Verkoop in Europa

16 Jul, 2008, 20:10 BST Van Knight Capital Group, Inc.

JERSEY CITY, New Jersey en LONDEN, July 16 /PRNewswire/ --

Knight Capital Group, Inc. (Nasdaq: NITE) maakt vandaag de aanstelling bekend van Bradley W. Duke in de nieuwe functie van directeur en hoofd van Institutionele Elektronische Verkoop in Europa. Voordat hij in dienst trad bij Knight, is Duke acht jaar werkzaam geweest in de Europese institutionele elektronische verkoop en bedrijfsontwikkeling bij Jefferies & Company, Inc.

Dhr. Duke is verantwoordelijk voor het toezicht op de verkoop van de diensten van Knight met betrekking tot elektronische toegang tot de markten en handelsuitvoering, aan institutionele bedrijven in Europa, waaronder vermogensbeheerders, hedgefondsen, pensioenfondsen, handelaar/makelaars, verzekeringsmaatschappijen en banken.

"Europa is de komende jaren één van de belangrijke groeigebieden voor Knight," zegt Gregory C. Voetsch, eerste vicevoorzitter en hoofd van de Institutional Group. "Wij geloven dat de uitbreiding van de elektronische capaciteiten van Knight in Europa geheel aansluit op onze eersteklas telefonische dienstverlening voor de uitvoering van transacties. Knight beschikt al lange tijd over een belangrijke handelsaanwezigheid vanuit London, en we gaan ons nu richten op het uitbreiden van ons bereik in de elektronische verkoop in Europa. Knight zet aanzienlijke middelen in voor de Europese uitbreiding, waaronder het inhuren van talent met een grondige kennis van de Europese marktstructuur."

Door middel van haar hybride marktmodel biedt Knight haar klanten een keuze in markttoegang en kwalitatief hoogstaande uitvoering van transacties dankzij de combinatie van elektronische en telefonische toegang en transactiediensten. De Europese transactie-industrie krijgt meer en meer te maken met liquiditeitsfragmentatie als gevolg van de implementatie van MiFID (Markets in Financial Instruments Directive) in November 2007, en vanwege de toenemende mate waarin elektronische toegang en handel wordt toegepast. Het institutionele elektronische pakket van Knight bevat Knight Direct EMS (een platform voor directe toegang tot meerdere vermogenscategorieën); EdgeTrade algoritmische strategieën, waaronder intelligente technologieën voor de uitvoering van orders; Knight Match, een anonieme verzameling voor Amerikaanse aandelen die alleen voor agentschappen toegankelijk is; en het Hotspot FX elektronische communicatienetwerk voor de buitenlandse beurzen.

Knight is een rechtstreeks lid van negen Europese beurzen, waaronder NYSE Euronext, Deutsche Bourse en de London Stock Exchange. Het bedrijf blijft haar toegang tot grote bronnen van liquiditeit in Europa, waaronder de nieuwe multilaterale handelsfaciliteiten (MTFs) uitbreiden.

"De fragmentatie van de liquiditeit binnen de Europese verhandelingsindustrie neemt sinds de MiFID steeds verder toe," zegt Duke. "Knight heeft de kans haar grote kennis van het aanboren van liquiditeitsbronnen toe te passen in het Europese kader. Europese handelaren zijn al op zoek naar geavanceerdere elektronische handelsplatformen met moderne aggregatie-algoritmen gekoppeld aan technologie voor rechtstreekse toegang tot de markt. Om te voorzien in deze behoefte zal Knight de komende maanden Knight Direct EMS en EdgeTrade-algorithmen, aangepast aan de Europese klant en markt, beschikbaar maken."

Dhr. Duke is werkzaam in het kantoor in Londen, Guildhall House, 81-87 Gresham Street, Londen, tel. +44(0)20-7997-2200 en fax +44(0)20-7997-2220.

Biografie

Bradley W. Duke
    Directeur, hoofd Institutionele Elektronische Verkoop in Europa

Knight Equity Markets International Limited

Bradley W. Duke, 39 jaar, treedt bij Knight in dienst na werkzaam geweest te zijn bij Jefferies waar hij senior vicevoorzitter was en hoofd Elektronische Handelsdiensten voor Jefferies International Limited in Londen.

Duke trad in 2000 in dienst bij Helfant Group, Inc. voor dit bedrijf werd overgenomen door Jefferies in 2001. Hier was hij vicevoorzitter van bedrijfsontwikkeling voor Jefferies Execution Services in New York voordat hij de functie voor de elektronische handelsdiensten in Londen op zich nam. Duke heeft ook verschillende verkoop-, marketing- en bedrijfsanalysefuncties bekleed bij technologische bedrijven in de V.S. en in Europa.

Duke heeft een diploma B2B-marketingstrategieën van de Harvard Business School, een MBA van de Vrije Universiteit Brussel en een BA in Economie van de Universiteit van Kaapstad.

Over Knight

Knight Capital Group, Inc. (Nasdaq: NITE) is een toonaangevend financieel dienstverleningsbedrijf dat kopers, verkopers en bedrijven elektronische en telefonische toegang verleent tot kapitaalmarkten van meerdere vermogenscategorieën. In de wereldwijde markten verlenen we toegang tot de markten en verzorgen we transactie-uitvoeringsdiensten in bijna alle Amerikaanse aandelen en een groot aantal internationale effecten, futures, opties, buitenlandse valuta en fixed income-beleggingen. Wat kapitaalbeheer betreft, heeft Knight een belang van 51 procent in Deephaven Holdings. Sinds 1 februari 2008 heeft Deephaven Partners de overige 49 procent in bezit. Deephaven (www.deephavenfunds.com) is een wereldwijd actieve alternatieve investeringsbeheerder met vele strategieën voor instituten en particuliere klanten. Ga voor meer informatie over Knight naar www.knight.com.

Bepaalde uitspraken in dit bericht kunnen vooruitziende uitspraken betreffen in de zin van de Private Securities Litigation Reform Act van 1995. Deze vooruitziende verklaringen zijn geen historische feiten en zijn gebaseerd op actuele verwachtingen, inschattingen en toekomstverwachtingen over de industrie van het bedrijf, de overtuigingen van het management en bepaalde aannames gemaakt door het management, waarvan de meeste van nature een intrinsieke onzekerheid bevatten en derhalve buiten onze controle liggen. Derhalve wordt de lezer gewaarschuwd dat dergelijke vooruitziende uitspraken geen garantie voor toekomstige resultaten vormen en dat deze onderhevig zijn aan bepaalde risico's, onzekerheden en aannames die moeilijk voorspelbaar zijn, welke omvatten, maar niet beperkt zijn tot: risico's met betrekking tot de kosten, integratie, prestatie en uitvoering van onlangs door het Bedrijf verkregen of toekomstige zaken. Omdat dergelijke uitspraken risico's en onzekerheden inhouden, is het mogelijk dat de daadwerkelijke resultaten en prestaties wezenlijk kunnen verschillen van de resultaten vermeld of gesuggereerd in de vooruitziende uitspraken. Gezien deze onzekerheden wordt de lezer gewaarschuwd om geen overdadig vertrouwen te stellen in deze vooruitziende uitspraken. Tenzij wettelijk vereist, neemt het bedrijf geen verplichting op zich haar visie op dergelijke risico's of onzekerheden bij te werken of om een publieke aankondiging te doen indien zich wijzigingen voordoen met betrekking tot deze vooruitziende uitspraken. De lezer dient de risico's en onzekerheden zoals beschreven in de rapportage van het bedrijf die zijn ingediend bij de U.S. Securities and Exchange Commission (SEC) na te lezen. Hieronder vallen ook, maar niet alleen, de beschrijvingen onder de koppen "Certain Factors Affecting Results of Operations" en "Risk Factors" in het jaarverslag van het bedrijf op formulier 10-K voor het jaar eindigend op 31 december 2007, en in andere verslagen en documenten die het bedrijf van tijd tot tijd indient bij de SEC. Deze informatie dient ook te worden gelezen samen met de geconsolideerde financiële verslagen van het bedrijf en de notities die horen bij het jaarverslag ingediend op formulier 10-K voor het jaar eindigend op 31 december 2007 en in andere verslagen of documenten die het bedrijf van tijd tot tijd indient bij de SEC.

Website: http://www.knight.com

BRON Knight Capital Group, Inc.