Kyriba Corporation rondt overtekende financieringsronde van US$14,4 miljoen af onder leiding van Strategic Investor

13 Maa, 2007, 13:00 GMT Van KYRIBA

SAN DIEGO, Californië en PARIJS, March 13 /PRNewswire/ --

- Strategic Investment van BRED Banque Populaire plaatst veelgevraagde leverancier van oplossingen voor financieel beheer voor snelle groei

Kyriba Corporation is een pionier in web-based oplossingen voor geld- en financieel beheer en kondigde vandaag aan dat het nieuwe fondsen ontvangen heeft van BRED Banque Populaire, één van de leidende Franse banken in de betaalindustrie en een belangrijke bank voor het swift-netwerk. BRED Banque Populaire en reeds bestaande investeerders, inclusief GRP Partners, investeerden meer dan $14,4 miljoen in de overtekende ronde.

Kyriba is de enige internationale leverancier van uitsluitend 'Software as a Service' (SaaS)-oplossingen voor wereldwijd geld- en liquiditeitenbeheer en ondersteunt meer dan 100 bedrijven en 5.000 gebruikers. Kyriba verwerkt jaarlijks 15 miljoen transacties.

Kyriba verdubbelde in 2006 zijn jaarlijkse inkomsten en voegde een record aantal klanten toe. Kyriba bereidt zich met de nieuwe financiering voor op een snelle toename in zijn wereldwijd klantenbestand en productenaanbod. "Kyriba biedt aantrekkelijke oplossingen voor financieel beheer die met succes concurreren met de mogelijkheden die banken en andere technologiebedrijven aanbieden," zei Yves Jacquot, [Directeur Général Adjoint] van BRED Banque Populaire. "De oplossingen van Kyriba zijn uniek gepositioneerd om te voldoen aan de behoeften van bedrijven in zowel middelmatige als grote markten met een sterk assortiment middelen voor geld- en liquiditeitenbeheer."

"We zijn ontzettend tevreden met BRED Banque Populaire als nieuwe strategische investeerder en kunnen zo hun kennis over de industrie toevoegen aan onze raad van bestuur," zei Jean-Luc Robert, hoofddirecteur van Kyriba Corporation. "BRED biedt vernieuwende web-based technologie-oplossingen voor zijn klanten in het bankwezen."

Kyriba zal de bijkomende fondsen gebruiken om de groei in Noord-Amerika en Europa te versnellen en om verkoops- en marketingactiviteiten en internationale hosting-activiteiten uit te breiden.

Over Kyriba Corporation

Kyriba Corporation werd in 2000 opgericht en geeft klanten de mogelijkheid economisch voordeel te halen met financiële oplossingen die zichtbaarheid en bedrijfsbeheer doen toenemen. Hun klanten zijn bedrijven zoals Interpublic Group of Companies, Swift & Co., Kronos, Colas S.A., Ferrero en Peugeot. Kyriba is marktleider in oplossingen voor real time, web-based on-demand geldbeheer en hun betaalbare middelen en diensten geven klanten controle over hun behoeften wat betreft liquiditeit, voorspellingen en financieel beheer. Bovendien voldoen deze middelen en diensten ook aan de Sarbanes-Oxley 404 audit controlevereisten. Het hoofdkantoor van het bedrijf in Noord-Amerika bevindt zich in San Diego, Californië en het Europese hoofdkantoor is in Parijs, Frankrijk. Ga voor meer informatie naar www.kyriba.com.

Over BRED Banque Populaire

BRED Banque Populaire is de grootste regionale bank in de Banque Populaire Group, één van de leidende banknetwerken in Frankrijk.

BRED Banque Populaire is een coöperatieve bank met een totaal aandelenvermogen van 1.840 miljoen euro met een "Aa3/P1" notering van Moody's en "A1+" notering op korte termijn van S&P.

Op basis van een district dat o.a. de regio van Parijs, de streek van Normandië en Franse overzeese gebiedsdelen inhoudt, ontwikkelde BRED Banque Populaire een sterke knowhow om veeleisende grote zakelijke en economische instellingen bij te staan.

BRED Banque Populaire staat bekend voor zijn sterk vernieuwende bekwaamheid, voor het aanbieden van hoogwaardige diensten en vooral voor zijn geldstroombeheer en toepassingsgerichte e-business-diensten.

Kerncijfers van 2006: meer dan 3.500 werknemers, 737.000 klanten bediend vanuit 330 filialen, netto bankinkomen - 777 miljoen euro, netto winst - 215,8 miljoen euro.

Over GRP Partners

GRP Partners is een bedrijf voor risicokapitaal en groeivermogen dat zich richt op financiering en hulp bij de opbouw van detailhandelsbedrijven en bedrijven die klantendiensten bieden, aanbieders van technologie-oplossingen voor kleinhandel, aanbieders van financiële diensten en andere technologiebedrijven en aanbieders van zakendiensten. GRP Partners financiert opmerkelijke bedrijven in hun begin- en eindfase die oplossingen ontwikkelen die aan de dringende behoeften van consumenten en bedrijven voldoen. Het GRP Partners team is al bijna 20 jaar betrokken bij veel bedrijven die vandaag de dag een begrip zijn zoals Costco, Starbucks, PETsMART, Office Depot, Ticketmaster, P.F. Chang's, [Overture Services (aangekocht door Yahoo!), Dick's Sporting Goods, Zany Brainy, lastminute.com] en vele anderen. GRP Partners heeft kantoren in Los Angeles en Londen en beheert ongeveer US$650 miljoen ten behoeve van meer dan 150 naamloze vennootschappen in Noord-Amerika en Europa. Ga voor meer informatie over GRP Partners naar www.grpvc.com.

BRED Banque Populaire contactpersoon media: Françoise La Balme - +33-1-40047223, francoise.la-balme@bred.fr. Quitterie de La Rochefordière +33-1-40047395, quitterie.de-la-rochefordiere@bred.fr. Contactpersoon media: Scott Montigelli - +1-201-914-1809, smontigelli@kyriba.com

BRON KYRIBA