Langs 's heren wegen in het hart van de "Keizer"

10 Mei, 2010, 10:00 BST Van Kitzbüheler Alpen - St. Johann Oberndorf-Kirchdorf-Erpfendorf

ST. JOHANN IN TIROL, Oostenrijk, May 10, 2010 /PRNewswire/ --

- met foto

Cross reference: foto is beschikbaar via epa (european pressphoto agency) en kan gratis gedownload worden op:

(Foto: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20100510/389897 )

De "Kaiser" ('Keizer') behoort tot de meest fascinerende bergketens van de Alpen en is toch gemakkelijk te verkennen. Natuurvrienden kunnen in de Kitzbüheler Alpen rond de plaatsjes St. Johann in Tirol, Oberndorf, Kirchdorf en Erpfendorf de spreekwoordelijk legendarische tochten ondernemen - voor het eerst nu ook met de elektrische huurfiets, waarmee eveneens de steilere passages gemakkelijk te bedwingen zijn.

Ontelbare verhalen en legenden uit de "keizerlijke" bergwereld begeleiden daarbij de wandelaar op weg naar de "Lourdesgrotte" ('Lourdesgrot'), door de "Teufelsgasse" ('Duivelssteeg') en bij het oversteken van de "Märchenwiese" ('Sprookjesweide'). Eén van de mooiste uitstapjes is de beklimming, door het natuurgebied Kaiserbachtal, van de Griesner Alm naar het Stripsenjochhaus, evenals - maar dan voor de meer ervaren wandelaars of klimmers - de Noord-Zuid doorsteek van het gebergte door de Ellmauer-poort, het hart van de Keizer. Lichtere routes voeren naar bijzondere natuurjuweeltjes van Tirol: aan de voet van de Maukspitze, midden in de "Wilden Kaiser" ('Wilde Keizer') stort de hoogste waterval van Tirol zich als een sluier 60 meter omlaag; de "Schleierwasserfall" ('Sluierwaterval'). In een nagenoeg vergeten natuurlijke oase vindt u een nieuwe ervaring "Moor & more": aan de zuidelijke voet van het Keizergebergte wordt een nagenoeg vergeten natuuroase uit haar "doornroosjeslaap" gewekt. Tot de goed bewaarde geheimen van Tirol behoort eveneens de Griessbachklamm: op volkomen veilige en afgebakende paden vertrekt u vanuit Erpfendorf door het wildromantische ravijn. Wie langere wandelingen niet ziet zitten, kan nu ook - en dit zonder wekenlang op voorhand te fitnessen - van start gaan met de elektrofiets: in de Kitzbüheler Alpen hebben 34 verhuurfirma's op 43 plaatsen langs fietsroutes en in de buurt van excursiedoelen een dicht netwerk van accuwisselstations opgezet zodat geen enkele e-fietser bij een tocht door de bergen in de steek zou worden gelaten.

1 week vakantie met rugzak en snacks in het pension is reeds mogelijk vanaf EUR 149,00! Meer informatie vindt u op http://www.wandern.kitzalps.cc

Info: Kitzbüheler Alpen St. Johann in Tirol - Oberndorf - Kirchdorf - Erpfendorf, Poststr. 2, A-6380 St. Johann i. T. , Telefoon: +43-5352-633350, Fax: 65200, Mail: info@kitzalps.cc, Internet: http://www.kitzalps.cc

Heeft u vragen:
    Martin Weigl