Kraton Performance Polymers en het National Center for Asphalt Technology maken buitengewone prestatieresultaten van Kraton™ HiMA Technology bekend.

29 Feb, 2012, 14:30 GMT Van Kraton Performance Polymers, Inc.

HOUSTON, February 29, 2012 /PRNewswire/ --

Kraton Performance Polymers, Inc. (NYSE: "KRA"), een toonaangevende wereldwijde leidende producent van styreenblokcopolymeren of "SBCs," en partner van het National Center for Asphalt Technology (NCAT) is verheugd de resultaten van het NCAT Pavement Test Track project, dat de prestaties van Kraton HiMA technologie getest en vergeleken heeft met concurrerende asfaltverharding technologieën, te kunnen aankondigen.

(Logo:  http://photos.prnewswire.com/prnh/20120229/DA58923LOGO-a)

(Foto:  http://photos.prnewswire.com/prnh/20120229/DA58923-b)

(Foto:  http://photos.prnewswire.com/prnh/20120229/DA58923-c)

De NCAT Pavement Test Track, een gerenommeerd versnelde verharding testfaciliteit in wegenbouw en bruggenbouw,  is al elf jaar actief. Het is een samenwerkingsproject met individuele proefvakken, die gesponsord worden door highway transportation agentschappen en commerciële belangengroepen, om nieuwe technologieën voor het verbeteren van wegen te ontwikkelen en te beoordelen, zodat de wegen gladder, stiller, veiliger en zuiniger worden en langer mee gaan.  De NCAT testfaciliteit helpt deze technologieën op een versnelde manier te evalueren.  Om een video over de NCAT Test Track te zien, klikt u hier.

Kraton Polymers heeft proefvak Noord 7 (N7) gesponsord om te bepalen of een sterk, met behulp van de HiMA technologie gemodificeerd, bindmiddel  de totale bestratingdikte kan verminderen en toch voldoende of zelfs superieure prestaties kan bereiken. Kraton paste dezelfde gradaties en mengverhoudingen toe en verving alleen het bindmiddel, waardoor het Kraton gedeelte een totale dikte van 5 3/4 inches had tegen zeven inches (18% reductie in dikte) van de controle sectie. "Zelfs al zijn er tot op heden geen scheuren, NCAT heeft een analyse uitgevoerd op basis van de werkelijke belasting van de weg en heeft modulus gegevens samen met laboratorium vermoeiingstesten teruggerekend", aldus Bob Kluttz, Sr Wetenschapper, Research en Development bij Kraton Polymers. "Uit de analyse blijkt vele malen bij controle van de levensduur van het testvlak, dat onze dunnere sectie ook aanzienlijk beter presteert in vermoeidheidscheuren die van onder de oppervlakte ontstaan. Aan het einde van de verkeerscyclus 2009-2011 was de gemiddelde spoordiepte van controlesectie N7 2,2 mm tegen 7,1 mm voor controlesectie S9," besloot hij.

"Partnerschappen tussen het NCAT Pavement Test Track en commerciële bedrijven zoals Kraton Polymers zijn van groot belang voor het succes van beide ondernemingen," zegt Test Track Manager Buzz Powell. "Financiering van projecten op de openbare weg is schaars en de testbaan geeft Kraton een solide proeftuin voor hun nieuwe technologieën," concludeerde hij.

Modificatie van bitumen met polymeren is volgens het ministerie van transport de oplossing bij uitstek om de duurzaamheid van wegen, blootgesteld aan zwaar verkeer of extreme temperaturen, te verbeteren. De toegevoegde prestaties die door polymeer aanpassingen van bitumen bereikt worden, zijn nodig om aan de steeds verdergaande verwachtingen van bestuurders-, weg-instanties en autoriteiten en de maatschappij te voldoen. Kraton Polymers, als pioniers in asfalt modificatie, is leider in de bestrating industrie door het aanbieden van nieuwe en innovatieve polymeren die betere prestaties en verwerkbaarheid te leveren.

De huidige NCAT testbaan sponsors zijn onder andere de Federal Highway Administration (FHWA), verschillende departementen van transport en vier particuliere groepen uit de industrie. De jaarlijkse begroting van NCAT is ongeveer $ 5 miljoen.

Voor aanvullende informatie over de Kraton HiMA technologie kunt u contact opnemen met Marcie Coronado via Marcie.coronado@kraton.com of +1-281-504-4975.  Voor informatie over het test traject en sponsormogelijkheden, kunt u contact opnemen met Karen Hunley bij het National Center for Asphalt Technology via Karen.hunley@auburn.edu of +1-(334)-844-7328.

Informatie over Kraton Polymers

Kraton Performance Polymers, Inc., via haar dochteronderneming Kraton Polymers LLC en haar dochtermaatschappijen, is een toonaangevende wereldwijde producent van technische polymeren en styreenblokcopolymeren ("SBC's"), een groep producten waarvan de ontwikkeling bijna vijftig jaar geleden door ons begonnen is. SBC's zijn hoogontwikkelde thermoplastische elastomeren, die de prestaties van tal van producten verbeteren door het leveren van een verscheidenheid aan eigenschappen, zoals een grotere flexibiliteit, veerkracht, sterkte, duurzaamheid en verwerkbaarheid. Onze polymeren worden gebruikt in een breed scala van toepassingen waaronder kleefstoffen, coatings, consumenten-en persoonlijke verzorgingsproducten, afdichtingmiddelen en smeermiddelen, medisch, verpakkingen, auto's, bestrating, dakbedekking en schoeisel. Op dit moment bieden wij ongeveer 800 producten aan meer dan 700 klanten in meer dan 60 landen wereldwijd en zijn de enige producent van SBC met productie-en service mogelijkheden op vier continenten. Wij maken producten op vijf verschillende locaties in de wereld, waaronder onze grootste locatie in Belpre, Ohio, en productielocaties in Duitsland, Frankrijk en Brazilië en een gezamenlijke onderneming in Japan.

Toekomstgerichte informatie

Dit persbericht kan "toekomstgerichte informatie" bevatten. Dit zijn verklaringen die anders dan verklaringen over historische feiten vaak worden gekenmerkt door het gebruik van woorden zoals "gelooft", "verwacht", "schat", "projecten", "kan "," zal "," van plan zijn","plannen" of "voorziet", of door discussies over de strategie, de verwachte prestaties, plannen of intenties. Alle toekomstgerichte informatie in dit persbericht is gebaseerd op de huidige verwachtingen en ramingen van het management, dat risico's, onzekerheden en andere factoren inhoudt, die ertoe kunnen leiden dat resultaten aanzienlijk verschillen van de resultaten omschreven in de toekomstgerichte informatie. Deze risico's en onzekerheden worden uitgebreider beschreven in "Deel I. Item 1A. Risk Factors" in ons jaarverslag op 10-K, gedeponeerd bij de Securities and Exchange Commission en nadien bijgewerkt in onze kwartaalrapporten op Form 10-Q . Hierbij wordt verwezen naar al deze dossiers voor alle doeleinden. Lezers worden gewaarschuwd niet overmatig te vertrouwen op toekomstgerichte informatie. Wij zijn niet verplicht om dergelijke informatie bij te werken.

Kraton, het Kraton logo en design, Cariflex, Nexar en het motto "Giving Innovators their Edge" zijn alle merken van Kraton Polymers LLC.

© Kraton Performance Polymers, Inc. 2012.  Alle rechten voorbehouden.

Voor meer informatie:
Kraton Performance Polymers, Inc.
Media: Marcie Coronado +1-281-504-4975
Investeerders: H. Gene Shiels +1-281-504-4886

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20100728/DA42514LOGO)

BRON Kraton Performance Polymers, Inc.