Koninklijke onderscheiding Maleisië voor Islamitische Financiering vraagt om wereldwijde nominaties

14 Nov, 2013, 11:41 GMT Van Securities Commission Malaysia

KUALA LUMPUR, 14 november 2013 /PRNewswire/ -- De Koninklijke Onderscheiding van Maleisië voor Islamitische Financiering (De Koninklijke Onderscheiding) vormt de aanvang van de derde wereldwijde zoektocht naar een uitzonderlijk individu binnen de Islamitische financiële wereld, beginnende met de nominaties.

De Koninklijke Onderscheiding, die in 2010 als tweejaarlijkse prijs werd ingesteld, wordt aangevoerd door Bank Negara Malaysia en de Securities Commission Malaysia, ter ondersteuning van de Islamitische financiële markt van Maleisië. De Koninklijke Onderscheiding is gericht op individuele prestaties van één persoon, en een uitmuntende bijdrage aan de bevordering van Islamitische financiering wereldwijd. Eerdere ontvangers die erkenning kregen voor hun inzet voor Islamitische financiering waren Shaikh Saleh Abdullah Kamel, oprichter van het Saleh Kamel Centre for Islamic Economy aan de Al-Azhar Universiteit in Egypte en Iqbal Khan, momenteel CEO van Fajr Capita.

Een onafhankelijke zevenkoppige international jury, voorgezeten door de voormalige Maleisische vicepremier en voorzitter van de World Islamic Economic Forum Foundation, Tun Musa Hitam, zal de rechtmatige winnaar selecteren. De selectiecriteria van de Koninklijke Onderscheiding voor Islamitische Financiering omvatten zowel kwalitatieve als kwantitatieve aspecten inzake een uitzonderlijke inzet voor Islamitische financiering wereldwijd. Hieronder vallen financiële innovatie en pionierswerk, uitzonderlijk leiderschap, aanvaarding en erkenning binnen de branche, en inspiratie en invloed voor voortgang en ontwikkeling in Islamitische financiering voor de toekomst.

De einddatum voor de nominatie is 31 januari 2014 en geïnteresseerde personen en partijen kunnen hun nominatie online via de website http://award.mifc.com of via email RAIFSecretariat@seccom.com.my insturen.

SECURITIES COMMISSION MALEISIE

Namens het Malaysia International Islamic Financial Centre (MIFC) Initiative

Leden van de pers kunnen contact opnemen met de Afdeling Corporate Affairs van de SC via +603-62048539 (Sreejaya Menon), +603-62048539 (Lau Mei San), of fax: +603-62015078 of e-mail: cau@seccom.com.my.

Securities Commission Malaysia (SC), opgericht onder de Securities Commission Act 1993, is een wettelijk erkende instelling die verantwoordelijk is voor de promotie en ontwikkeling van de aandelen- en obligatiemarkten in Maleisië.

De SC voert de ontwikkeling van de Maleisische Islamitische kapitaalmarkt (ICM) aan, en gedurende de jaren heeft de SC een uitgebreid, faciliterend netwerk voor Islamitische fondsen en welvaartsbeheer opgebouwd. Verder is de SC actief in productinnovatie in de Islamitische aandelen- en sukuk (Islamistische obligaties)- sector; naast het promoten van educatie, trainingen, consultancy en onderzoek voor de ICM.

Log in op http://www.sc.com.my voor meer informatie.

BRON Securities Commission Malaysia